Cosmotronic, Eurorack van Nederlandsche bodem, released Delta-V!

Cosmotronic, een jong Nederlands Eurorack bedrijfje, heeft vorige week haar eerste Eurorack module Delta-V op de markt gebracht.

Delta-V is een praktische en slimme dual function/ envelope generator met voor beide kanalen tevens een VCA.
Verschillende functies maakt de module een enorm handige en veelzijdige tool van slechts 10HP.

-Twee AD envelope generators
-Twee VCA's
-Slew limiter
-Loop mode (schakelaar)
-CV inputs Attack en Decay
-Link optie (normalise trigger input 1 met trigger input 2 middels een jumper op het PCB)
-Reverse polarity protected
-10HP

Delta-V op Modular Grid

De module is verkrijgbaar via een aantal geselecteerde retailers waaronder Signal Sounds, House of Sound, Cymru Beats en Escape from Noise.





Modular_Grid.png
Delta-V_side-white.jpg
 

Attachments

  • Modular_Grid.png
    Modular_Grid.png
    207,8 KB · Bekeken: 120
  • Modular_Grid.png
    Modular_Grid.png
    207,8 KB · Bekeken: 111
  • Delta-V_side-white.jpg
    Delta-V_side-white.jpg
    38,7 KB · Bekeken: 155
En interessant vanwege de slew en vca's! Zijn de envelopetijden bekend?
 
Sjieke module!
Enige minpunt vind ik de kleurstelling, maar dat kan ook aan mijn kleurenblindheid liggen. Voor mij zijn de EOC en Out labels op de foto's al nauwelijks te lezen, laat staan in minder verlichte omstandigheden. Dat vond ik bij de houten Bastl panels ook een dingetje. Uiteindelijk wen je er wel aan omdat je het op een gegeven moment wel weet, maar fijn is anders.
 
Gefeliciteerd met de release! Ben geen fan van de panel en fonts (3 verschillende is voor mij te druk), maar de functies zien er top uit!
 
Gefeliciteerd met de release! KWa functionaliteit een erg aantrekkelijke module!
De twee kleine pots zijn attenuvertors voor de output?
Is er nog een kans op zilveren panels?
 
Dank voor de felicitaties!


Gefeliciteerd met de release! KWa functionaliteit een erg aantrekkelijke module!
De twee kleine pots zijn attenuvertors voor de output?
Is er nog een kans op zilveren panels?

Klopt, die zijn voor de output.
 
Ja, gaaf ding.
Dit is een fijn alternatief voor Maths lijkt me, een stuk smaller en met een VCA, slim!
De panel is een kwestie van smaak, persoonlijk ben ik al blij dat ie niet alu/zilver is, dat zijn er al zoveel.
Ik vind de panel ook wel rocken wat prima bij de hofstad past natuurlijk.
 
Back
Top