Behringer Wing

Veel (Betaalbare) digitale consoles hebben deze sample rate als specs (Presonus, X32/M32 en vast nog heel veel meer), is dit nou echt een probleem voor thuisgebruik? Merk je hier nou echt zoveel van, heeft de gemiddelde bedroomproducer dus wel 96KHz nodig, of is dit misschien alleen relevant voor in de professionele studio?

Of je het echt nodig hebt, dat zal inderdaad niet altijd het geval zijn. Maar het is wat raar dat deze nu slechts 44/48k is, terwijl een goedkope geluidskaart van nota bene Behringer zelf wel maar liefst 192k is.
 
Well, lets bend the laws of physics then! :P Ok, just kidding, misschien zijn vliegtuigen dan niet het beste voorbeeld.

Maar zit jij dan te wachten op een "smart" HD TV waar je nog 20 jaar mee moet doen? Of een auto met een ingebouwde DVD navigatie systeem of een old skool CD speler? Heb jij thuis uberhaupt nog een CD of DVD speler staan?

Zelf dingen repareren gaat door de snelle technologische vooruitgang nou eenmaal ook steeds minder goed (simpele apparaten als tosti-ijzers daargelaten). Overall zitten tegenwoordig chips zijn (en dan niet die dingen die in je vintage synth van 30 jaar oud zitten en je zelf ff kan solderen), je wasmaschine, je auto, tv/audio apparatuur etc. Daar kan zelfs de onderlegde elektrotechnicus tegenwoordig volgens mij weinig meer me, laat staan de "normale" consument.

De wereld veranderd snel, ik ga daar graag in mee. Neemt niet weg dat ik het niet eens ben met de wegwerpmaatschappij. Maar dat is niet perse een probleem van snelle technologische vooruitgang, we zijn best in staat om volgens Cradle To Cradle te produceren, alleen dat gaat niet tegen de allerlaagste prijs, die omslag moeten we met zijn allen nog zien te maken.

Ik koop amper nieuwe spullen. En ja veel ‘oude’ technologie hier. Een auto moet gewoon rijden. Hoe minder electronica erin, hoe beter idd. Al is ie ook bijna 20 jaar oud. En nee de wereld verandert niet snel. Veel zooi heb je helemaal niet nodig.

Anyway mij ging het gewoon over die frontplate. Maar ik zou die sowieso niet kopen.
 
Een auto moet gewoon rijden. Hoe minder electronica erin, hoe beter idd. Al is ie ook bijna 20 jaar oud.


Hear, hear. Heb ook het liefst een auto zonder veel elektronica en bv. raampjes die je gewoon met de hand open en dicht kunt draaien. Steeds lastiger om dat te vinden.
 
Ik denk nog weleens met weemoed terug aan mijn Toyota Corolla - die kon je letterlijk met 1 platte schroevendraaier bijna helemaal uit elkaar halen. Tegenwoordig kun je nog amper zelf een lampje verwisselen :D
 
Of je het echt nodig hebt, dat zal inderdaad niet altijd het geval zijn. Maar het is wat raar dat deze nu slechts 44/48k is, terwijl een goedkope geluidskaart van nota bene Behringer zelf wel maar liefst 192k is.

Hier ligt het antwoord van een moderator op de B community site:

Answering a query asking if the sample rate used is 96K, Paul said…
“No. 44K and 48K. AES50 at 96 kHz cuts the channel count in half. Many of us prefer the larger channel count to the higher clock rate. Of course they could have gone to a different protocol. But that would mean that the investment in the stageboxes, etc. would be made obsolete.
 
Ik denk nog weleens met weemoed terug aan mijn Toyota Corolla - die kon je letterlijk met 1 platte schroevendraaier bijna helemaal uit elkaar halen. Tegenwoordig kun je nog amper zelf een lampje verwisselen :D

Als de consument stopt met aanschaf van planned obsolesce dan moeten de bedrijven weer terug naar een design dat te repareren is.
 
En daar ook voor willen betalen, want goedkoop zal dat niet zijn. Want dat is natuurlijk wel een beetje een probleem; als je als consument iets wilt dat 'built to last' is en dat je ook nog eens makkelijk (zelf) kunt repareren, zal er toch ergens geld gemaakt moeten worden - waarschijnlijk aan de voorkant.
 
Als de consument stopt met aanschaf van planned obsolesce dan moeten de bedrijven weer terug naar een design dat te repareren is.

Ik ben het met je eens maar het gevolg was dat bedrijven failliet gingen want waarom nieuw kopen als die oude weer gerepareerd wordt?
Ze hebben ooit zo'n 100 jaar geleden een lamp gemaakt die niet meer stuk ging, dat heeft niet lang geduurd en er werden herenakkoorden gesloten over de levensduur van een lamp.
TNO heeft in de beginjaren 70 een wasmachine ontwikkeld waar je heel makkelijk alles zelf kon vervangen, die is nooit op de markt gekomen.
Ik heb ze een jaar of 5 geleden er nog 'ns over gebeld wat er mee gebeurd is maar ze konden het niet meer achterhalen.
Daarnaast gaat techniek ivm het analoge tijdperk zo snel dat binnen de kortste keren de boel weer ouderwets is.

Maar on topic; die Behringer ziet er goed uit maar voor mij neemt het teveel ruimte in, ik zal het niet nodig hebben, ik blijf wel op de pc mixen.
Maar voor diegenen die de ruimte hebben lijkt het me een leuk ding in ieder geval, bouwkwaliteit ziet er op het eerste gezicht ook oké uit.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is toch prijzig voor Behringer idd,..maar goed als de hardware van betere kwaliteit is.
 
Ik snap ook niet helemaal waar dat 30 years in the making enzo op slaat. Echt orgineel is het concept ook niet.
Avids6.jpeg
 
Tis toch eigenlijk belachelijk dat die ouwe Logic Control / Mackie Control eigenlijk nog steeds de beste zijn in HUI remotes. Hoe lang zijn die dingen al niet op de markt. Net zoals die Novation Remote SL ook nog steeds de beste synthcontrollers zijn. IS echt een enorme doelgroep die op v3.0 versie wacht van deze technieken, maar het komt maar niet.
 
Niet om één of ander bedrijf aan te vallen, maar voor mijn begrip van de Wing wel/niet is: wat is het functioneel verschil met mijn Roland VS-2480? Je moet de Roland niet als interface voor je DAW willen gebruiken en hij heeft geen touch screen, maar zijn het verder functioneel gelijkaardige apparaten? Ik zie in beide een digitale mixen met motorized faders, onboard mixdown en opnamemogelijkheden, ingebouwde digitale FX te configureren, mic preamps, analoge en digitale inputs...

Afbeeldingsresultaat voor roland vs-2480
 
Kijk gewoon ff naar de Fairlight Xynergi,behuizing van de Wing is directe inspiratie van de Xynergi. ook die panning functies/displaying is daarvan gepikt (ik heb een Xynergi)
 
Back
Top