Zeus, Multi-Timbral Analog Poly Synthesizer

GS Music Zeus is een nieuwe multitimbrale analoge polyfone synthesizer met twee VCO's, presets en een zeer klassiek subtractief syntheseontwerp.
[h=4]Features[/h]
  • 12 voice of polyphony
  • 2 voltage-controlled analog oscillators (VCO) (triangular, saw-tri, sawtooth, pulse) with sub-oscillators
  • hard-sync, PWM and it is possible to mix pulse with oher waveshapes
  • 24dB/oct (4 poles) lowpass filter with resonance control
  • 2x ADSR (attack, decay, sustain, release) envelopes, velocity to attack
  • 3x LFOs: triangular, ramp up, ramp down, square, sample & hold
  • effects: chorus & delay
  • 49-key velocity-sensitive keyboard with aftertouch
  • MIDI in, MIDI out, MIDI thru, audio output (plug 1/4” TRS balanced), sustain, USB, filter CV, amplifier CV & audio input.
  • Presets: TBD
  • AC 220V power supply
 
Heel mooi design en hij klinkt goed. Maar waarom geen 5 octaaf keyboard. Er is plek voor zo te zien. Mod wheel en pitch mis ik ook.
al met al doet het me denken aan de polyfone Moog waar we al zo lang op wachten.

Die moog one is er al een tijdje
 
Heel mooi design en hij klinkt goed. Maar waarom geen 5 octaaf keyboard. Er is plek voor zo te zien. Mod wheel en pitch mis ik ook.
al met al doet het me denken aan de polyfone Moog waar we al zo lang op wachten.

Beetje lekker weer gehad op Mars? ;) Los van het bestaan van de Moog One (heel logische naam voor een polysynth trouwens) lijkt deze Zeus me een prototype. Ik weet niet of er een octaaf bij gaat komen -tracking is bij polysynths tenslotte erg belangrijk- maar er lijkt in ieder geval nog wel plaats voor een modwheel, bender ed links. Afwachten maar. Hij klinkt in ieder geval heel goed, old skool.
 
Laten we eerlijk zijn: de Moog One was niet die polyfone Moog waar we al zo lang op aan het wachten waren.

Denk dat je even wat beter in de feiten moet verdiepen dan. De One is namelijk wél de poly van Moog waar veel mensen op zaten te wachten. En is wereldwijd maanden niet aan te slepen geweest, zowel de 8 als 16 voice versie.
 
Ik sluit me echt volledig aan bij technomariesje dat de moog one NIET de poly is van Moog waar we op zaten te wachten. Wat een flop ding is dat.

Ot: die Zeus klinkt leuk !!
 
Ik weet het niet zo met die Zeus.

Ik weet wel dat de Moog One gewoon een dikke bak is. Ik stel voor dat de forumleden die zaten te wachten op een heruitgave van de Polymoog met de teletijdmachine van professor Barabas een jaartje of 40 terug de tijd in gaan, zodat het hier wat minder naar azijn gaat stinken.
 
Als je van Moog One had verwacht dat het een remake/vernieuwde memorymoog zou worden dan kan ik me voorstellen dat sommige teleurgesteld zijn. Deze Zeus sluit daar dan wat beter op aan.
Ik vind de sound een beetje een mix van prophet en oberheim hebben. Klinkt lekker retro iig :).
 
Klinkt onmiskenbaar als een analoge polybak, maar wel een voor het NCRV publiek.
 
Wat een waardeloze demo.
Wat moet je met 12 stemmen als je d'r maar 8 laat horen? Een nieuwe auto demonstreer je toch ook niet op 3 van de 4 wielen?
Laat op z'n minst een geluid met een lange release horen, das namelijk het hele idee van meer stemmen, dat noten langzaam uit kunnen klinken...

Ik vraag me af wat er mis is met dit prototype, we krijgen in ieder geval de voice stealing niet te horen.

En ook:
Wat is er gebeurt met het keyboard? Heeft iemand een octaaf gestolen?
Waren de pitch en mod wheels uitverkocht?
Heeft het meetlint van de timmerman een afwijking van 10 centimeter?
En wie is er terug gegaan naar 1980 om het design te stelen?
 
het is nog een prototype he,dat zie je toch ...

Wat me wel opvalt is geen vco of filter fm,dat is jammer

klinkt wel goed,het is wachten op betere demo's en de prijs..
 
Die ledjes die oplichten bij een actieve voice zijn irritant.
​​​​​​Verder nog geen mening over deze synth. Maar die knipperled rage moet beeindigd worden.
 
Ja is idd lastig,net als die waveform in het led display die wijzigt bij elke toets op die nieuwe Hydrasynth,wordt ik helemaal gek van.
 
Als de Moog One de Maaltijd is, dan is Zeus, (zoon van Kronos) de Mosterd.
 
Back
Top