FL Studio 20.5 gereleased

FL Studio 20.5 is onlangs uitgebracht. Inclusief een nieuwe softsynth, genaamd Flex. "An advanced 'production focused' synthesizer with instant epic sounds that allow you to stay in-the-zone making music."

Deze update is - als altijd - volledig gratis bij FL Studio.

https://www.image-line.com/documents...o-205-released
 
Cool! Ook fijn dat ze Blood Overdrive en waveshaper hebben geupdate :) gebruik ik beide nog altijd regelmatig

Flex verwacht ik niet veel mee te doen maar ben er toch wel benieuwd naar. Beetje zoals Nexus denk ik?
 
Dat is echt een te lange learning curve als je pattern-based arrangeren gewend bent.

Klopt, ben ik het helemaal mee eens. Hoewel er in Studio One nu een aardige stepsequencer zit. Maar die is lang niet zo geavanceerd als FL Studio.

Ik merk dat ik in Studio One anders werk en meer partijen inspeel. Het is echt lineair werken en veel minder pattern-based. Voor beats maken is FL prettiger. Ik heb ook een poosje met FL gewerkt als Slave in Studio One, maar dat werkt voor geen meter. En belastte mijn pc ook te zwaar. Ik hou het nu maar op Studio One. En stap dan bij FL 30 weer terug :P
 
Ik heb ook een poosje met FL gewerkt als Slave in Studio One, maar dat werkt voor geen meter. En belastte mijn pc ook te zwaar. Ik hou het nu maar op Studio One. En stap dan bij FL 30 weer terug :P

FL via ReWire in Studio One heb ik ook weleens geprobeerd, maar dat vond ik inderdaad niet prettig werken. Ik zie dat je tegenwoordig ook FL als VST kunt laden in Studio One. Of misschien kon dat al? Nooit geweten in ieder geval. Net even geprobeerd om Flex aan te sturen vanuit Studio One. Mijn eerste indruk is dat Flex goed klinkt maar niet veel bewerkingsmogelijkheden heeft.
 
Ik zie dat je tegenwoordig ook FL als VST kunt laden in Studio One. Of misschien kon dat al? Nooit geweten in ieder geval.


Ik ook niet, thanks. Maar net even geprobeerd en dan doen de keyboard shortkeys uit FL het niet. Zit je alsnog alleen maar te muizen. Plus de hele tijd heen en weer te klikken tussen het scherm van Studio One en FL Studio. Echt fijn wordt het niet.
 
Dat klinkt inderdaad niet zo handig. Maar als je het simpel houdt en in FL Studio alleen maar Flex (of een andere softsynth van FL natuurlijk) laadt en instelt, kun je Flex in een Studio One-project gebruiken.
 
Hi All, je kunt op de download pagina van Imageline de meeste synths ook als VST downloaden. Ik gebruik zelf ook Studio One en FL.
 
Als je Flex knoppen automatiseert of aan een knop op je controller linkt, werkt het wel lekkerder.

Voorlopig gebruik ik Flex nog niet veel. Vooral omdat ik al Morphine en Sytrus heb en een half jaar geleden een upgrade deed van Producer naar Signature Edition.
=> Met de verjaardagskorting, een aanrader. Mijn Korg Legacy Synths vullen ookal heel wat gaatjes, maar ik denk dat Flex wel een goeie start kan zijn voor het bouwen van een track. Heeft iemand van jullie de Fire controller al in huis of getest? Ik overweeg deze om wat meer plaats te maken en daarna enkele oudere controllers weg te doen.
 
Klopt, ben ik het helemaal mee eens. Hoewel er in Studio One nu een aardige stepsequencer zit. Maar die is lang niet zo geavanceerd als FL Studio.

Ik merk dat ik in Studio One anders werk en meer partijen inspeel. Het is echt lineair werken en veel minder pattern-based. Voor beats maken is FL prettiger. Ik heb ook een poosje met FL gewerkt als Slave in Studio One, maar dat werkt voor geen meter. En belastte mijn pc ook te zwaar. Ik hou het nu maar op Studio One. En stap dan bij FL 30 weer terug :P

Hmm , Ik zou net zeggen dat de sequencers in studio one nu net wel gevanceerder zijn dan die in fl stu.
I studio one kan je zowel polymeter als polyrytm doen in een enkele stepsequencer .
Dan kan je niet in fl studio .
 
Back
Top