Hiroaki Nishijima maakt nu deel uit van behringer

It's official on Behringer's Facebook page now .... "Synthesizer Icon Hiroaki Nishijima to Lead Behringer’s New Synthesizer Innovation Center in Japan".

Kwam dit tegen op internet.
Toch wel een bijzondere move.

tricera-albums-gear-picture15417-69717475-10157625296528914-432805465030656000-n.jpg
 
Nog wat meer info voor degenen zonder facebook: https://www.gearnews.com/behringer-b...vation-center/

Ben toch benieuwd wat het plan van Behringer is of dat dit volkomen lukraak dingen doen is. Links en rechts synth-ontwerpers aantrekken die originele nieuwe synths gaan maken en dan nog eens die enorme bak clones die eraan komt. Hoeveel synths kun je nodig hebben?

Het boeit me te weinig om er een stevige opinie over te hebben overigens. Hoe meer synths hoe beter zou je zeggen maar toch, beetje vreemde toestand vind ik het wel.
 
Ben toch benieuwd wat het plan van Behringer is of dat dit volkomen lukraak dingen doen is. Links en rechts synth-ontwerpers aantrekken die originele nieuwe synths gaan maken en dan nog eens die enorme bak clones die eraan komt. Hoeveel synths kun je nodig hebben?

Ik denk dat ie elke synthspecialist bij welke firma dan ook overhaalt zodat niemand nog synthesizers bouwt behalve Behringer :D
 
Klinkt als een monopoly spel. Met maar een winnaar en al de rest verliezers
 
Uiteraard... en er komt vast nog veel meer qua overnames en head hunting.
 
[h=2]wel zijn naam goed spellen, aub:

Behiroaki Nhishrijima[/h]
 
Ik zal Bert Vermeulen maar waarschuwen dat hij binnenkort door Herr Uli wordt ingelijfd.:D
 
klinkske Het klinkt wel alsof dit voor de man zelf _ook_ een winnende move is, als je zijn sneer richting Japanse fabrikanten moet geloven. Hij wilt nieuwe synthesizers ontwikkelen en krijgt daar nu weer de kans toe, terwijl dat voordien niet zo was... wat is daar mis mee?
 
Weldra heeft Behringer gewoon een monopoly. Daar wint de klant niet bij. maar dat is maar mijn mening natuurlijk. los daarvan, ik geil ook op hun vc340 hoor
 
The idea is to build a large research and development centre focused on engineering new flagship synthesizers, samplers and other innovative products. And then fill it with talented and experienced Japanese engineers. Hiroaki Nishijima will be the man taking it forward.

Dit is oa wat ik in het stukje lees en als dat klopt dan kunnen we de komende jaren behalve die remakes ook wel het een en ander aan interessant spul verwachten.
Dat lijkt me goed nieuws in ieder geval
 
Doet bijv denken aan zoals het destijds in Japan met gitaren ging...
eerst een tijdje Fender, Rickenbacker & Gibson clonen en dan steeds meer met eigen ontwerpen komen.

D'r zit wel het risico in dat je niet meer van het clone-stigma afkomt,
en het dan via een andere merknaam proberen fopt de meeste mensen ook niet (zie: Bugera)
 
Doet bijv denken aan zoals het destijds in Japan met gitaren ging...
eerst een tijdje Fender, Rickenbacker & Gibson clonen en dan steeds meer met eigen ontwerpen komen.

D'r zit wel het risico in dat je niet meer van het clone-stigma afkomt,
en het dan via een andere merknaam proberen fopt de meeste mensen ook niet (zie: Bugera)

Nou ja, van het stigma van rommelmaker is hij inmiddels wel af. En de synth wereld loopt al met hem weg. Spul waar menigeen vroeger gek op was en onhaalbare kaart omdat het al jaren niet meer gemaakt, en zeldzaam is, kunnen hun hart ophalen aan wat blijkt prima klonen. En met de move merken als TC-Helicon en TC Electronic en Midas en Klark Teknik te kopen boert hij nu ook niet slecht. Hoe populair is de X32 inmiddels?

Persoonlijk vind ik dat hij vroeger echt teveel is afgezeken. Hij was de enige die spul maakte dat voor beginners en mensen met kleine beurs nog toegankelijk was, terwijl de gerenomeerde merken peperduur waren. Hoeveel mensen hebben alleen een home studio kunnen beginnen omdat door Behringer betaalbaar spul op de markt kwam?
 
Ik snap je reactie wel, en mee eens, geen rommelmaker meer (zo zijn ze in hun pre-Chinese tijd ook niet begonnen), maar je reactie is in feite met name op m'n 2e zin, die niet meer dan als een zijdelingse opmerking bedoeld was.
M'n neutrale 1e zin raakt zo onbedoeld ook wat in het donker ;-)

Aanleiding voor m'n reactie was geen Behringer-bashing-drift, maar dat ik recentelijk een artikel las waarin een treffend voorbeeld werd gegeven van een merk (uiteraard schiet het me nu even niet te binnen)
dat via 'cheap clones' naar meer kwaliteit & originaliteit ging, net zoals veel Japanse merken dat ook briljant gelukt is. Maar dit bewuste merk kwam (ten onrechte) echter niet meer van het etiket af.
Mocht het me weer te binnen schieten, dan...
 
Hij was de enige die spul maakte dat voor beginners en mensen met kleine beurs nog toegankelijk was, terwijl de gerenomeerde merken peperduur waren. Hoeveel mensen hebben alleen een home studio kunnen beginnen omdat door Behringer betaalbaar spul op de markt kwam?
Alesis was ook niet duur hoor. Behringer heeft zeker zijn bijdrage geleverd aan de betaalbare huisstudio, maar de kwaliteit was heel wisselend. Ik heb nog steeds een ruisonderdrukker van hem, die is gebouwd als een tank en prima de ruis van mijn Boss SE-70 filtert, maar helaas de bijgeluiden van zijn Eurodesk MX-8000 niet kon tegenhouden. Het was een grote, uitgebreide mengtafel, maar toch was 3000 gulden in 1996 veel geld. Ik had hem op aanraden van Grooveron gekocht, maar na verloop van tijd begon hij te pruttelen, waardoor ik hem voor een prikje moest verpatsen. Dan is goedkoop duurkoop. Ik heb ook een Composer (compressor) van Behringer gehad. Daar was niets op aan te merken, maar ik weet niet hoe lang hij goed is gebleven want ik heb hem weggegeven toen ik overstapte op digitale compressie.

Ik geloof wel dat Behringer inziet dat hij ook origineel moet zijn en dat hij dat kan zijn. Veel klanten zijn blij met zijn klonen. Maar ik snap sommige beslissingen van hem niet. Waarom klonen uitbrengen van apparaten die al goed zijn gekloond? Waarom zo vroeg producten aankondigen waarvan nog niet eens prototypes zijn gebouwd?

Maar goed, we gaan het zien. Hoe meer marktaandeel Herr Uli krijgt, hoe origineler hij kan zijn. En hoewel zijn bestaande klonen voor mij te laat komen of niet interessant zijn, ben ik benieuwd naar zijn versie van de Linn Drum en de CS-80.
 
Weldra heeft Behringer gewoon een monopoly. Daar wint de klant niet bij. maar dat is maar mijn mening natuurlijk. los daarvan, ik geil ook op hun vc340 hoor

Ik ben geen fan van monopolies (en van het spel ben ik ook al niet gek), maar in dit geval is het toch dat Behringer bij sommige mensen gewoon niet kan winnen? Eerst een gebrek aan originaliteit, dan starten ze een R&D divisie en is het bedreigend voor de markt...

Het is niet alsof er geen andere synthesizers uitkomen, toch? Roland, Yamaha, Waldorf, Moog, Novation, Korg, Elektron... Het stikt van de synths van grote én kleine bedrijven, en dan hebben we het nog niet over de boutique markt van Eurorack! En dat is alleen maar een goede zaak, er is nog nooit zo'n breed aanbod geweest, voor bijna alle budgetten.

De grote bedrijven hebben, zoals Hiroaki Nishijima zelf aangeeft, één bepaalde markt links laten liggen, en daar maakt Behringer nu mooi gebruik van. Dat lijkt me toch standaard markt-werking, vraag/aanbod, nee?
Als Behringer met z'n eigen ontwerpen gaat komen moeten ze toch gewoon op features en prijs concurreren, en ik zie niet in waar ze dan zo'n voordeel hebben ten opzichte van de grote Japanse bedrijven. Die maken hun spullen ook echt niet met de hand, en zijn net zo goed bezig met processen om fabricage (óók in china etc) goedkoper te maken.
 
Back
Top