Korg kondigt NTS-1 aan, $ 99 Digital DIY Synthesizer

https://ask.audio/articles/korg-ann...ia0e4BIJ1HvujLPAgDsFdnJb_0U5W1N5RgoA0IjowG4x8
1_NTS-1_TOP.jpg



 
Wel jammer dat ie na 15 minuten in sleep mode duikelt en dit is NIET uit te schakelen. Dus puur om als effect device te gebruiken is het een beetje waardeloos. Vraag mij af waarom Korg dan die ingang optie heeft toegevoegd...
 
Laatst gewijzigd:
Oh, daar ben ik nog niet tegenaan gelopen. Misschien omdat ik graag aan de knoppen draai en dat doe ik minstens 1x in de 15 minuten.
Hopelijk iets dat ze met een firmware upgrade zullen fixen (gezien hij pas net in de handen van mensen is zullen er vast nog wel updates volgen).

Voor mij totaal geen deal-breaker in ieder geval.

Je kunt dit als workaround doen: https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=221682#p3219428
(arp laten lopen en dan wegfilteren)
 
Wel jammer dat ie na 15 minuten in sleep mode duikelt en dit is NIET uit te schakelen. Dus puur om als effect device te gebruiken is het een beetje waardeloos. Vraag mij af waarom Korg dan die ingang optie heeft toegevoegd...

oei dat is minder! De Microfreak heeft ook al een screensaver die je niet kan uitschakelen. Erg irritant.
Ik wil hem juist voor de effecten. Doen de effecten het dan wel nog in sleep mode of stoppen die dan?

En nog een vraag: ik neem aan dat je BPM's kan instellen met het display?
Zit er op de delay een feedback control (aantal repeats) en kun je de delaytijd synchroniseren met de BPM van het apparaat zelf? in gepuncteerde achtste etc.?
Dat is voor mij wel een must.
 
Laatst gewijzigd:
oei dat is minder! De Microfreak heeft ook al een screensaver die je niet kan uitschakelen. Erg irritant.
Ik wil hem juist voor de effecten. Doen de effecten het dan wel nog in sleep mode of stoppen die dan?

En nog een vraag: ik neem aan dat je BPM's kan instellen met het display?
Zit er op de delay een feedback control (aantal repeats) en kun je de delaytijd synchroniseren met de BPM van het apparaat zelf? in gepuncteerde achtste etc.?
Dat is voor mij wel een must.

Nee, het toestel wordt eigenlijk uitgeschakeld dus geen geluid meer (Wat daar de bedoeling van is snap ik ook niet). Wat die delay betreft: deze kan je niet synchroniseren. Ik verwacht/hoop wel op een firmware update van Korg om op zijn minst die "sleep mode" te kunnen uitschakelen.
 
Nee, het toestel wordt eigenlijk uitgeschakeld dus geen geluid meer (Wat daar de bedoeling van is snap ik ook niet). Wat die delay betreft: deze kan je niet synchroniseren. Ik verwacht/hoop wel op een firmware update van Korg om op zijn minst die "sleep mode" te kunnen uitschakelen.

hmm, dat klinkt niet goed als heel het apparaat uitvalt. Dat slaat nergens op. Vanwaar toch al die screensavers/sleep mode toestanden? Je zou op zijn minst de optie moeten hebben om dat uit te zetten.

En geen delay sync op BPM dat is ook minder. Dan valt deze Korg helaas af voor mij. Jammer! Bedankt voor de informatie.
 
Goed nieuws voor de NTS-1 bezitters. Korg heeft zojuist een nieuwe update uitgerold en vanaf nu kan je de sleep mode in en uitschakelen.
 
Goed nieuws voor de NTS-1 bezitters. Korg heeft zojuist een nieuwe update uitgerold en vanaf nu kan je de sleep mode in en uitschakelen.

Da's inderdaad goed nieuws! Dat zouden ze vaker moeten doen....ban de sleep mode op alle apparaten (behalve computers)! :okdan:
Nu nog een delay sync mode en Korg heeft er weer een klant bij...
 
Heb nog steeds mijn NTS-1 niet ontvangen. Bestelling geplaatst op 4 april bij Thomann. Korg levert blijkbaar niet meer tegenwoordig. Ben gans die Corona fobie grondig beu aan het worden.
 
Heb nog steeds mijn NTS-1 niet ontvangen. Bestelling geplaatst op 4 april bij Thomann. Korg levert blijkbaar niet meer tegenwoordig. Ben gans die Corona fobie grondig beu aan het worden.

Het probleem is dat het internationale vliegverkeer grotendeels plat ligt. En blijkbaar worden tegenwoordig vooral veel passagiersvliegtuigen voor (kleine) vracht gebruikt en niet zozeer vrachtvliegtuigen. Vracht uit Japan wordt nog wel vervoerd, maar heeft grote vertraging.

Overigens zou ik iets dat een sterk verhoogde mortaliteit (zie bijv. https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/) heeft veroorzaakt geen "fobie" noemen...:erm:
 
Back
Top