SSL presenteert de “Origin”

73F29DD1-204E-4429-8124-E7C3A211729A.png
De “Origin” wordt gemaakt zoals de technologie was in 1980/90 . Puur analoog waarop 1000de tracks zijn gemixed. Voor de echte fanaten van de 80s dus. Je moet er waarschijnlijk ook gelijk een kerncentrale bij laten bouwen en 10 airco’s. Maar dan heb je wel iets. Of is een API mixer vol met 500 series ook voldoende. Wie zal het zeggen.
 
(Probleem met grote studio tafels is vooral dat je ze uren op voorhand moet opzetten voordat ze stabiel zijn,soms een dag eerder,en het is vooral daarom dat de energiefactuur oploopt)

Goed zo,ik hoop altijd nog eens een AWS900+ ooit te scoren 2dehands voor een mooi prijsje..
 
Laatst gewijzigd:
ik ga hier wel van watertanden, man wat is dit mooi spul maar ff boven mijn budget
 
Zou leuk zijn als ze een channel strip hiervan uitbrengen van begin tot einde. Of pre + drive channel. Ik zie ene leuke 500 module reeks komen :D
 
Zou leuk zijn als ze een channel strip hiervan uitbrengen van begin tot einde. Of pre + drive channel. Ik zie ene leuke 500 module reeks komen :D

de SSL Fusion komt dicht in de buurt
 
Gemakkelijker koop een SSLSIX. Heb je twee strips en twee compressors.
 
Beetje te weinig knopjes....:)

Je ziet ongebruikte ruimte zeker?

Anyway waren dit nou dezelfde knoppen als op een mackie? Staat mij iets van bij. Bij een Ssl tafel. Maar zal mij vergissen.
 
Nee, SSL gebruikt hoogwaardige knoppen van het merk Sifam

Maar mogelijk zijn die heel die dunne knopjes op de channel-strips wel niet zoals op de 9000/4000 gebruikelijke collet knobs maar push-ons versies (D-shaft bvb),dat hangt af van de qualiteit van potmeter dat gebruikt is in de channelstrips (of het gewoon custom potmeters zijn)

Met zo kleine knopjes als je collet knobs wil gebruiken is de shaft van de potmeter meestal 3.x mm doorsnee ,bij voorkeur metalen assen.
Er zijn ook hi spec militaire posts met plastic shafts van 3.x mm maar die zijn dan wel fragieler en hebben de neiging om te buigen.
 
Laatst gewijzigd:
Nee, SSL gebruikt hoogwaardige knoppen van het merk Sifam

Maar mogelijk zijn die heel die dunne knopjes op de channel-strips wel niet zoals op de 9000/4000 gebruikelijke collet knobs maar push-ons versies (D-shaft bvb),dat hangt af van de qualiteit van potmeter dat gebruikt is in de channelstrips (of het gewoon custom potmeters zijn)

Met zo kleine knopjes als je collet knobs wil gebruiken is de shaft van de potmeter meestal 3.x mm doorsnee ,bij voorkeur metalen assen.
Er zijn ook hi spec militaire posts met plastic shafts van 3.x mm maar die zijn dan wel fragieler en hebben de neiging om te buigen.

Dank! Maar eens een up close foto opgezocht en zagen er goed uit die knoppen.

Zag ook dat de broodjes per 2 kanalen gaan. Dat is goed te doen.
 
Leuk voor de nostalgie liefhebbers, maar de meeste mensen die een grote tafel hadden (4000/5000/9000 whatever) hebben die al jaren geleden weggedaan. Oo een gegeven moment was het meer bezig zijn met die tafels en alle mankementen (computers die niet fijn werkten, kanalen die werden afgeplakt) dan met muziek bezig zijn. Leuk, meer niet.
Het voelt een beetje alsof Marlboro weer pruimtabak op de markt brengt.
 
vier compressors

zonder attack, release, sidechain, ratio. Hmmm compressor is een groot woord.
Zit zelf al lang te geilen om zo een stereo bus compressor diy te bouwen.
tja ooit was een ssl tafel de shit. Vooral voor mensen die de neumann broodkast tafels nog nooit hebben gezien. :D
 
Probleem met al die tafels groot of klein zijn die drukschakelaartjes ,eenmaal die slecht contact beginnen te geven is het met tegenzin werken,zorgt voor gekraak overal

Dat heb je niet met een EMT of Neumann
 
ik denk er nog even over na maar heb er wel oren naar! eindelijk echt high tech analog mixing..pure SSL sound!
 
Zou cool zijn om met 30 freaks een SSL te kopen a 1700 euro . Ergens midden in het land zetten in een bunker en dan kan je 1 dag per maand dat ding gebruiken.

Ik zou het vet vinden maar kompleet onhaalbaar.
 
Back
Top