Bied op soft- en hardware en red het regenwoud

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De audio-industrie zet zich in voor het goede doel. Bied op heel veel hard- en software en steun daarmee het WNF. De teller staat inmiddels op 17.219 dollar en op 31 oktober stopt de veiling. Meer info hier: https://go.rallyup.com/charity2019
 
Last edited by a moderator:
Ik heb ook net een donatie gedaan voor het milieu, moest wel 2 x doortrekken
 
@ klinkske
De liberaal Sophie Wilmès ..
..die zich de eerste vrouwelijke premier van België mag noemen. Is dat wat je dwars zit? *D

Nog nooit van gehoord. Ik volg echt geen nieuws. Ik weet enkel,dat ik waanzinnig belast wordt en de wegen hier schandalig zijn en er alweer nieuwe besparingeen komen terwijl er op allerhand niveau gegraaid wordt. En als ze niet meer kunnen functioneren krijgen ze een postje in europa. Ik walg van het hele zooitje
 
Ik ben al dat milieu gedoe spuugzat.
als gans de benelux zich eindeloos inspant en de rest doet niet mee, wat haalt t uit.

Ik ben het met je eens hoor met al die millieudrammers en continue dat gezeik over de komende millieucrisis.
Natuurlijk kunnen we hier in de Benelux wel iets doen maar ivm de echte grote landen blijft het een druppel op een gloeiende plaat uiteindelijk en die maken zich niet zo druk.
Wij moeten van het gas af en Shell laat z'n booreilanden staan ipv z'n troep op te ruimen maar wij moeten tegelijk wel meer belasting betalen op energie ivm met het millieu?
Het belangrijkste probleem is dat men wil dat we alles veranderen maar tegelijkertijd zit de hele wereld min of meer in een spagaat doordat men continue naar wegen zoekt om de economie te laten groeien terwijl dit onnatuurlijk gedrag is.
Als men nou eerst 'ns van die groei obsessie afging dan zou het al een stuk schelen en zouden we een stuk minder hard van alles opmaken wat de natuur ons te bieden heeft.
Zoals Champ al zegt is het eigenlijk van de gekke dat we een systeem hebben ontwikkeld wat gebaseerd is op schuld en daar een groeimodel op gebaseerd is.
Ik trek me in ieder geval er niets van aan en ga me niet klimaatschuldig voelen, ik bepaal zelf wel hoe hard ik meeloop met het consumeren ipv dat ik me door iedereen en de reclame laat aanpraten wat ik allemaal wel niet nodig heb.
Daarnaast als je ziet dat in 1850 de mensheid voor het eerst een inwonertal van meer dan 1 miljard bereikte en daarna in 170 jaar er pakweg zo'n 6,5 miljard erbij kwamen hoef je niet lang na te denken dat je ziet dat dit problemen kan geven.
Maar ipv een lange termijnvisie te ontwikkelingen waarin je rekening houdt met dit gegeven en daar een systeem op baseerd gaat iedereen z'n eigen gang en is het vooral van: na ons de zondvloed.
En inderdaad; het zou best 'ns de zondvloed kunnen worden en nu schreeuwt men moord en brand terwijl als je nadenkt had je dat ook 60 jaar geleden al kunnen zien aankomen.
Maar men speelt liever voor struisvogel en hou vooral de mensen dom want dan manipuleer je ze beter.

derp; stemmen doe ik wel maar ik heb niet de illusie dat het wat uitmaakt in deze geglobaliseerde wereld waar het toch vooral de multinationals zijn die in grote lijnen bepalen hoe het spel gespeeld wordt.
Lang geleden (40 jaar) was ik nog wat naïef en geloofde ik dat stemmen het verschil maakte terwijl als je de politiek bekijkt gaat het allemaal over centenneukerij achter de komma terwijl echte belangrijke zaken niet aan bod komen want daar wil men z'n vingers niet aanbranden omdat de belangen veel te groot zijn.
Maar goed; de wal zal het schip wel keren. :slotje: :D
 
Laatst gewijzigd:
derp; stemmen doe ik wel maar ik heb niet de illusie dat het wat uitmaakt in deze geglobaliseerde wereld waar het toch vooral de multinationals zijn die in grote lijnen bepalen hoe het spel gespeeld wordt.
Lang geleden (40 jaar) was ik nog wat naïef en geloofde ik dat stemmen het verschil maakte terwijl als je de politiek bekijkt gaat het allemaal over centenneukerij achter de komma terwijl echte belangrijke zaken niet aan bod komen want daar wil men z'n vingers niet aanbranden omdat de belangen veel te groot zijn.
Maar goed; de wal zal het schip wel keren. :slotje: :D

Denken dat reclame geen invloed op je heeft of dat je daar afstand van kunt nemen, niks willen doen omdat anderen niks doen, het hebben over 'millieudrammers', het probleem bij overbevolking neerleggen... Lijkt mij nog steeds vrij naïef. :D Bovendien zijn er naast stemmen allerlei politieke acties die je kunt ondernemen, stemmen is de minste.
Je hebt wel een goed punt: Het systeem waarop onze samenleving op dit moment draait is van de gekke, we zouden dan ook zo snel mogelijk van kapitalisme af moeten willen we ooit lange termijn kunnen gaan denken.
 
Denken dat reclame geen invloed op je heeft of dat je daar afstand van kunt nemen, niks willen doen omdat anderen niks doen, het hebben over 'millieudrammers', het probleem bij overbevolking neerleggen... Lijkt mij nog steeds vrij naïef. :D

Laat jij je dan door de reclame aanpraten wat je nodig hebt, je denkt toch zelf na?
Ik heb al meer dan dertig jaar niet gevlogen, rij in een Prius, heb in bijna 15 jaar tijd 2 mobieltjes gekocht ( de eerste ligt nog in de la en bewaar ik voor het geval dat) en zit op minder dan de helft van de vleesconsumptie van de gemiddelde Nederlander dus ik denk dat ik genoeg doe.
Maar dit doe ik omdat ik m'n eigen ideën volg en niet me van alles laat aanpraten, reclame zet ik altijd het geluid van uit als de tv aanstaat zodat ik niet hoef te horen wat ze nu weer vinden wat ik nodig heb.

Ik vind het nogal naïef als je denkt dat we met een op consumeren gebaseerd systeem en met de krankzinnige groei van de wereldbevolking niet in de problemen komen.
Er is toch helemaal geen lange termijnvisie of begin jij nu opeens na te denken nu de laatste jaren ze het continue hier over het millieu hebben, beetje laat toch?
Zo'n 35 jaar geleden zag ik al in dat dit niet de goede kant opging maar tegelijk zag ik dat ik niet de wereld kan redden en als de grote systemen niet de goede kant opgaan dat je als eenling weinig invloed hebt.
Dat wil niet zeggen dat ik niet over de dingen nadenk en overal achteraan loop.
Maar het is mooi als je wel naïef kunt zijn, dan zie je nog een ideaal voor je waarschijnlijk?
 
Laatst gewijzigd:
Ik laat me door synthforum aanpraten wat ik nodig heb, da's nog veel erger dan reclame.
 
Laat jij je dan door de reclame aanpraten wat je nodig hebt, je denkt toch zelf na?

Reclame beïnvloed je denken op zoveel manieren, het idee dat je dat uit kunt zetten is gewoon niet mogelijk. Denk je echt dat reclame niks met je doet? Reclame op TV doet er nauwelijks meer toe vandaag de dag, dat gaat allemaal via social media, youtube kanaaltjes, peer-pressure, forum-hype e.a.. Lijkt me zelfs sterk dat we ook maar een degelijk idee hebben in hoeverre marketing ons denken beïnvloed, laat staan dat je je daar bewust genoeg van bent dat je het kunt uitschakelen. Zag ik jou niet juist in het hydrasynth topic praten over hoe je mening over een synth die je nog nooit hebt bespeeld door een gesponsord youtube videotje is 'bijgesteld'?

Ik heb al meer dan dertig jaar niet gevlogen, rij in een Prius, heb in bijna 15 jaar tijd 2 mobieltjes gekocht ( de eerste ligt nog in de la en bewaar ik voor het geval dat) en zit op minder dan de helft van de vleesconsumptie van de gemiddelde Nederlander dus ik denk dat ik genoeg doe.
Je denkt echt dat je door een Prius te rijden en 2 mobieltjes te kopen in 15 jaar je ook maar 'iets' doet, laat staan 'genoeg'? Als je iets wilt bereiken zul je actie moeten ondernemen, niet een Prius kopen.

Ik vind het nogal naïef als je denkt dat we met een op consumeren gebaseerd systeem en met de krankzinnige groei van de wereldbevolking niet in de problemen komen.
Er is toch helemaal geen lange termijnvisie of begin jij nu opeens na te denken nu de laatste jaren ze het continue hier over het milieu hebben, beetje laat toch?

En ik vind het vreemd dat je denkt dat ik dat gezegd zou hebben. :D Geen idee waar je dat vandaan haalt, staat schuin tegenover wat ik schreef.

Zo'n 35 jaar geleden zag ik al in dat dit niet de goede kant opging maar tegelijk zag ik dat ik niet de wereld kan redden en als de grote systemen niet de goede kant opgaan dat je als eenling weinig invloed hebt.
Dat wil niet zeggen dat ik niet over de dingen nadenk en overal achteraan loop.

Het probleem hier (En voor velen, zie ik steeds maar weer) is dat je denkt dat je een eenling bent, dat jij de enige bent die ziet dat het de verkeerde kant op gaat, terwijl er juist erg veel georganiseerde groepen bestaan die dat besef ook hebben (Ja, ook ver voor die 35 jaar geleden van je) en continu bezig zijn hier iets aan trachten te doen, dan wel door ontregeling, onderzoek, publicaties, protest & what not. Maar blijf gerust denken dat je als eenling met je Prius 'genoeg doet' en dat het enkel niet uit maakt omdat je een eenling bent. :gaap:
 
We zijn voornamelijk met veel te veel, maar als we zo doorgaan komt er vanzelf wel een grote oorlog, hongersnood en/of pandemie al dan niet in combinatie met wat stevige natuurrampen waardoor de balans weer wat hersteld wordt.
 
Reclame beïnvloed je denken op zoveel manieren, het idee dat je dat uit kunt zetten is gewoon niet mogelijk. Denk je echt dat reclame niks met je doet? Reclame op TV doet er nauwelijks meer toe vandaag de dag, dat gaat allemaal via social media, youtube kanaaltjes, peer-pressure, forum-hype e.a.. Lijkt me zelfs sterk dat we ook maar een degelijk idee hebben in hoeverre marketing ons denken beïnvloed, laat staan dat je je daar bewust genoeg van bent dat je het kunt uitschakelen. Zag ik jou niet juist in het hydrasynth topic praten over hoe je mening over een synth die je nog nooit hebt bespeeld door een gesponsord youtube videotje is 'bijgesteld'?


Je denkt echt dat je door een Prius te rijden en 2 mobieltjes te kopen in 15 jaar je ook maar 'iets' doet, laat staan 'genoeg'? Als je iets wilt bereiken zul je actie moeten ondernemen, niet een Prius kopen.



En ik vind het vreemd dat je denkt dat ik dat gezegd zou hebben. :D Geen idee waar je dat vandaan haalt, staat schuin tegenover wat ik schreef.



Het probleem hier (En voor velen, zie ik steeds maar weer) is dat je denkt dat je een eenling bent, dat jij de enige bent die ziet dat het de verkeerde kant op gaat, terwijl er juist erg veel georganiseerde groepen bestaan die dat besef ook hebben (Ja, ook ver voor die 35 jaar geleden van je) en continu bezig zijn hier iets aan trachten te doen, dan wel door ontregeling, onderzoek, publicaties, protest & what not. Maar blijf gerust denken dat je als eenling met je Prius 'genoeg doet' en dat het enkel niet uit maakt omdat je een eenling bent. :gaap:

Voor we hier in een hele discussie belanden zal ik een paar dingen toelichten en laat ik voorop stellen dat als jij vindt dat je nog meer moet doen, doe dat dan maar ieder leeft z'n eigen leven en ik ga mezelf niet vast ketenen aan een booreiland of zoiets.
Over die hydrasynth; ik had tot nu toe door een aantal clips een andere indruk gekregen, dat wil niet zeggen dat ik 'm ook snel ga kopen.
Over m'n prius; ik heb wel grotere benzineslurpers indertijd gehad dus voor een auto staat een prius te boek als een redelijk verstandige keuze in ieder geval.
Ik heb ook 10 jaren geen auto gehad maar dat wil niet zeggen dat ik me nu schuldig moet voelen met een prius voor de deur en als jij vindt dat iemand dan wel schuldig is: prima, dat mag.
Je zei oa dat het probleem bij oa overbevolking neerleggen vrij naïef zou zijn, ik vind het nogal naïef als je dat niet inziet want het maakt nogal een verschil of we met 1 of met 7,5 miljard mensen op deze wereld zijn of vindt je van niet?
Dat kan je toch op je vingers natellen lijkt me.
Ik vind gewoon dat iets wat je al tig jaar zag aankomen wordt nu sinds een aantal jaren zo sterk benadrukt ipv dat men al twee generaties geleden een systeem verandering probeert door te zetten.
Nu moet alles duurzaam zijn en groen en dat is goed maar het is wel aan de late kant en groen en duurzaam wordt er nu vooral op geplakt om ons te overtuigen dat we nu zo goed bezig zijn en dat zijn we als je het in het groot bekijkt gewoon niet.
Misschien is er ook wel vermoeidheid na zoveel jaren want als ik er lang geleden met anderen over sprak dan was ik aan het overdrijven of wereldvreemd voor anderen en nu is het opeens zo belangrijk?
Maar ga vooral door met wereldverbeteren zou ik zeggen. :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
terwijl er juist erg veel georganiseerde groepen bestaan die dat besef ook hebben (Ja, ook ver voor die 35 jaar geleden van je) en continu bezig zijn hier iets aan trachten te doen, dan wel door ontregeling, onderzoek, publicaties, protest & what not. Maar blijf gerust denken dat je als eenling met je Prius 'genoeg doet' en dat het enkel niet uit maakt omdat je een eenling bent. :gaap:

Maar dat wil nog niet zeggen dat degenen die dat doen meer zouden bereiken dan de eigenaar van de Prius. Neem de overbevolking, dat is de olifant in de kamer. Je ziet het ook in de discussie over het klimaat. Het klimaatpanel van de VN heeft het daar niet over, bevolkingspolitiek is taboe. Uit wetenschappelijke studie blijkt echter dat dit een substantieel verschil zou betekenen. Als je al bij voorbaat bepaalde maatregelen uitsluit, grote kans dat de maatregelen die je wel neemt uiteindelijk niet de beste zullen zijn. Kun je onderzoeken en publiceren wat je wilt, als de beleidsmakers bevolkingspolitiek taboe verklaren en er niks aan willen doen, dan is het resultaat van het onderzoek en publiceren nul. De eigenaar van de Prius bereikt dan misschien eigenlijk nog meer.
 
Gezien de puinhoop die we willens en wetens van deze planeet maken, neem ik aan dat over een tijdje de mens hetzelfde zal overkomen als al die andere diersoorten die de evolutie niet hebben doorstaan... :-)
 
Google even:
Agenda 21, Agenda 2030. de Nieuwe Wereld Orde, Bilderbergconferenties, Soros...
...en je ogen worden (hopelijk) geopend.

Maar velen zullen nooit beseffen wat hun overkomen is.

Vergeet even de MSM en laat je informeren door alternatieve bronnen. Mijn tip! :W
 
Vergeet even de MSM en laat je informeren door alternatieve bronnen. Mijn tip! :W

Zelf raadpleeg ik naast de 'MSM' ook 'alternatieve bronnen'.. Maar in geen van allen heb ik bijzonder veel vertrouwen..
Ik heb zo mijn persoonlijke opvattingen en daar heb ik genoeg aan.. :-D

:koffie:
 
Zelf raadpleeg ik naast de 'MSM' ook 'alternatieve bronnen'.. Maar in geen van allen heb ik bijzonder veel vertrouwen..
Ik heb zo mijn persoonlijke opvattingen en daar heb ik genoeg aan.. :-D

:koffie:
Objectieve journalistiek bestaat niet ...
...ik trek ook altijd (met hopelijk gezond verstand) mijn conclusies. :)
 
Voor we hier in een hele discussie belanden zal ik een paar dingen toelichten en laat ik voorop stellen dat als jij vindt dat je nog meer moet doen, doe dat dan maar ieder leeft z'n eigen leven en ik ga mezelf niet vast ketenen aan een booreiland of zoiets.

Dat hoeft ook helemaal niet. Maar met zo'n mening over de samenleving te komen maar dan wel te zeggen "Ik doe genoeg want ik rijd een Prius en ik vlieg niet" is natuurlijk voor niemand overtuigend.

Over die hydrasynth; ik had tot nu toe door een aantal clips een andere indruk gekregen, dat wil niet zeggen dat ik 'm ook snel ga kopen.

Reageerde op je commentaar dat reclame geen invloed op jouw heeft door te laten zien dat dat je mening door een promotie video veranderde, of je 'em koopt of niet kan mij niet zo veel schelen en was beside the point.

Over m'n prius; ik heb wel grotere benzineslurpers indertijd gehad dus voor een auto staat een prius te boek als een redelijk verstandige keuze in ieder geval.
Ik heb ook 10 jaren geen auto gehad maar dat wil niet zeggen dat ik me nu schuldig moet voelen met een prius voor de deur en als jij vindt dat iemand dan wel schuldig is: prima, dat mag.

Schuldig voelen? Heb ik het nooit overgehad en bereik je inderdaad niks mee. Zou ik ook zeker niet doen. Volgens mij waren we het er allebei al over eens dat het systeem het probleem is, niet de individu die er onder leeft.

Je zei oa dat het probleem bij oa overbevolking neerleggen vrij naïef zou zijn, ik vind het nogal naïef als je dat niet inziet want het maakt nogal een verschil of we met 1 of met 7,5 miljard mensen op deze wereld zijn of vindt je van niet?
Dat kan je toch op je vingers natellen lijkt me.

Het idee dat overpopulatie de oorzaak of de belangrijkste reden is dat we nu een probleem hebben is inderdaad naïef en een klassiek argument van de rechtse kant wat al jaren speelt, veer voor we wisten wat Co2 ook maar was. Waar wil je beginnen? Wie mag er niet geboren worden? Een land als Indonesië is 15 keer zo groot als Nederland, maar heeft vrijwel dezelfde uitstoot. Het is al jaren bekend dat het de grootste multinational bedrijven zijn die verantwoordelijk zijn voor het gros van de uitstoot, niet de overpopulatie. En nee, je kunt niks op 'je vingers natellen', daar lees je je voor in met betrouwbare bronnen zodat je weet waar je het over hebt.

Ik vind gewoon dat iets wat je al tig jaar zag aankomen wordt nu sinds een aantal jaren zo sterk benadrukt ipv dat men al twee generaties geleden een systeem verandering probeert door te zetten.

En sinds jij dat 35 jaar geleden al zag aankomen heb je de kans gehad die verandering door te zetten, in plaats daar van rijd je een Prius. Je klaagt dat niemand er toen iets aan deed, terwijl je er niks aan deed.

Nu moet alles duurzaam zijn en groen en dat is goed maar het is wel aan de late kant en groen en duurzaam wordt er nu vooral op geplakt om ons te overtuigen dat we nu zo goed bezig zijn en dat zijn we als je het in het groot bekijkt gewoon niet.

Dus dan maar niet? Dat is toch geen logische redenering? Alle kleine beetjes helpen, je kunt niet verwachten alles in een keer op te lossen.

Misschien is er ook wel vermoeidheid na zoveel jaren want als ik er lang geleden met anderen over sprak dan was ik aan het overdrijven of wereldvreemd voor anderen en nu is het opeens zo belangrijk?
Maar ga vooral door met wereldverbeteren zou ik zeggen. :okdan:

Ja, reken mij vooral af vanwege de mensen waar je zo lang geleden mee sprak. ;) Mensen hebben verschillende (En ja, ook foute) meningen. Er waren genoeg mensen, organisaties & groepen die er wel waren die er destijds anders over dachten, dat je ze nooit hebt opgezocht of nooit iets met je zorgen hebt gedaan lijkt me een vreemde reden om nu opeens 'vermoeid' te zijn. Je hebt het er continu over dat niemand iets doet of deed, maar je hebt ook geen enkele interesse om iets te doen en je kraakt iedereen af die wel iets probeert. Ga zo door! :D

Maar dat wil nog niet zeggen dat degenen die dat doen meer zouden bereiken dan de eigenaar van de Prius. Neem de overbevolking, dat is de olifant in de kamer. Je ziet het ook in de discussie over het klimaat. Het klimaatpanel van de VN heeft het daar niet over, bevolkingspolitiek is taboe. Uit wetenschappelijke studie blijkt echter dat dit een substantieel verschil zou betekenen. Als je al bij voorbaat bepaalde maatregelen uitsluit, grote kans dat de maatregelen die je wel neemt uiteindelijk niet de beste zullen zijn. Kun je onderzoeken en publiceren wat je wilt, als de beleidsmakers bevolkingspolitiek taboe verklaren en er niks aan willen doen, dan is het resultaat van het onderzoek en publiceren nul. De eigenaar van de Prius bereikt dan misschien eigenlijk nog meer.

Dat komt vooral omdat 'bevolkingspolitiek' ook daadwerkelijk een taboe is die in alle gevallen leid tot discriminatie en oppressie zoals ook in het verleden is aangetoond. Waar wil jij beginnen met het stoppen van overbevolking? Wie mag zich wel voortplanten en wie niet? Wat jij een wetenschappelijke studie noemt is niet peer-approved en staat op Hans Groth's persoonlijke website, die zelf jarenlang op hoge plekken in multinationals marktonderzoek deed voor de farma-industrie en bekend staat als rechtste rakker die maar al te graag ziet dat we overbevolking tegen gaan (Maar dan wel alleen in derde wereld landen :o:). Voor je iets leest en tot je neemt zou ik je zeker aan raden een beetje rond te kijken naar waar die informatie vandaan komt. Overigens is het al jaren bekend (Ja, door meerdere studies, niet eentje ;)) dat de CO2 uitstoot niet door overbevolking komt, maar westerse multinationals.
 
Laatst gewijzigd:
Misschien heeft ProgHead toch gelijk.

In dit geval zou ik heel graag ongelijk hebben. Maar helaas is een dergelijke relativistische en/of subjectivistische houding tegenwoordig (vooral onder jongelui) heel gewoon. Volgende stap is dan dat men niet meer gelooft in het belang van wetenschappelijk onderzoek of in de mening van deskundigen. En dan krijg je dus van die obscure nieuwssites op internet waar mensen zelf hun al dan niet onderbouwde meningen en vermoedens als nieuws presenteren. Deze ontwikkeling is al langer gaande:

 
Volgende stap is dan dat men niet meer gelooft in het belang van wetenschappelijk onderzoek of in de mening van deskundigen. En dan krijg je dus van die obscure nieuwssites op internet waar mensen zelf hun al dan niet onderbouwde meningen en vermoedens als nieuws presenteren.

Wetenschappelijk onderzoek kun je ook misbruiken.. En tegenwoordig ben je al snel een 'deskundige'.. :-)
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top