Boss SY-1 Synthesizer

aaaaaaa.jpg
 
Toevallig net de hele week al aan het spelen met de syb-5. En nu komt deze. Ik ga m zeker kopen.
 
leuk voor de studio maar live wordt dat op je knieen een kwartier aan die pieterpeuterige knopjes draaien voor een andere instelling. was aantrekkelijker geweest als het op zn minst een stuk of 4 presets kon opslaan. jammer....
 
Nee man 121 presets. En je kunt vast wel een 4 combinaties onthouden toch.
Twee draaiknopjes ,beetje oefenen en je klikt ze in een tiende seconde in je andere favoriet.
 
leuk voor de studio maar live wordt dat op je knieen een kwartier aan die pieterpeuterige knopjes draaien voor een andere instelling. was aantrekkelijker geweest als het op zn minst een stuk of 4 presets kon opslaan. jammer....

Hmm ja, desnoods scrollable via een FS-input.

Of universeler nog, dit pedaal _had_ het eerste Boss compact pedal kunnen zijn met een heusche 5-pin MIDI input voor program changes etc... :-)
... en als ze daar tzt meer Boss pedalen mee gaan uitrusten (liefst geen dedicated plug-format) is er vast ook een markt voor
een (al dan niet dubbel) Boss pedaal dat allerlei MIDI-control kan uitvoeren. Dan hoef je voor een paar pedalen niet meteen helemaal naar een Boss ES-5 oid.
 
Hmm ja, desnoods scrollable via een FS-input.

Of universeler nog, dit pedaal _had_ het eerste Boss compact pedal kunnen zijn met een heusche 5-pin MIDI input voor program changes etc... :-)
... en als ze daar tzt meer Boss pedalen mee gaan uitrusten (liefst geen dedicated plug-format) is er vast ook een markt voor
een (al dan niet dubbel) Boss pedaal dat allerlei MIDI-control kan uitvoeren. Dan hoef je voor een paar pedalen niet meteen helemaal naar een Boss ES-5 oid.

gelukkig komt er over een jaar een aangepaste versie 2 !
 
Lijkt me wel een leuk ding. De sounds klinken wat steriel en cheesy soms en je kan er weinig aan editen. Maar fijn dat je geen midi pickup nodig hebt. De tracking lijkt me niet verkeerd. Als ik het goed begrijp kan hij vanwege de polyfone tracking ook meerdere noten tegelijk produceren in de 100% wet stand (zonder originele gitaargeluid)? Dus bijvoorbeeld een string sound van 6 tonen bij wat complexere akkoorden kan hij zonder problemen aan?
 
Laatst gewijzigd:
Nee man 121 presets. En je kunt vast wel een 4 combinaties onthouden toch.
Twee draaiknopjes ,beetje oefenen en je klikt ze in een tiende seconde in je andere favoriet.

nou , nee, dat kan dus niet. niet als je in een strakke band met liedjes/songs speelt....het ding heeft 6 belangrijke knoppen wat dat betreft

wel natuurlijk als je in een knoppendraai drone ambient sequensing experimental improvisation geluids sprookjesbos met nummers van 20 minuten
zonder strak arrangement en dergelijke speelt....
 
Uiteraard niet het filter maar je hebt wel 121 preset geluiden. Die je met een beetje oefenen wel als preset machine kan gebruiken ,denk ik.
 
Uiteraard niet het filter maar je hebt wel 121 preset geluiden. Die je met een beetje oefenen wel als preset machine kan gebruiken ,denk ik.

maar je zal toch moeten bukken om aan de knop de preset draaien, tenzij je het via een extra midi pedaal doet (dat zal wel kunnen neem ik aan?). Verder kun je geen eigen patches opslaan.
 
maar je zal toch moeten bukken om aan de knop de preset draaien, tenzij je het via een extra midi pedaal doet (dat zal wel kunnen neem ik aan?).

Helaas, nee. Geen midi, dus een midi pedaal staat ernaast hooguit mooi te zijn. Misschien kun je via de exp-ingang met een footswitch een preset omhoog ofzo, maar leuker gaat het niet worden.
 
Uiteraard niet het filter maar je hebt wel 121 preset geluiden. Die je met een beetje oefenen wel als preset machine kan gebruiken ,denk ik.

ik bekijk het vanuit het standpunt van een (treble/bass) gitaarspelende muzikant. daar is het pedaal ook voor ontwikkeld.

recht op staand, met zn handen moet ie al zn nootjes al spelen en met zn voeten kan ie dan nog wat pedals indrukken.
 
Back
Top