Boss SY-1 Synthesizer

Voor midi en presets is er de grotere sy 300

wat ik denk, maar hoeft niet waar te zijn: die is zo duur dat ie niet goed werd verkocht. en het is ook nog eens een groot ding.
dus heeft Boss/Roland de SY-1 ontwikkeld. een mini goedkope preset versie van de SY-300

ik ga die SY-1 aanschaffen en als ik echt helemaal verliefd ben geworden dan sloop ik haar mischien open en maak zelf een pedaal wat
de draai schakelaars kan vervangen met voetschakelaars..wie weet lukt dat! 8D
 
ik bekijk het vanuit het standpunt van een (treble/bass) gitaarspelende muzikant. daar is het pedaal ook voor ontwikkeld.

recht op staand, met zn handen moet ie al zn nootjes al spelen en met zn voeten kan ie dan nog wat pedals indrukken.

Ik speel zelf ook meerdere partijen via een hele berg pedalen, en ik denk dat dit pedaal dat een stuk makkelijker gaat maken.
daar moet ik bij vertellen dat ik alleen compact pedalen gebruik van Boss. En ik speel meer op een jazz achtige impro manier.
Grotere pedalen met midi heb ik geen interesse in .
maar inderdaad als je een vaststaande playlist met vaste liedjes(covers?) speelt dan kun je beter voor de sy 300 gaan.
 
wat ik denk, maar hoeft niet waar te zijn: die is zo duur dat ie niet goed werd verkocht. en het is ook nog eens een groot ding.
dus heeft Boss/Roland de SY-1 ontwikkeld. een mini goedkope preset versie van de SY-300

ik ga die SY-1 aanschaffen en als ik echt helemaal verliefd ben geworden dan sloop ik haar mischien open en maak zelf een pedaal wat
de draai schakelaars kan vervangen met voetschakelaars..wie weet lukt dat! 8D


Dat klinkt als een goed idee maar t is wel miniatuur smt van binnen tegenwoordig bij Boss compact. Dus wel heel moeilijk te modden waarschijnlijk. Ik ben benieuwd naar je resultaten.
 
Ik speel zelf ook meerdere partijen via een hele berg pedalen, en ik denk dat dit pedaal dat een stuk makkelijker gaat maken.
daar moet ik bij vertellen dat ik alleen compact pedalen gebruik van Boss. En ik speel meer op een jazz achtige impro manier.
Grotere pedalen met midi heb ik geen interesse in .
maar inderdaad als je een vaststaande playlist met vaste liedjes(covers?) speelt dan kun je beter voor de sy 300 gaan.

klinkt spannend! jazz impro en hele berg pedalen! heb je ook muziek ergens te laten horen?
 
Dat klinkt als een goed idee maar t is wel miniatuur smt van binnen tegenwoordig bij Boss compact. Dus wel heel moeilijk te modden waarschijnlijk. Ik ben benieuwd naar je resultaten.

zo'n beetje alles is SMD (dat bedoel je toch? inplaats van SMT)..maar ik heb het over de (twee) Variation en Type draaiknopppen...
met een beetje mazzel zijn het gewoon draai schakelaars en dan is het eventueel mogelijk...of misschien een eigen plugje/ draadje naar deze knoppen om enkele presets te kiezen. ik ga er niet veel tijd aan besteden...als het te doen is is het het het misschien wel waard.
of misschien stuur ik het pedaal meteen weer terug naar de winkel omdat ik nergens naar vind klinken! (wat ik altijd heb met die EHX orgel synth sitar piano simulatie pedalen)
 
klinkt spannend! jazz impro en hele berg pedalen! heb je ook muziek ergens te laten horen?

Ik heb geen muziek meer online staan. Te veel gedoe en stress. Net als schrijven op een forum. :). Ik hou t Beter bij muziek maken denk ik .
 
Misschien is de empress zoia meer iets voor jou ?

nee, veel te complex ding..ik ben van simpele spullen en de muziek doet de rest. ik ben afgestudeerd muzikant/componist...geef mij maar een gitaar in mijn hand en ik ben al klaar,, te veel mogelijkheden en knopjes wordt ik gek van de mogelijkheden en speel ik geen noot muziek meer uiteindelijk...! :-P die SY-1 is precies wat ik zoek, ondanks de beperkingen. ik ben me aan het voorbereiden voor iets nieuws in mijn leven qua muziek! :-)
 
Ik heb geen muziek meer online staan. Te veel gedoe en stress. Net als schrijven op een forum. :). Ik hou t Beter bij muziek maken denk ik .

Toch nog wat gevonden maar dit is te off topic dus dm.
 
ik heb de Boss SY-1 besteld. als ik um heb zal ik mn bevindingen heir neerpennen, eventueel met demo
duurt nog wel even misschien......
 
voor mensen die de Boss SY-1 willen aanschaffen:

bij Dijkman Muziek (Amsterdam) liggen er nog een paar ..........
verder nergens te krijgen op het moment. morgen/overmorgen heb ik hem/haar/het!
 
voor mensen die de Boss SY-1 willen aanschaffen:

bij Dijkman Muziek (Amsterdam) liggen er nog een paar ..........
verder nergens te krijgen op het moment. morgen/overmorgen heb ik hem/haar/het!

Bedankt voor de tip, een vriend van me wil die ook graag dus ga het doorgeven! Laat zeker eens weten wat je ervaringen zijn, ben benieuwd.
 
Bedankt voor de tip, een vriend van me wil die ook graag dus ga het doorgeven! Laat zeker eens weten wat je ervaringen zijn, ben benieuwd.

ik zal mijn, hopelijk zeer positieve, ervaring hier neerkalken later.
die preset sequensers die er in zitten kunnen me gestolen worden....maar de rest lijkt me en klinkt zeer bruikbaar en play-able !
 
voor mensen die de Boss SY-1 willen aanschaffen:

bij Dijkman Muziek (Amsterdam) liggen er nog een paar ..........
verder nergens te krijgen op het moment. morgen/overmorgen heb ik hem/haar/het!

Eh??? What is wrong with you people?? Sushi 1 minuut te laat?
 
Ik vind dat je dit geen synth mag noemen. Althans als ik het goed begrijp. Je moet wel iets kunnen instellen om het een synth te noemen. En alleen rate vind ik dan te weinig. Al zitten er wel toffe sounds + sequences in. Dat wel.
 
Back
Top