Hello Hydrasynth - New Company, New Poly Synth

ASM_SYNTH_Angle01-860x573.png - Click image for larger version  Name:	ASM_SYNTH_Angle01-860x573.png Views:	1 Size:	384,9 KB ID:	3703701



HydrasynthMod-large.jpg - Click image for larger version  Name:	HydrasynthMod-large.jpg Views:	1 Size:	54,0 KB ID:	3703702



Hydrasynth is an 8 voice, 3 Oscillator mono-timbral synth, with twin filters (modeled), 5 Envelopes, 5 LFOs, Delay, Reverb and a selectable pre and also final effect (several algorithms) - all of which at first listen, sound pretty good.
FX are also able to be incorporated into the 32 slot (yes 32) mod matrix.

https://sonicstate.com/news/2019/09/...ew-poly-synth/

https://www.perfectcircuit.com/signa...ynth-interview




New Polysynth - HYDRASYNTH - From ASM - Sonic LAB First Look





ASM Hydrasynth Sounds Demo
 
Ik zei in die draad al dat dit nieuws op de voorpagina hoort. :?
 
Laatst gewijzigd:
van wat ik tot nu toe heb gehoord vind ik het wat metalig klinken
 
van wat ik tot nu toe heb gehoord vind ik het wat metalig klinken


Jij zegt metalig ik zeg scherp. :) Heeft veel weg van een Waldorf karakter als ik het zo hoor en dat is niet een klank die ik mooi vind. Nou vind ik veel synths niet naar mijn zin klinken dus wellicht zegt dat meer over mij als over die synths.

Die nieuwe Modal zal mij misschien qua klank meer bekoren. Wel een beetje jammer want ik vind de UI en mogelijkheden van de Hydra fantastisch.
 
Helder maar warm geluid.
Breed spectrum aan geluiden.
Cv opties is een plus vind ik.
.....En achter de Hydra zitten mannen met ‘ervaring’, geen prutsers.
Ik houd deze synth in de smiezen. Dat terwijl ik bedacht had dat ik de komende jaren niets dan eurorack zou kopen. 8o)
 
Over het geluid... volgens mij is het niet alleen een kwestie van smaak maar zoals zo vaak ook wat de programmeur ermee doet. De MatrixBrute kan ook verschrikkelijk rauw klinken. Die moet je ook temmen. De Hydrasynth-geluiden van Perfect Circuit vind ik niet om aan te horen, te rauw en te vervormd, maar die van Sweetwater en Ken Flux klinken me warm en muzikaal. Er zitten een aantal slimme dingen in die het programmeren gemakkelijk maken, zoals een solofunctie voor de oscillatoren en initialisatie per module of parameter. Pech voor Novation, maar ik ben om. Het wordt niet de Summit, maar de Hydrasynth.
 
Ja ik zat ook te denken om mijn peak in te ruilen voor een summit, maar ik hou mijn peak en voeg er een hydra aan toe :)
 
Hmm ja zat ook even te twijfelen over peak vs hydra. Maar Peak lijkt me toch een stuk meer hands-on, meer knoppen, meer "voorgepatchte" stukken (filterFM, envs/lfos naar pitch/shape etc). Ik weet het niet, denk dat ik m'n peak voorlopig nog houdt. Ik merk het bij de pro2, daar zitten ook veel dingen net 1 klik verder (een osc, een lfo, etc moet je eerst selecteren) en dan wordt het toch al minder intuitief en minder live tweakable. Neemt niet weg dat ik hem er nog steeds wel naast zou willen hebben :)
 
Eindelijk een hardwaresynth die een beetje in de richting van sommige softsynths komt qua mogelijkheden. Lijkt me slim uitgedacht en met die ribboncontroller en de poly aftertouch erbij helemaal. Volgens mij een heel expressief instrument.
 
Waldorf sound is net per definitie slecht in mijn optiek. Alleen je moet er geen bassen uit willen halen. Als de filters hetzelfde klinken kan je er echt wel toffe bandpas truken mee uithalen.

Maar ik wacht echt op een ppg killer. En daar mee bedoel ik die artifacts van de lage bit rate mee.

Zijn er nog 12 bit dacs trouwens?

Anyway. Hopelijk dat bakken zoals dit, Behringer doen bewegen de koningin van wavetable bakken, de ppg dus, te clonen.

(En ja missen een ‘wat moet behringer nog meer clonen?’ Topic.
 
Maar ik wacht echt op een ppg killer. En daar mee bedoel ik die artifacts van de lage bit rate mee.
Anyway. Hopelijk dat bakken zoals dit, Behringer doen bewegen de koningin van wavetable bakken, de ppg dus, te clonen.

(En ja missen een ‘wat moet behringer nog meer clonen?’ Topic.
Dat heeft Waldorf zelf al gedaan met de PPG softsynth. En ik weet nog van mijn Waldorf XTk dat je daarmee de lage bitrate kon simuleren. Of vind je die twee niet goed genoeg? Ik zelf zou mijn PPG Wave 2.3 niet meer kwijt willen, zeker niet na de boven verwachting gelukte reparatie.
 
Dat heeft Waldorf zelf al gedaan met de PPG softsynth. En ik weet nog van mijn Waldorf XTk dat je daarmee de lage bitrate kon simuleren. Of vind je die twee niet goed genoeg? Ik zelf zou mijn PPG Wave 2.3 niet meer kwijt willen, zeker niet na de boven verwachting gelukte reparatie.

Dank! Ik ken die 2 helemaal niet. Heb alleen een q rack. Zijn er vergelijking video’s?

Ik werd helemaal weeïg toen ik voor het eerst een ppg hoorde. ❤️❤️❤️❤️
 
Geen idee. Ik heb er nooit naar gezocht omdat ik nooit met softsynths wil werken.
 
Ondertussen hoor ik ook de klanken die ik wil horen en begin redelijk overtuigd te raken van de toegevoegde waarde van dit instrument.
Hoewel ik het keyboard erg mooi vind wordt het dan wel de desktopversie.
In dat formaat past hij nog in de hoek met m'n modular, want hoewel ik hem niet als integraal onderdeel daarvan zie, lijken de patchmogelijkheden van de Hydrasynth mij interessante mogelijkheden bieden.
In plaats van een toetsenbord lijken die pads mij overigens ook niet onaardig.
 
Back
Top