Korg kondigt NTS-1 aan, $ 99 Digital DIY Synthesizer

https://ask.audio/articles/korg-ann...ia0e4BIJ1HvujLPAgDsFdnJb_0U5W1N5RgoA0IjowG4x8
1_NTS-1_TOP.jpg



 
“DIY”... het is eigenlijk alleen afbouwen, komt geen soldeerbout bij kijken.
 
Die gast zou een stuk serieuzer over komen met een kleinere bril of contactlenzen en kort haar.
Jij ook. Kan het nu weer over inhoud gaan?

Tof ding hoor, ergens tussen monotron en volca in, maar dan kun je er custom oscillators en sounds op laden.
Met verder Midi in en stereo effecten! Zou er bijna op gaan GASsen joh :)
 
leuk om om te bouwen naar een wat groter exemplaar....of een 19 inch rack 1u versie.
 
maar de toekomstige Korg NTS-100 is naturlijk wel veel te gekker!
 
Hmm jammer, had 'm vorige week ge-preordered bij Thomann, verwachte release was eind November, maar dat is nu blijkbaar verplaatst naar half maart:

uCr6whR.png
 
En hij is binnen hoor! :)

Ik had al met de SDK gespeeld en die werkt heel erg prima. Komende tijd die engine eens leren en kijken wat voor custom oscillators en effecten ik weet te bakken.
(ik wil ook proberen om de SDK in platformio te krijgen zodat het nog makkelijker wordt om voor te ontwikkelen)

Vooralsnog klinkt ie in ieder geval prima. Het filter kan echt best wel schreeuwen en de standaard effecten klinken erg goed.
 
Heeft iemand deze Korg al geprobeerd? Hoe zijn de effecten met name? Is hij makkelijk in elkaar te zetten voor iemand met twee linker handen en geen technische kennis?

Wat is trouwens de gedachte achter het feit dat je hem zelf Ikea stijl in elkaar moet zetten? Waarom niet gewoon het ding al af op de markt brengen? Wat heeft dat zelf knutselen voor meerwaarde? Behalve dat het kosten scheelt misschien.
 
De effecten zijn echt heel erg goed. Alleen daar voor al de moeite waard (zie/hoor ook de sonic state review).

Dat het een kit is scheelt ze inderdaad iets in de productie-kosten, maar volgens mij scheelt dat ook wat keurings-stappen omdat het dan geen 'product' is.

Meer dan een paar schroefjes in de juiste volgorde er in draaien is die kit eigenlijk niet trouwens.
 
De effecten zijn echt heel erg goed. Alleen daar voor al de moeite waard (zie/hoor ook de sonic state review).

Dat het een kit is scheelt ze inderdaad iets in de productie-kosten, maar volgens mij scheelt dat ook wat keurings-stappen omdat het dan geen 'product' is.

Meer dan een paar schroefjes in de juiste volgorde er in draaien is die kit eigenlijk niet trouwens.

Ok bedankt! Mijn interesse is gewekt. Vooral vanwege de effecten. Ik hoor het graag als mensen hem al hebben.
 
Dat ding draait de zelfde code als de Prologue/Mini XD

NTS-1 is also completely compatible with the logue-SDK*, making it possible to create custom oscillators and effects or upload any of the content available for minilogue xd and prologue.
?

De prologue heeft een hele vette reverb, dus ook als effect pedaal is dit bakkkie dan erg leuk.
 
Ik snap de vraag niet helemaal. Hoe lang het duurde om 'm in elkaar te zetten? 2x zo snel als Nick Batt denk ik :P
 
Back
Top