Behringer RD-8

lol.. waar woon jij dan dat je alleen cash geld hebt? Ik heb helemaal geen cash geld, gewoon nooit meer.

Volgens mij is dat een symtoom van af en toe synths 2ehands kopen en verkopen. Ik heb meestal ook een stapeltje cash liggen als ik weer wat verkocht heb.
De rest van mijn leven wordt gewoon bekostigd met de pinpas :-)
 
Digitaal geld is voor hypotheek. En daar komt nu niet mega van binnen. En ja via marktplaats oude zooi verkopen = cash. Gewoon Hustlen dus.
 
.....en ik wacht in alle rust op de eerste Action Drumcomputer synth Station Multi effect Guitar pedal keyboard mic
 
Hoewel ik helemaal niet wakker lig van welke originele of namaak ook blijft er iets wat ik niet begrijp. Hoe komt het dat Roland zelf niet terug de 808,909,303 of Jupiter8 in de markt heeft gezet...?

Ik meen me te herinneren dat Roland alleen maar wil innoveren.

Vind ik nogal een domme redenatie. Heel de wereld roept om remakes van de klassiekers en ze laten de concurrentie er mee weg lopen. Het is goed om een missie te hebben en daaraan vast te houden, maar als je niet naar je publiek luistert ben je gewoon een dief van je eigen portomonnee. Die boutiques zijn leuk, maar zijn het toch net niet...
 
Ik meen me te herinneren dat Roland alleen maar wil innoveren.

Vind ik nogal een domme redenatie. Heel de wereld roept om remakes van de klassiekers en ze laten de concurrentie er mee weg lopen. Het is goed om een missie te hebben en daaraan vast te houden, maar als je niet naar je publiek luistert ben je gewoon een dief van je eigen portomonnee. Die boutiques zijn leuk, maar zijn het toch net niet...

er was net gisteren een mooie discussie over Roland op de Synthesizer subreddit waar precies over die vraag gepraat werd
 
Lijkt me als Remakes nieuwe ontwikkelingen in de weg staan, dan zou ik t wel weten als Roland: Vernieuwen.

Los daarvan, 1980 is nu bijna 40 jaar geleden.. willen we nóg 40 jaar dezelfde beats horen?? Vraag me al tijden af, of wat we qua hardware aangeboden krijgen nog aansluit bij hetgeen we horen en te horen krijgen in Mainstream...

Als ik nu eens naar Video wereld kijk, met weergaloze en verregaande Deepfake AI technologie.. dan denk ik weleens: Audio wereld heeft dan wel Convolutie tech, Modelling e.d., maar zijn er niet grotere sprongen te maken?

bijv:
https://www.theverge.com/2019/6/20/1...​​

Ok, ik zie dat dan en in Audio wereld zitten we nog hardware te kopen van honderden euro's, die een Vintage drumcomputer uit 1980 kan nadoen.. mss kijk ik er verkeerd naar ?
 
Ik meen me te herinneren dat Roland alleen maar wil innoveren.

Ja maar toch vreemd dat ze dan met third party vennoten in zee gaan om een soort van minimoog clone te bouwen en die eurorack is al bijna van't zelfde ...

Ik denk dat het allemaal teveel tijd en geld kost om zoiets , in Japan en met het huidige Roland team, te gaan maken ... tenzij Behringer /coolaudio de custom IC's bakt :dubbel:
 
Volgens mij waren de Aira en Boutique reeks best succesvol, en die gebruikten allemaal dezelfde "ACB" techniek waardoor ze eigenlijk telkens min of meer hetzelfde product konden uitbrengen met alleen een ander frontpaneeltje en stukje software emulatie op het chipje gebakken. En dat voor prijzen die best wat hoger lagen dan de volledig analoge Behringer clones. En die ACB modellen zijn nu ook onderdeel van Roland Cloud met een abonnement systeem waardoor ze bovenop de verkochte hardware ook nog maandelijks geld binnenharken via de software. Ik denk dat Roland niet half zo dom heeft gehandeld als sommigen hier beweren.
 
Volgens mij waren de Aira en Boutique reeks best succesvol, en die gebruikten allemaal dezelfde "ACB" techniek waardoor ze eigenlijk telkens min of meer hetzelfde product konden uitbrengen met alleen een ander frontpaneeltje en stukje software emulatie op het chipje gebakken. En dat voor prijzen die best wat hoger lagen dan de volledig analoge Behringer clones. En die ACB modellen zijn nu ook onderdeel van Roland Cloud met een abonnement systeem waardoor ze bovenop de verkochte hardware ook nog maandelijks geld binnenharken via de software. Ik denk dat Roland niet half zo dom heeft gehandeld als sommigen hier beweren.

inderdaad
 
Ik vond het mooi om in die First Look video van SonicState Nick te horen klagen dat de RD-8 alleen maar gescheiden outputs maar geen audio over USB had en dat je niet aparte kanalen in je DAW kon halen tenzij je een miljard inputs over hebt of via een ouderwetse analoge mixer alles oldschool gaat processen en aan elkaar lijmen. De Roland 808/909 "opvolgers" werden juist neergesabeld vanwege het ontbreken van individuele outputs en dat je alleen via USB de afzonderlijke kanalen kon bewerken. De cirkel is rond.
 
Ik vond het mooi om in die First Look video van SonicState Nick te horen klagen dat de RD-8 alleen maar gescheiden outputs maar geen audio over USB had en dat je niet aparte kanalen in je DAW kon halen tenzij je een miljard inputs over hebt of via een ouderwetse analoge mixer alles oldschool gaat processen en aan elkaar lijmen. De Roland 808/909 "opvolgers" werden juist neergesabeld vanwege het ontbreken van individuele outputs en dat je alleen via USB de afzonderlijke kanalen kon bewerken. De cirkel is rond.


:dubbel::dubbel:
opnieuw inderdaad :D
 
over al dat vintage en clone geleuter vind ik dat zowel Roland als Behringer, een zeer goed commercieel plan bedacht hebben, elk op hun eigen typische " business " mannier
 
Lijkt me als Remakes nieuwe ontwikkelingen in de weg staan, dan zou ik t wel weten als Roland: Vernieuwen.

Los daarvan, 1980 is nu bijna 40 jaar geleden.. willen we nóg 40 jaar dezelfde beats horen?? Vraag me al tijden af, of wat we qua hardware aangeboden krijgen nog aansluit bij hetgeen we horen en te horen krijgen in Mainstream...

Als ik nu eens naar Video wereld kijk, met weergaloze en verregaande Deepfake AI technologie.. dan denk ik weleens: Audio wereld heeft dan wel Convolutie tech, Modelling e.d., maar zijn er niet grotere sprongen te maken?

bijv:
https://www.theverge.com/2019/6/20/1...​​

Ok, ik zie dat dan en in Audio wereld zitten we nog hardware te kopen van honderden euro's, die een Vintage drumcomputer uit 1980 kan nadoen.. mss kijk ik er verkeerd naar ?

Ik denk niet dat we nog 40 jaar dezelfde beats horen... Er worden zoveel beats gemaakt die niets met die 808/909 klanken te maken hebben (anders dan dat ze drums zijn). Ik denk dat de meeste mensen deze klanken willen hebben omdat ze dat leuk vinden. Ik denk dat er maar weinig wordt uitgebracht door mensen die deze spullen hebben, dat ons ter ore zal komen.

Wat betreft die video wereld. Volgens mij heeft die als voordeel dat ze niet realtime hoeven te processen... Ik heb me laten vertellen dat processor speed een probleem is om nog realistischer plugings te maken. Draai maar eens DIVA op de nauwkeurige settings, een aantal sporen daarvan en je pc begint te jammeren.
 
Ik vond het mooi om in die First Look video van SonicState Nick te horen klagen dat de RD-8 alleen maar gescheiden outputs maar geen audio over USB had en dat je niet aparte kanalen in je DAW kon halen tenzij je een miljard inputs over hebt of via een ouderwetse analoge mixer alles oldschool gaat processen en aan elkaar lijmen. De Roland 808/909 "opvolgers" werden juist neergesabeld vanwege het ontbreken van individuele outputs en dat je alleen via USB de afzonderlijke kanalen kon bewerken. De cirkel is rond.

Wanneer de USB drivers er niet meer zijn heb je daar niets meer aan.
En als je meerdere toestellen tegelijkertijd audio wil laten binnenbrengen via USB op een Windows PC werkt dat ook niet goed dus dat is voor mij geen meerwaarde... .
 
Back
Top