Massive X is nu verkrijgbaar

430E650A-0C94-4AA4-A2A3-5E70F7BF3D2F.jpeg


Het heeft even geduurd, maar het wachten is voorbij.

https://www.native-instruments.com/en/products/komplete/synths/massive-x/
 
Ik heb zojuist toch maar een upgrade naar Komplete 12 aangeschaft, Kontakt liep ik al achter en ben enorm nieuwsgierig naar Massive X. Nu aan het installeren. Ik ben benieuwd.
 
Wel even eerst kijken of je pc avx-compatibel cpu heeft.Pc na 2011.
 
Ik heb er een paar presets voor mogen maken, topding vind ik! Erg veel mogelijkheden en goede klank.
 
even gechecked op youtube (paar youtubers die door de factory presets heen fietsen), valt me toch wat tegen wat ik daar hoor, had misschien te hoge verwachting vanuit de ervaring met massive --wat ik echt een goeds softsynth vind-- maar toch.. natuurlijk kan van alles geprogrammeerd worden maar als dit de sounds zijn die er het beste uitkomen dan heb ga ik hier geen tijd in stoppen. ook irritant hoe NI al die youtube eikels centjes geeft om je voor niks op een nietszeggend filmpje te laten klikken. timewaisters zijn het.
 
Wel even eerst kijken of je pc avx-compatibel cpu heeft.Pc na 2011.

Inderdaad een hi-topic momenteel bij NI, veel mensen vergeten te checken of de computer een AVX compatibel CPU heeft, heel veel "klachten" daarover
 
Ik zag hem spontaan in de Native Access app staan. Was vergeten dat ik hier nog recht op had nadat ik vorig jaar Komplete 12 had gekocht. Altijd een leuke verrassing :)
 
Hoe zit dit?

Mijn upgrade van massive naar massive x is geloof ik 150 euro.

Mijn upgrade van komplete 11 naar komplete 12 is 99 euro.

Zit massive x in de komplete 12 update?
 
Hoe zit dit?

Mijn upgrade van massive naar massive x is geloof ik 150 euro.

Mijn upgrade van komplete 11 naar komplete 12 is 99 euro.

Zit massive x in de komplete 12 update?

Yep hij zit erin, was ook voor mij reden om mijn komplete een upgrade te geven.
 
Volgens deze gast is ie nog niet klaar en zijn er nog heel wat punten te verbeteren:
En zelfs nick batt heeft alleen nog maar een beta versie te reviewen :?
 
Ook maar even geüpgrade naar K12, eerste indruk van Massive is dat het er fris en modern uitziet, was echt wel toe aan een facelift. Paar mooie presets gehoord maar nog niet echt in het editen gedoken. Er zullen ongetwijfeld nog een hoop updates komen als ik zo hoor wat er nog ontbreekt of beter kan.
 
Er is zeker nog ruimte voor verbetering, maar de sound en features zijn echt wel goed vind ik.
Zal vast nog wel verbeteren. YouTube staat na 1 dag al vol met kritieken, dus daar zullen ze niet echt omheen kunnen als ze hun reputatie goed willen houden.

Heb nog geen terechte kritiek gehoord. Alleen een gast die heel hard probeert te laten zien date de wave table osc aliasing zou hebben. Volgens mij niet terecht en zijn het gewoon wst harmonics die aan de sinus zijn toegevoegd om het wat beter te laten klinken
 
Heb nog geen terechte kritiek gehoord. Alleen een gast die heel hard probeert te laten zien date de wave table osc aliasing zou hebben. Volgens mij niet terecht en zijn het gewoon wst harmonics die aan de sinus zijn toegevoegd om het wat beter te laten klinken

Ter info: Ik bedoel met name kritiek op interface elementen die statisch zijn.
 
Wat is AVX-compatibel CPU? Ik zie bovendien dat de grafische kaart OpenGL 2.1 moet hebben, ook geen idee wat dat is eigenlijk...

Google eens,luierik!:-)
 
Gisteren tijd gehad om uitgebreid te testen. Ik vind de sound echt fantastisch, de user interface vind ik ook erg mooi, toch anders dan massive maar toch ook weer niet, je vindt je weg direct in deze synth als je massive beheerst.
 
Hoop in een volgende update,als je de parameters veranderd van je envelopes,je envelope ook ziet veranderen.
 
Back
Top