Key Music NL failliet

Lijkt me niet erg handig als je online wilt concurreren met Bax, MusicStore, Gear4Music of Thomann die dezelfde producten op datzelfde moment meestal wel op voorraad hebben.

Met thomann ed. kan je niet concurreren, die hebben waarschijnlijk afspraken met alle grote fabrikanten dat ze voor een bepaald bedrag de gehele 1e (en 2e ?) batch inkopen. Een bax staat soms achteraan in de rij. Daarom zie je dat de levertijd soms 26 weken is en ze dan maar korting geven om toch maar wat klanten te lokken.
 
Ik bedoel juist ook gangbare producten die al lang op de markt zijn, zoek maar gewoon eens rond op die site hoeveel dingen er op "2-5 dagen" of langer staan. Ik snap best dat als een product nieuw, schaars en gewild is, de partijen met de diepste zakken het makkelijkst voorraad in kunnen kopen. Maar (bijvoorbeeld) Korg Volca's?
 
Meer dan een half jaar verder inmiddels en kennelijk heeft de Corona geen windeieren gelegd voor Keymusic:


Ondanks dat er een filiaal in mijn woonplaats is gevestigd kom ik er zelf nooit...
 
Ondanks dat er een filiaal in mijn woonplaats is gevestigd kom ik er zelf nooit...

Dit kon de laatste tijd ook niet, omdat de winkels dicht waren, in tegenstelling met Belgie waar ze wel open zijn. Nu alleen op afspraak te bezoeken.
 
Ik koop er wel in Utrecht als het niet te duur is. Of de webshop. Maar die artikelen op RTL Z zijn vaak (deels) betaald, ik kreeg laatst ook een aanbod om bij ze een item van een paar minuten te krijgen. Was niet bepaald gratis.
 
lijkt me wel, anders waren ze al lang failliet
ok, dan weet ik genoeg. zie iets dat bij anderen al heel lang niet op voorraad is. hoop dat het dan wel klopt bij hun..

of wacht, nog, bax-shop. ja, bax-shop...

dank!

@Nap heb geen CC..... maar inderdaad, het biedt bescherming. beter dan paypal, b.v. ...
Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
.
 
is het betrouwbaar nu om iets bij keymusic punt nl te bestellen?

Denk dat het wel kan, als ze een product op voorraad hebben en je het snel in huis hebt. Beter wel eerst even informeren, de voorraadstatus in webshops is niet altijd correct. Je moet wel heel veel pech hebben als een winkel (weer) failliet gaat en ze het bestelde artikel net niet meer kunnen afsturen...
 
Denk dat het wel kan, als ze een product op voorraad hebben en je het snel in huis hebt. Beter wel eerst even informeren, de voorraadstatus in webshops is niet altijd correct. Je moet wel heel veel pech hebben als een winkel (weer) failliet gaat en ze het bestelde artikel net niet meer kunnen afsturen...

ik bel ze wel. ik zat even te kijken of de Motu M4 weer ergens op voorraad was, want de support van Motu, is nu stil gevallen, ze reageren niet meer (vraag of het aan de drivers ligt dat de Motu Ultralite MK3 Hybrid zo slecht presteert op 512/1024 sample buffer size op 48.000Hz, latency in ms.. er is zeker iets met de drivers, maar of ze het gaan oplossen. ze reageerden eerst wel snel, en vonden het ook te hoog... waarom ze nu niet meer reageren, heb niks raars gezegd....)

goed... o dat was een Typische Vink Uitwijding...

de Motu M4 is precies goed voor mij. maar ben ook nog erg blij met de Motu die ik nu heb, en de boel staat nog niet op springen, maar wil wel er wat meer uithalen wat nu kan. hoop dat het werkt, daarom is ook een zichttermijn berlangrijk..
 
ik bel ze wel. ik zat even te kijken of de Motu M4 weer ergens op voorraad was, want de support van Motu, is nu stil gevallen, ze reageren niet meer
...
de Motu M4 is precies goed voor mij. maar ben ook nog erg blij met de Motu die ik nu heb, en de boel staat nog niet op springen, maar wil wel er wat meer uithalen wat nu kan. hoop dat het werkt, daarom is ook een zichttermijn berlangrijk..

Heb die M4 ook in gedachten... maar was me niet bewust van (/had niet gespeurd op) eventule hassle bij MOTU. Incident daar, of speelt er iets, anything we need to know?

Dank!
 
...


Heb die M4 ook in gedachten... maar was me niet bewust van (/had niet gespeurd op) eventule hassle bij MOTU. Incident daar, of speelt er iets, anything we need to know?

Dank!

o ik heb over dat ze nu niet meer reageren op mijn support ticket bij MOTU. waarom weet ik niet, eerst reageerden ze wel snel, en vroegen om cijfers, en testen op ander systeem, doorgegeven. zelfde 'probleem'. daar reageerden ze niet meer op, zelfs nog een bumpje gegeven, ga ik nog doen. wil nog wel zoveel mogelik uit mijn oude kunnen halen als dat zou kunnen. daarom twijfel ik nog.
en met de boel op springen, bedoel, ik kan prima op een 512 sample buffer werken, zelfs met 21ms output latency (maar dat is gewoon te hoog...), maar soms moet ik naar 1024 voor zware plugins, en dan is 43ms niet te doen.
maar goed, dat zijn randgevallen. ik kan eigenlik nog prima werken, maar, ach ge kent t wel, niet beperkt willen worden, door te grote latency...

wellicht heb ik weer een typische verwarrende Vink bericht geschreven. maar bij MOTU lijkt het wel goed te gaan, dunkt me. alleen de chips he, ze zullen er ook wel last van hebben, het gebrek aan chips..

@Disharmonic , ik zie m nu pas, :D :beard: :beard: :duivels:
 
Ik bestel nog af en toe bij KeyMusic en dat gaat allemaal prima. Ik wil binnenkort nog een keer bij de nieuwe winkel in Rotterdam langs. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
 
o ik heb over dat ze nu niet meer reageren op mijn support ticket bij MOTU. waarom weet ik niet, eerst reageerden ze wel snel, en vroegen om cijfers, en testen op ander systeem, doorgegeven. zelfde 'probleem'. daar reageerden ze niet meer op, zelfs nog een bumpje gegeven,

Voor een compact - bus-powered - makkelijk te pakken - 4-ch out - goed klinkend interface kwam ik uit bij o.a. die MOTU M4.

Dus dan wel handig dat dat merk daadwerkelijk meerwaarde levert qua performance, support, lage latency, blabla.... (meerwaarde qua deze aspecten t.o.v. bijv de Beh. UMC204HD).

Groet!
 
Voor een compact - bus-powered - makkelijk te pakken - 4-ch out - goed klinkend interface kwam ik uit bij o.a. die MOTU M4.

Dus dan wel handig dat dat merk daadwerkelijk meerwaarde levert qua performance, support, lage latency, blabla.... (meerwaarde qua deze aspecten t.o.v. bijv de Beh. UMC204HD).

Groet!

de M4 bevat zo ongeveer alle elementen van de duurdere interface, behalve minder in- en uitgangen, DSP (MK5), etc. ze hebben er niet op bezuinigd.
de elementen, om het zo te noemen, die M4 bevat, zijn vergelijkbaar, dus..., met de duurdere interfaces. er zullen wel verschillen zijn, maar hoorbaar? merkbaar?

de UMC204HD presteert vrij goed. die heeft een werkbare latency op 1024 sample buffer size, 48.000Khz. ik heb m voor mijn laptop en soms vangt ie dingen op in de studio..
maar onvergelijkbaar met de M4, maar bij weinig budget, een erg goede soundinterface, alles zit er op.. fijne monitoring. (behalve maar 2 uitgangen, en geen DC, voor wie dat belangrijk vindt.. en 110dB DAC, of waren dat de inputs?? geen slecht ding, ook goed gebouwd.)

maar dit is de failliet thread. och ja...
 
de M4 bevat zo ongeveer alle elementen van de duurdere interface, behalve minder in- en uitgangen, DSP (MK5), etc. ze hebben er niet op bezuinigd.
de elementen, om het zo te noemen, die M4 bevat, zijn vergelijkbaar, dus..., met de duurdere interfaces. er zullen wel verschillen zijn, maar hoorbaar? merkbaar?

de UMC204HD presteert vrij goed. die heeft een werkbare latency op 1024 sample buffer size, 48.000Khz. ik heb m voor mijn laptop en soms vangt ie dingen op in de studio..
maar onvergelijkbaar met de M4, maar bij weinig budget, een erg goede soundinterface, alles zit er op.. fijne monitoring. (behalve maar 2 uitgangen, en geen DC, voor wie dat belangrijk vindt.. en 110dB DAC, of waren dat de inputs?? geen slecht ding, ook goed gebouwd.)

maar dit is de failliet thread. och ja...

Okido, zijspoortje M4 / UMC204HD even afronden in de failliet-draad, daarna weer on-topic ;-)

Qua 'onvergelijkbaar met de M4', da's qua sound ? Da's interessant dat jij zowel die UMC204HD hebt als een grotere MOTU (waar die M4 qua sound inderdaad aannemelijk in de buurt van zou kunnen zitten), dus was even benieuwd of dat idd qua sound onvergelijkbaar is, of qua iets anders (robuustheid, niet crashen, minder glitches, qua ... ?).

UMC204HD is uiteraard geen enorme rib uit lijf, en zal niet snel de zwakste schakel in het geheel zijn, maar als extra knaken voor merkbaar beter geluid met een M4 de moeite zijn dan prima.

Wat ik wel ergens tegenkwam is dat de Hi-Z inputs vd UMC204HD wat minder sprankelend zouden zijn doordat ze die kennelijk maken door doodleuk de line-inputs van een spanningsdeler te voorzien (dus je krijgt dan zowel hoogOhmigere ingangsweerstand als tegelijk ook signaalverzwakking. Die HiZ-inputs wel belangrijk, zal ik vaker gebruiken dan de XLR/mic-inputs, dus als die zo gemaakt worden via quick&dirty & boeit niet dat je zo onnodog signaalverzwakking maakt dan toch tikkie ranzig.... hej, voila budget-interface, de bochten moeten uiteraard _ergens_ afgesneden worden.

'behalve maar 2 uitgangen': de Beh. heeft er ook vier, daarvoor wil ik deze juist. (Heb jij mogelijk de UMC202HD ipv de UMC204HD ?)

Die uitgebreidere metering vd M4, zeker met die 4 outputs is natuurlijk wel weer een plus.

OK, excuus als dit ook wat langer is geworden dan bedoeld... :halleluja ;)
 
Qua Keymusic Rotterdam,de XL vestiging heb ik begrepen. Nette toko, breed opgezet, maar wat mij betreft op synth gebied een beetje tekort schietend.
Afgelopen maandag naar Bax in Goes gereden, daar hadden ze de Neutron op voorraad, en die wilde ik kopen.
Zo op het eerste gezicht groot, mag XL heten. En ook flink wat spullen, zeker ook op 'ons' gebied, was echt heel veel meer dan Keymusic Rotterdam.
We hadden nog meer te doen, dus even wat rondgesnuffeld en de Neutron gescoord.
Het is helaas niet naast de deur, anders ging ik komend weekend nog eens, maar dan wat langer rondhangen.
 
Back
Top