Buchla EASEL COMMAND

Dit is echt zo'n ding dat niet op kickstarter thuishoort.
 
Ik vind het maar vage kickstarter,...
Bij de bedragen staat wat je krijgt, maar wat dat dan is staat er maar lafjes bij.

Maar inderdaad dit hoort niet op kickstarter, moet gewoon in de fabriek van behringer gemaakt worden :engel:
 
Als je dit leest op Reddit, dan zit Buchla er bovenop om hun rechten te beschermen, die ze kennelijk hebben.

het moet erop lijken qua functies, dat die er dan wat anders uitziet zou ik voor lief nemen :engel:

Die 30000 euries voor een mooi buchla systeem, komt er misschien ooit nog wel een keer,. maar tegen die tijd zal er vast genoeg moois te krijgen zijn :dubbel:
 
het moet erop lijken qua functies, dat die er dan wat anders uitziet zou ik voor lief nemen
Dat maakt het gemakkelijker, maar toch blijft het uitkijken voor een fabrikant om zoiets op de markt te brengen. Als de rechthebbende partij, wat nu dus Buchla U.S.A. is, meent dat iemand iets overneemt en naar hun idee teveel lijkt op het origineel, dan kunnen ze diegene voor de rechter slepen en kans dat ze gelijk krijgen. Aan de andere kant, Behringer heeft ervaring met rechtszaken en waarschijnlijk kan Uli B. wel een klein legertje advocaten betalen. Als Buchla U.S.A. geld moet ophalen met Kickstarter, dan kunnen zij dat vermoedelijk niet.
 
Dat maakt het gemakkelijker, maar toch blijft het uitkijken voor een fabrikant om zoiets op de markt te brengen. Als de rechthebbende partij, wat nu dus Buchla U.S.A. is, meent dat iemand iets overneemt en naar hun idee teveel lijkt op het origineel, dan kunnen ze diegene voor de rechter slepen en kans dat ze gelijk krijgen. Aan de andere kant, Behringer heeft ervaring met rechtszaken en waarschijnlijk kan Uli B. wel een klein legertje advocaten betalen. Als Buchla U.S.A. geld moet ophalen met Kickstarter, dan kunnen zij dat vermoedelijk niet.

Op de een of andere manier heb ik absoluut geen verwachting dat ze het ooit gaan proberen :erm:

Maar er is toch geen andere modular system met modules zo mooi als die van buchla :luv:

IMG_5155.JPG
 

Attachments

  • IMG_5155.JPG
    IMG_5155.JPG
    91,5 KB · Bekeken: 156
Ik heb het qua design en uiterlijk altijd heel mooi spul gevonden. Deze is ook weer mooi. Maar het geld he , een beetje systeem kost je een flinke middenklasser. Nu heb ik geen auto maar toch. Ik kan die bedragen in geen geval verantwoorden voor een hobby.
 
Het ziet er prachtig uit. Ik heb geen speelervaring met Buchla (wel met Serge en die was goed). Het heeft voor mij altijd wat elitairs gehad. Ik ben er ook te traditioneel geschoold en ingesteld voor om er goed mee te werken. Geïnspireerde producten als de Make Noise Wogglebug en een WMD Low Pass Gate gebruik ik wel en daar houdt het mee op. Maar de erfenis van Buchla als mede-uitvinder van de synthesizer verdient het inderdaad niet om te moeten bedelen voor financiering.
 
Maar de erfenis van Buchla als mede-uitvinder van de synthesizer verdient het inderdaad niet om te moeten bedelen voor financiering.
Eigenlijk wel, maar de huidige situatie is toch een beetje het hoogste haalbare. Het is al heel wat dat de rechten nu in handen zijn van Buchla U.S.A. en niet meer in die van BEMI (Buchla Electronic Musical Instruments). Het is mooi dat de eigenaar van Buchla U.S.A. er geld voor overhad om het over te nemen van BEMI, dat zal vast wat gekost hebben. De nieuwe eigenaar heeft een zaak waarmee hij al dealer was van Buchla-spullen, ik schat zo in dat hij niet kapitaalkrachtig genoeg is om geheel onafhankelijk een nieuw product uit te brengen.
 
"Eigenlijk wel" -> Beetje beroerd geschreven hierboven, wat ik bedoel is dat de erfenis inderdaad beter zou verdienen, wat Akikaze ook aangeeft. Maar wie weet gaat het nu in de toekomst beter daarmee.
 
Demo's klinken in mijn oren als een natte krant, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik sla em iig even over.
 
ishi : De eigenaar van Foxtone is ook eigenaar van Buchla U.S.A., vandaar. Kennelijk gaat hij ervan uit dat het gaat lukken met Kickstarter om een beginnetje te maken met het project en daarna genoeg cash heeft om regulier te kunnen verkopen?

Edit: Op Kickstarter staat de teller nu op bijna $38000, met een doel van $25000. Dus dat is gelukt.
 
Laatst gewijzigd:
Snap ik. Maar ik kan daar nu gewoon een Easel Command bestellen en afrekenen. Daarmee is een koopovereenkomst tot stand gekomen die helemaal los staat van het wel of niet slagen van een Kickstarter-project. De Kickstarter krijgt zo dus, zoals al opgemerkt, het eigenaardige karakter van een additioneel marketing-instrument.
 
Laatst gewijzigd:
ishi : Zou daar geen voorbehoud over zijn gemaakt in the terms and conditions? Anders was hij kennelijk nogal zeker van z'n zaak.

Edit:
De Kickstarter krijgt zo dus, zoals al opgemerkt, het eigenaardige karakter van een additioneel marketing-instrument.

En dat is jammer als dat het geval is, dat is toch niet de bedoeling van Kickstarter.
 
Laatst gewijzigd:
Hoe dan ook, als Music Easel, dus met toetsenbord en case, lijkt me deze upgrade erg interessant. Daar moeten we alleen nog op wachten:

Eric Fox: "Potentially....but at the moment we are just focused on getting it out as a module and a desktop version".
 
In een lang interview door Richard Nicol (Pittsburgh Modular) met Eric Fox (Buchla) vertelt Fox dat het inderdaad het plan is om de 208c in een complete Easel-configuratie uit te brengen:

https://youtu.be/ck6hl0PzWUA?t=3064
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top