Behringer K-2 - MS-20 kloon

Voor de verandering geen aankondiging, hij is al klaar en eerste 2.000 exemplaren worden verscheept. Nog geen prijs, verwachting €299.
 

Attachments

  • F6F6A2D5-C71B-4C7F-80C5-A26274AD4625.jpeg
    F6F6A2D5-C71B-4C7F-80C5-A26274AD4625.jpeg
    59,9 KB · Bekeken: 350
Tof, beetje gekke naam (hoewel beter dan K-3 ..)

Dit is dus desktop modelletje en alles minijack?
 
Lol, hij heeft wel al een vintage look met die vergeelde opdruk
 
Ben benieuwd als deze niet ruist zoals de MS20 mini en benieuwd hoe deze klinkt.
 
Leuk maar ik snap niet helemaal waarom ze, net als by de odyssee, synths aan het klonen zijn die door Korg al gekloond zijn. Er zijn zoveel synths die ze beter onder handen hadden kunnen nemen.

Wel gaaf dat ze het filter schakelbaar hebben gemaakt tussen de mk1 en mk2 variant. Dat was een van de leukere features van het desktop bouwpakket van korg.
 
Tsja, weer heel leuk, als dat betekend dat ik een originele kan bemachtigen voor zo'n 700-800 dan ga ik toch voor het origineel.
 
Ik zie hier nog wel een meerwaarde, want de MS-20 Mini van Korg vond ik echt pokkeding met zijn goedkope bouw, kaboutertoetsjes en veel te hoge ruisvloer. Van de reissue was de fullsize moduleversie van Korg de mooiste, maar duur en slechts in beperkte oplage.
 
Deze was toch ook alweer maanden geleden aangekondigd? Dus de tweet/blurb klopt niet helemaal 8)
 
Tsja, weer heel leuk, als dat betekend dat ik een originele kan bemachtigen voor zo'n 700-800 dan ga ik toch voor het origineel.

same here - deze staat al lang op mijn verlanglijst

nog maar afwachten of dat gaat gebeuren, heb bij de 101 (nog) geen price drop gezien na de behringer re-issue :erm:
dat kan natuurlijk aan het geluid liggen he, we zien wel of de k2 een betere clone is 8~
 
Ik zie hier nog wel een meerwaarde, want de MS-20 Mini van Korg vond ik echt pokkeding met zijn goedkope bouw, kaboutertoetsjes en veel te hoge ruisvloer.
Behalve dat ik liever een kloon had gezien van iets dat helemaal niet meer nieuw gemaakt word zie ik de meerwaarde zeker wel. Alleen al door het schakelbare filter. En de bouwkwaliteit van de behringer synths is tot nu toe prima. Zeker vergeleken met plastic korg spul.

Ik ben erg benieuwd naar de ruisvloer van dit ding inderdaad. Ik heb een originele MS-20 gehad en een MS-20 module. En die laatste ruiste een stuk minder, dus helemaal 'origineel' was die niet maar wel beter :-) Ik weet niet hoe de ruis van de mini zich verhoudt tov die van het origineel maar ik ben wel nieuwschierig waar behringer hier voor gegaan is.
 
Onverwachts maar wel leuk! De korg ms20mini was idd een dikke flop met die grote hoeveelheid ruis.

Tsja, weer heel leuk, als dat betekend dat ik een originele kan bemachtigen voor zo'n 700-800 dan ga ik toch voor het origineel.

Dat zal niet gebeuren denk ik zo.
Ik zie de prijs van de 'echte' 808 ook niet echt dalen? Ik denk eerder dat die nieuwe mini Roland 808 nu erg zakt in prijs.
 
Normaal klaag ik altijd als er weer een synth wordt aangekondigd en het nog jaaaaaren duurt voordat deze daadwerkelijk uitkomt. Nu niet. Chapeau voor de verrassing. De MS-20 is een erg lekkere synth en ik ben erg benieuwd naar deze Behringer.
 
Leuk maar ik snap niet helemaal waarom ze, net als by de odyssee, synths aan het klonen zijn die door Korg al gekloond zijn.

Omdat ze dan een stuk minder engineering moeten doen op elektronicaniveau. Iemand anders heeft immers al in hun plaats uitgezocht welke hedendaagse componenten gebruikt kunnen worden. Daarom is hun Model D ook geen kloon van de Minimoog maar van de Minimoog reissue. Evenzo met de Oddyssey en de MS20. Dat is het "low hanging fruit" voor Behringer. Als hun bouwkwaliteit beter is dan die van de Korg klonen heeft het toch nog enige meerwaarde. Dingen zoals de VC340 of Deepmind zijn een stuk intensiever qua elektronica-ontwerp.

Al dat gezegd zijnde, vind ik het toch aangenaam om gewoon dikke fullsize jacks in een seventies MS20 te steken hoor.
 
Ze hebben naar je geluisterd, willem1958 !

Help me ff Nap, want ik kan je opmerking niet plaatsen momenteel?
Ik heb net als anderen wel 'ns lopen klagen natuurlijk over hun strategie en aankondigingen....
Nu is dit ook wel minder groot nieuws dan een remake van de model D of een 808 bijv.
Voor mezelf had ik een remake van de MS-20 niet helemaal als target maar kan me voorstellen dat er genoeg zijn die 'm wel zien zitten.
Zelf heb ik de komende tijd de Boddysey op het netvlies en (als ie ooit komt) een VCS.
Daarnaast zou ik het wel leuk vinden als ie nu na de DM en de Neutron weer 'ns met iets nieuws komt en ik blijf hopen op een keer echt iets compleet vernieuwend.
 
Back
Top