Massive X is nu verkrijgbaar

430E650A-0C94-4AA4-A2A3-5E70F7BF3D2F.jpeg


Het heeft even geduurd, maar het wachten is voorbij.

https://www.native-instruments.com/en/products/komplete/synths/massive-x/
 
De parameters van vandaag van een nieuw softsynth is tegenwoordig weird,strange sounds en meer en meer mogelijkheden.Van die weird sounds krijg ik meer en meer mijn buik van vol.Was het vroeger een rariteit,nieuw,is het vandaag een overkill dat zelfs een dove op de vlucht doet slaan.In mijn arsenaal van 'analoog lab' van 5000 sounds benader ik zowat iedere sound wat massive x weergeeft.Wil maar zeggen zelfs free synths hebben dit als je maar goed zoekt op het internet.
Van die duizend en één mogelijkheden,wie gaat in godsnaam die manual helemaal uitpluizen om alles te weten te komen,terwijl er weer een paar andere softsynths uitkomen per maand?Wie is eigenlijk nog muzikaal bezig??
NB:Was echt vandaag in een nostalgische bui toen dat een softsynth uitbrengen een zeldzaam gegeven was,een prijs die een harware versie benaderde....toch 20 jaar geleden.
 
Heel snel door wat presets zitten scrollen en de knopjes betast. Komplete 12 Ultimate Collectors Edition zijn vrijwel de enige plugins die ik momenteel gebruik en Massive X is een leuke toevoeging.
Nog niet het idee gehad dat het 'de nieuwe sound' zal opleveren maar waarschijnlijk wel makkelijk in gebruik. Klinkt dik iig. :okdan:
 
Van die duizend en één mogelijkheden,wie gaat in godsnaam die manual helemaal uitpluizen om alles te weten te komen,terwijl er weer een paar andere softsynths uitkomen per maand?Wie is eigenlijk nog muzikaal bezig??

Nou ik idd wel, gebruik al heel lang Camel Audio Alchemy en de manual heb ik uitgeprint. FM8 ook.
Ik vind Massive X niet zomaar een softsynth. En geloof ook niet dat je al deze sounds analoog kan maken.
Wat ik vind wat helpt is om niet te veel softsynths te instaleren.
 
Daarnaast komen er ook niet echt veel 'flagship' softsynths uit - hoeveel legendarische softsynths zijn er nu eenmaal? Massive X is er daar wel eentje van wat mij betreft. Omnisphere en Serum ook. Sylenth1 misschien, maar inmiddels al oud en grotendeels achterhaald/ingehaald. U-he met Diva en Hive 2. Daarna wordt de spoeling erg dun met 'also rans'.
 
UVI Falcon vind ik ook wel een topper. Massive X klinkt wel lekker strak vind ik en de OSC opties zijn bizar groot, wel even wennen hoe die modulatie shit percies werkt, maar het is gewoon drag en drop en dan op het modslot omhoogtrekken voor de depth enzo. Kost wel veel CPU voor sommige patches.
 
Falcon ook erg mooi inderdaad, kon er zelf helaas geen vriendjes mee worden vanwege de UI.
 
De parameters van vandaag van een nieuw softsynth is tegenwoordig weird,strange sounds en meer en meer mogelijkheden.Van die weird sounds krijg ik meer en meer mijn buik van vol.Was het vroeger een rariteit,nieuw,is het vandaag een overkill dat zelfs een dove op de vlucht doet slaan.
We hebben het denk ik eigenlijk wel collectief gehad met een zaagtandje dat door een laagdoorlaatfilter wordt gejaagd. Het mooie van die rare geluiden is dat ze je 1) leren hoe het ding werkt, en 2) dat je er aan mag schroeven en verbouwen - vroeger was dat soort spul een statische sample.

In mijn arsenaal van 'analoog lab' van 5000 sounds benader ik zowat iedere sound wat massive x weergeeft.
Dat voornamelijk dankzij doordat Pigments er nu in zit, dan krijg je wavetables er ook bij.

Wil maar zeggen zelfs free synths hebben dit als je maar goed zoekt op het internet.
Gezien dat het gros van die dingen SynthEdit creaties zijn die niet (actief) onderhouden worden door de programmeur speel ik toch liever op veilig. Massive (niet X) is al meer dan 10 jaar oud.

Van die duizend en één mogelijkheden,wie gaat in godsnaam die manual helemaal uitpluizen om alles te weten te komen
Die mogelijkheden zijn hetzelfde bij elke synthesizer. Alles heeft wel een filter en een LFO. Daar valt ook niks nieuws aan te leren.

terwijl er weer een paar andere softsynths uitkomen per maand?
Ik moet zeggen dat ik er niet zo actief achteraan aan het rennen ben.

Er komen altijd wel een dozijn producten uit. De zoveelste reverb. De zoveelste EQ. De zoveelste emulatie van een Beroemde Compressor Met Een Witte Voorkant of Die Andere Beroemde Compressor Maar Met Een Zwarte Voorkant En Drukknoppen Die We Deze Keer Op Printplaatniveau Hebben Nagemaakt, Echt.

Ik heb Serum. Hive 2 zal heel erg leuk zijn en Phaseplant of Pigments ook, maar ik heb nou niet zoiets van "yes, die -moet- ik hebben". Uitproberen wellicht eens. Als ze dan ook daadwerkelijk beter zijn is het een er in, een er uit; en hoewel ik aanneem dat ik nooit meer een cent terugkrijg voor m'n pluginlicenties is dit gewoon niet waar en wordt er op KVRAudio actief gehandeld.

Wie is eigenlijk nog muzikaal bezig??
Waarom sluit het ene het andere uit?

NB:Was echt vandaag in een nostalgische bui toen dat een softsynth uitbrengen een zeldzaam gegeven was,een prijs die een harware versie benaderde....toch 20 jaar geleden.
Softsynths hebben nooit zoveel gekost als de hardwareversies, ook 20 jaar geleden niet. De duurste plugins stoppen ergens bij de 400 euro (Omnisphere), alles duurder dan dat is een bundel. Als je toen met Sylenth was gekomen had er niemand meer een JP8000 gekocht. 20 jaar geleden zat een Access Virus ergens rond de 3000 gulden.
 
Back
Top