Outer Space Sounds - Mostro

https://outerspacesounds.com/mostro/

Powerful and straightforward polyphonic FM synthesizer designed to provide deep, continuous and intuitive sound control.
  • Fresh sound palette to complement additive/subtractive synthesizers
  • Versatile connectivity to MIDI, CV & USB
  • Compact size with desktop form factor in a wood and metal chassis
  • Preset memory
Preorder prijs is $425 ex belasting / invoer.
Normale prijs is $475 ex belasting / invoer.

 
Nog wat meer info:

Hardware FM synthesizers were historically labeled as "very powerful, yet difficult to control" because, unless you had a very deep knowledge of how it worked, tweaking its parameters led to incomprehensible sonic results. MOSTRO is the result of our design process to overcome this limitation and create a straightforward, easy to use, and versatile polyphonic synthesizer. The FM engine of MOSTRO can be continuously transformed to reach new sounds which are not possible with a classic additive/subtractive synthesizer.
  • A four voice polyphonic synthesizer giving each voice its own envelope, LFO and sub oscillator
  • Each voice has a sinusoidal carrier/modulator system where the carrier modulator ratio, modulation index, and feedback can be controlled from the interface
  • Delay unit and glide control
  • Internal memory that can store up to 100 presets
  • MIDI IN, MIDI OUT, USB and CV connectors allow it to be controlled via external hardware
  • One octave keyboard which in Monophonic Mode it can play anything from chromatic to exotic scales, Polyphonic Mode it can play chords in different keys
  • The MOSTRO is housed in a wooden chassis with a painted steel cover
 
ik was een paar weken geleden in Medellin bij de ontwerper (het is een Colombiaanse synth!) en hij had er eentje meegegeven om in mijn hotel wat demootjes mee te maken - wat hier niet genoemd is en wat wel een beetje de Mostro's powerpoint is, is dat er een looper in zit, geen audio maar MIDI dus je kan gewoon de geloopte sounds nog tweaken en je kan er ook nog overheen spelen (maar niet overdubben, die looper stuurt volgens mij ook MIDI uit dus dan kan je je geloopte MOSTRO loop layeren met een andere synths). Die knopjes op het keyboard werken best ok - old school computer keyboard toetsen, heeft iets van een accordeon idee - het is heel erg boutique en niche dit met een hoge fun tweak factor, erg charmant maar 475$ is natuurlijk wel prijzig voor een 2 operator FM synth maar goed dat zijn die boutique dingen nou eenmaal

invoeren hoeft niet je kan de MOSTRO ook kopen bij een adress in Dusseldorf volgens mij (staat op die website) dus dan hoef je geen invoer/inklarings kosten te betalen

Demootjes van mij staan hier http://www.legowelt.org/index.php?s=mostro
 
k was een paar weken geleden in Medellin bij de ontwerper (het is een Colombiaanse synth!) en hij had er eentje meegegeven om in mijn hotel wat demootjes mee te maken

Ik weet het. Daarom post ik deze ook hier. ;)

invoeren hoeft niet je kan de MOSTRO ook kopen bij een adress in Dusseldorf volgens mij (staat op die website) dus dan hoef je geen invoer/inklarings kosten te betalen

Ja, heb het gezien. Maar er staat alleen maar een vaag tel. nr. Geen adres, geen email, nix. Sorry, daar doe ik geen zaken mee.
Heb al wat meer info aan die gasten gevraagd, maar ze reageren (nog) niet.
 
Back
Top