Een nieuw type compressor: Sonible smart:comp

https://www.sonible.com/smartcomp/

Combinatie van "time-driven" en "spectral" compressie, waarbij de laatstgenoemde een multiband betreft van meer dan 2000 bands. Daarnaast kan het ook dienen als sidechain ducker, zoals trackspacer, die maar met 32 bands werkt.

Krijgt zowel op youtube als op gearslutz enorm goede reviews en ervaringen.

"The spectral compression is all about giving a track the best possible definition and maximum transparency. By continuously analyzing the input signal across more than 2000 bands, smart:comp acts like an intelligent, ultra-high-resolution multiband compressor that dynamically smoothes out tonal imbalances. Once you experience its power, you wouldn't want to miss it."

Het heeft ook een analyze functie, vergelijkbaar met de recente plugins van iZotope.

"smart:comp significantly speeds up the task of compression and delivers results with greater precision than ever. With just one click the plug-in analyzes the incoming audio signal and sets specific parameters that result in well-balanced compression – all with the familiar look and handling of a single band compressor."
 
sonible.PNG - Click image for larger version  Name:	sonible.PNG Views:	1 Size:	269,9 KB ID:	3691839
 
2000 bands? Hoe snel denken ze dat een cpu dat kan doen? Voor rustig gladstrijken moet het kunnen maar bloed snel zullen ze niet zijn. Vermoed ik.
 
Heb de smart comp nu een aantal dagen geprobeerd, het idee is leuk en zeker door de 'spectral comp' krijg je soms prima resultaten. Maar voorlopig heb ik genoeg aan andere plugins.
 
Heb de smart comp nu een aantal dagen geprobeerd, het idee is leuk en zeker door de 'spectral comp' krijg je soms prima resultaten. Maar voorlopig heb ik genoeg aan andere plugins.

elektrovolt Ah ok dus geen WOW bij de resultaten? Ik ga hem ook maar eens proberen, de smart:eq ook.
 
Nee, nog geen wow gevoel. Wel gewoon bruikbare resultaten die soms erg transparant zijn en dat is erg fijn. Maar soms zijn de automatische instellingen erg heftig of wil je zelf iets anders.

Met andere plugins die ik beter ken zijn de resultaten beter, maargoed- die gebruik ik dan ook al een paar jaar. Fabfilter pro-Q3 met de dynamische functies, en pro-MB zijn prima voor toepassing op bepaalde frequentiegebieden.
Eerst een piekerig bandje aanpakken en vervolgens met een 'normale' compressor wat mildere instellingen geeft mij over het algemeen prima resultaten.
 
Hmmm ik zie ILOK dan is het zowiezo al kansloos...gebruiken mensen dat nog steeds in 2019 sodetering

edit: hmmm het werkt ook zonder Ilok maar dan moet je de ILOK manager software toch nog installeren...waarom? Dat gaat natuurlijk weer het systeem clutteren...altijd gedonder met ILOK gedoe...
 
Laatst gewijzigd:
Op zich is alleen een iLok account en applicatie prima, nooit gedoe mee gehad. de iLok dongle is soms nog wel een probleem.
Volgens mij is deze plugin veel te HIFI voor jou
 
Hmmm ik zie ILOK dan is het zowiezo al kansloos...gebruiken mensen dat nog steeds in 2019 sodetering

edit: hmmm het werkt ook zonder Ilok maar dan moet je de ILOK manager software toch nog installeren...waarom? Dat gaat natuurlijk weer het systeem clutteren...altijd gedonder met ILOK gedoe...

Welnee joh, die iLok software werkt prima. Ik gebruik het al jaren zonder enig gezeik.
 
Op zich is alleen een iLok account en applicatie prima, nooit gedoe mee gehad. de iLok dongle is soms nog wel een probleem.
Volgens mij is deze plugin veel te HIFI voor jou

nuja met 2000 bands kan je toch heel wat smerigheid uitvoeren...anders binnenkort even met de Fabfilter pro-Q3 hier wat gekkigheid uitvoeren

nou Von Naphoven ik had circa 2012 ILOK en dat ging helemaal mis echt van de satan was dat, anyways dat zal tegenwoordig best werken maar ik vind het een beetje suf van Sonible om als je een VST van ze wilt gebruiken je ILKOK management software moet gaan installeren...meer onnodige crap op je computer, dat vertrouw ik voor geen cent
 
Mja, het is voor ontwikkelaars een simpele manier om hun DRM uit te besteden. Ik ben op zich wel fan van iLok omdat je makkelijk in 1x al je zooi op andere computers kunt activeren of juist in 1x alles kunt deactiveren. Wat me altijd tegenstond is dat je voor een dongle moest betalen, maar dat is nu niet meer zo. DRM is sowieso natuurlijk altijd geklooi, wat dat betreft wordt het leven je als eerlijke klant vaak moeilijker gemaakt dan dat je er gewoon een crack op zet.
 
Dat komt vaker voor bij applicaties op MacOS, dat is vaak het gevolg van bepaalde frameworks die worden gebruikt bij het bouwen van een app waarbij tussen verschillende versies van MacOS ineens toestemming gevraagd wordt zelfs als die app helemaal niet aan je contacts oid komt omdat er mogelijk in dat framework wel een verbinding met die delen van het systeem mogelijk is https://stackoverflow.com/questions/...indow-in-macos
 
Ik zou het geen smerige compressor noeme, eerder een veelzijdige studio compressor die zo veel mogelijk 'de juiste' instellingen probeert te vinden. Neem dan Stillwell the Rocket bijvoorbeeld, die kan echt wel vies
 
heb m alleen nog geprobeerd op mix bus, maar daar vind ik m niet echt wat, beetje onrustig
 
Back
Top