Roland JU-06A (Boutique)

ik snap iets niet ...als synths en muziek maken een hobby is, dan is die kwaliteit van alles toch helemaal niet zo belangrijk?
Muziek mag ik wel mijn vak noemen, al verdien ik er geen cent mee, vooral ook niet op de manier die ik echt zou willen
maar ik werk daar op het moment keihard aan en dat houd in toch wel dure spullen aanschaffen want de kwaliteit
van wat ik doe hangt daar toch wel nauw mee samen.
kon ik maar lekker pielen met een Volcaatje en zo...opnames op casetterecorder...beetje pielen in de computer. weg al die stress
om een goed geluid, dure compressors, vintage synths, enz....
in Vroegere tijden was het echt behelpen met goedkope troep en slechte spullen en tegenwoordig kan je
voor een paar centen een geweldig creatief studiootje thuis hebben.

ik snap wel de liefde voor (wat) mooie spullen maar niet die obsessie van een gedetaileerd topgeluid in huis hebben. als ik kon kiezen dan liet ik dat allemaal achterwege en ging lekker muziek maken. iets wat ik juist ontzettend mis de laatste jaren van een studio opzetten en leren gebruiken..
 
ps: ik ga er natuurlijk van uit dat er van alles hier op het forum zit...van hobbisten, amateurs, opgeleiden, autodidacten (als zijn opgeleiden personen dat ook per definitie), zeer ervaren tot personen werkzaam in de muziek op een of andere manier..enz... maar toch heb ik het idee dat het overgrote deel muziek als hobbie hebben....misschien is de hobby wel juist de apparatuur ..maar dan nog zie ik het belang niet helmaal in de aanschaf van een echte vintage Roland Synth inplaats van deze nieuwe digitale versie die stukken goedkoper zijn maar het best ok doet verder.
 
Het is redelijk simpel. Als 10er ocht ik na 14 dagen vakantiewerk een mixer van jbsystem die na 3 maanden krakende faders had, werd hersteld en na 2 maanden terug kraakte als een zak chips.Die verkocht ik voor 1/3e vd nieuwprijs beschaamd aan mijn broer zijn bandje...Dus ik heb 1,5 maand gewerkt voor een mixer van meer dan een maandloon er er 15 jaar mee gewerkt en verkocht voor 1/4e vd nieuwprijs.
Zo is 't ook met instrumenten, ik koop geen shit meer. Ik erger me in rommel en het houdt geen waarde. En vroeg of laat verkoop ik 't toch. het is gewoon een hobby maar geen money pit.
Ik ga er nooit iets mee verdienen (wel met dj-en) dus dat maakt dat 't waarde moet houden. En wat houdt waarde? Vintage goed onderhouden geliefd spul.
Momenteel toch... Ik kon ook een oude 911 kopen maar ik hou niet van statussymbolen en een jaloerse buurman. Bovendien is een auto in een petrolhead hatend tijdperk bedreigd.

Ik vind het absoluut schitterend als mensen heerlijke muziek maken met rommel trouwens. Ok ik wik mijn woorden: geen rommel, goedkoop spul. Een echte muzikant maakt muziek met een vuilzak, microfoon, potlood en een tafel. Wat ik niet ben. Als ik me maar vermaak, en ik wens dat jullie ook allemaal toe. Geen gefocus op een ander, gewoon jezelf vermaken, meer is toch niet belangrijk. Ieder op zijn manier.
En een muzikant, wat ik niet ben, vermaakt mensen terwijl ie hopelijk zichzelf ook nog vermaakt.
 
Laatst gewijzigd:
weet dat je ook dure (en kwalitatieve) minijacks sockets kan kopen.

Die zitten natuurlijk op geen enkele cheapo synth en geen enkele eurorack module die er op de markt is.
 
ik snap iets niet ...als synths en muziek maken een hobby is, dan is die kwaliteit van alles toch helemaal niet zo belangrijk?
Muziek mag ik wel mijn vak noemen, al verdien ik er geen cent mee, vooral ook niet op de manier die ik echt zou willen
maar ik werk daar op het moment keihard aan en dat houd in toch wel dure spullen aanschaffen want de kwaliteit
van wat ik doe hangt daar toch wel nauw mee samen.
kon ik maar lekker pielen met een Volcaatje en zo...opnames op casetterecorder...beetje pielen in de computer. weg al die stress
om een goed geluid, dure compressors, vintage synths, enz....
in Vroegere tijden was het echt behelpen met goedkope troep en slechte spullen en tegenwoordig kan je
voor een paar centen een geweldig creatief studiootje thuis hebben.
.

inderdaad je kan ook goede muziek maken met die goedkope spullen. De creativiteit van de maken is gelukkig nog belangrijker dan zijn of haar spullen. Dus ja met een Volca of Boutique kun je ook een prima productie maken. Daar hoef je geen Moog One voor te hebben.
 
inderdaad je kan ook goede muziek maken met die goedkope spullen. De creativiteit van de maken is gelukkig nog belangrijker dan zijn of haar spullen. Dus ja met een Volca of Boutique kun je ook een prima productie maken. Daar hoef je geen Moog One voor te hebben.

datis niet helemaal wat ik bedoel,,maar inderdaad kan je ook leuk freubelen met goedkope spulletjes....tot en met speelgoed instrumentjes! :-)
 
Het bekende kok-keuken verhaal. En natuurlijk kun je in een oud verfblik ook een lekker soepje koken. Maar ik heb toch liever een pan.
 
Het valt wel op dat de Ju 06 op dit moment veel te koop aangeboden worden, en dan voor prijzen die net zo hoog zijn -400,- - als de Ju 06a.

je zou toch verwachten dat het oude exemplaar nu in prijs zou dalen.

Toendertijd heb ik de Ju 06 voor 300,- euro nieuw gekocht en het lijkt me dan ook vreemd dat ik er nu 400,- voor krijg terwijl de Ju 06a voor 400,- verkocht gaat worden.

maar ik kan er helemaal naast zitten en zou in dat geval mijn Ju 06 ook wel voor 400,- willen verkopen.
 
Het valt wel op dat de Ju 06 op dit moment veel te koop aangeboden worden, en dan voor prijzen die net zo hoog zijn -400,- - als de Ju 06a.

je zou toch verwachten dat het oude exemplaar nu in prijs zou dalen.

Toendertijd heb ik de Ju 06 voor 300,- euro nieuw gekocht en het lijkt me dan ook vreemd dat ik er nu 400,- voor krijg terwijl de Ju 06a voor 400,- verkocht gaat worden.

maar ik kan er helemaal naast zitten en zou in dat geval mijn Ju 06 ook wel voor 400,- willen verkopen.

Als je het een beetje in de gaten houdt zie je dat ze alleen maar te koop staan voor die prijzen. ;) Dit is realistischer, maar dan nog.. : https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...316169-74-6462
Heb zelf een tijdje terug hier een JP08 proberen te verkopen. 2 biedingen van 250 euro kreeg ik. :D
 
Ik heb van de week de Ju-06a gekocht om mijn honger naar een juno 106 te stillen.
Beetje vreemd is het wel, want ik heb een juno60 en juno6 staan, dus je zou denken dat ik de 06a niet nodig heb (GAS ;))
Maar ik heb 'm vooral gekocht om te checken of deze overtuigend als een juno106 kan klinken en ik moet zeggen dat ze dat goed hebben gedaan.
Sinds ik in 2007 mijn juno 106 heb weg gedaan wegens terugkerende voice problemen heb ik deze altijg gemist en sommige geluiden niet met de 60 of 6 kunnen maken.
Dit lukt met de 06a nu wel.

Daarnaast vind ik het als anti-purist echt wel goed klinken. Zonde van die 4 stemmen maar goed daar kan ik makkelijk overheen stappen.
Het verschil tussen de 106 en 60 emulatie is duidelijk te horen, leuk om op manual sounds te maken en te switchen tussen 60 en 106.
 
Ik heb hem sinds een week in huis en ben er best wel van onder de indruk. Eenvoudig te bedienen, zelf zonder K-25M toetsenbord. En hele vette sounds.
 
Ik heb van de week de Ju-06a gekocht om mijn honger naar een juno 106 te stillen.
Beetje vreemd is het wel, want ik heb een juno60 en juno6 staan, dus je zou denken dat ik de 06a niet nodig heb (GAS ;))
Maar ik heb 'm vooral gekocht om te checken of deze overtuigend als een juno106 kan klinken en ik moet zeggen dat ze dat goed hebben gedaan.
Sinds ik in 2007 mijn juno 106 heb weg gedaan wegens terugkerende voice problemen heb ik deze altijg gemist en sommige geluiden niet met de 60 of 6 kunnen maken.
Dit lukt met de 06a nu wel.

Daarnaast vind ik het als anti-purist echt wel goed klinken. Zonde van die 4 stemmen maar goed daar kan ik makkelijk overheen stappen.
Het verschil tussen de 106 en 60 emulatie is duidelijk te horen, leuk om op manual sounds te maken en te switchen tussen 60 en 106.

En ten opzichte van de 60?
 
Back
Top