Moog brengt de eerste compacte modulaire synthesizer van Bob Moog opnieuw uit.

Deze heruitgave van de Moog Model 10 in beperkte oplage is op bestelling gebouwd en is in beperkte hoeveelheden voor een beperkte tijd verkrijgbaar voor $ 9.950, - $ !!!

http://www.synthanatomy.com/2019/09...t0nTfisBSg4en5G8pqOSM1Wev7tNi-yeN7zuQvTG-We6k
Model-10_Beauty-4_1-1024x683.jpg
 
Mja... beperkte oplage, duur... niks wat je nog nooit gehoord hebt. Voor de verzamelaar dan ... niet op de muzikant gericht. Innovatie graag !

Nou ja niets mis met dingen voor verzamelaars maken natuurlijk. Maar dat altijd maar voortborduren op de oude erfenis... kom op zeg.
 
Weet iemand een betere demo, of een nummer waar deze in voorkomt? Onderstaande demo is nogal... unimpressive.

 
2 maal op (een oude) mogen spelen en dat ding klinkt op zn zachts gezegd echt werkelijk fenomenaal.
Dus echt te gek dat ze dit doen.


Als deze reissue klinkt als de originele zou de keuze tussen een Moog One en de 10 een hele makkelijke zijn.
 
Zo maakt iedereen zijn eigen afweging. Ik heb alleen op een Moog 55 mogen spelen en mijn indruk was dat het geluid ongeëvenaard gedetailleerd was. Een kort experiment met de filterbank toonde dat goed aan. Helaas hoor je die details zelden terug in een mix maar die constatering rechtvaardigt wel de keuze van de mindere goden. Ik ga er de Moog One dus niet voor laten schieten. Nog even doorsparen...
 
Ze zullen wel verkocht worden en t zou een gemiste kans zijn om t niet te doen.
 
Mja... beperkte oplage, duur... niks wat je nog nooit gehoord hebt. Voor de verzamelaar dan ... niet op de muzikant gericht. Innovatie graag !

Nou ja niets mis met dingen voor verzamelaars maken natuurlijk. Maar dat altijd maar voortborduren op de oude erfenis... kom op zeg.

Toch altijd weer leuk om te zien dat er bij Roland op de knieën wordt gesmeekt om een reissue van TR-808, TR-909 en Jupiter 8 en Moog wordt verweten niet innovatief en ouderwets te zijn....
 
Toch altijd weer leuk om te zien dat er bij Roland op de knieën wordt gesmeekt om een reissue van TR-808, TR-909 en Jupiter 8 en Moog wordt verweten niet innovatief en ouderwets te zijn....

Inderdaad, en daarnaast brengt Moog ook een hoop nieuwe een redelijk frisse producten uit naast de reissues.
 
Prachtige synth
voor dat geld echter kan je ook een synthwerk systeem aanschaffen wat bijna 2 maal zo groot is en waarschijnlijk dichter bij het orgineel komt . Zonder moogplaatje, dat wel
 
Je moet zo'n Model 10 niet met een One willen vergelijken, die hebben op het merk na niks met elkaar te maken. Relevanter zou de afweging zijn "Model 10 of een Synthi?".
 
Mja... beperkte oplage, duur... niks wat je nog nooit gehoord hebt. Voor de verzamelaar dan ... niet op de muzikant gericht. Innovatie graag !

Nou ja niets mis met dingen voor verzamelaars maken natuurlijk. Maar dat altijd maar voortborduren op de oude erfenis... kom op zeg.

Verzamelaars kopen geen namaak prul met goedkope potmeters hoor,het zijn juist mensen die er muziek mee willen maken die dit kopen.

Verzamelaars betalen voor een nog duurder origineel,dat wel.

Maar verder wel juist wat je zegt,zinloos dit te kopen,verliest zijn waarde (2dehands zijn ze steeds goedkoper),wat je betaalt is 70% meer voor het Moog merk dat op het panel gedrukt staat.
 
2 maal op (een oude) mogen spelen en dat ding klinkt op zn zachts gezegd echt werkelijk fenomenaal.

Ja,maar weet dat quasi alles in het 904 filter zit..hoeft geen 10k te kosten om het te kunnen hebben.
 
Toch altijd weer leuk om te zien dat er bij Roland op de knieën wordt gesmeekt om een reissue van TR-808, TR-909 en Jupiter 8 en Moog wordt verweten niet innovatief en ouderwets te zijn....

JA zo kan ik het ook. Ik zeg inderdaad dat ik het jammer vind dat er naast al die re-issues geen innovatie lijkt te zijn, iig niet echt noemenswaardig voor zover ik weet.
Maar ik lig niet op mijn knieën voor welk apparaat van welke producent dan ook. Dat zeggen dan blijkbaar andere mensen.
Je haalt meningen van verschillende mensen naar boven en combineert die in een soort vergelijking.
Mag van mij, maar het klopt niet natuurlijk ;)
 
MosLab bouwt de Model 10 ook alweer een jaar of wat. Nooit in het echt gehoord, maar als hij net zo fenomenaal klinkt als zijn Model 15, dan scheelt het je 6000 euro..
 
Je moet zo'n Model 10 niet met een One willen vergelijken, die hebben op het merk na niks met elkaar te maken. Relevanter zou de afweging zijn "Model 10 of een Synthi?".

Nou ja, qua prijs zijn ze redelijk vergelijkbaar en dat was wat me triggerde. Die Model 10 is natuurlijk fantastisch mooi, maar 10k voor zo'n eenvoudige monosynth? Madness.
 
Back
Top