Key Music NL failliet

Animo en kennis, dat kan ik begrijpen. Maar hoe komt het personeel aan het geld om zoiets te kunnen beginnen?

Daar kan ik dan weer niks openlijk over zeggen. Ik wil er nog kunnen solliciteren als het zover komt. :D
 
Zie ook regelmatig op FB een advertenties voorbij schuiven van Keymusic maar daar adviseren ze mij een winkel uit te zoeken.. geen aanbieding van een cadeaubon gehad tot nu toe.
 
Ik ben nog wel een paar keer langs geweest in Rotterdam na de overname. Ik had ook na met wat mensen daar gesproken te hebben niet de indruk dat de boel weer op instorten staat. Iedereen leek erg enthausiast en er leken goede plannen om de boel op te bouwen. Gezeik met zo'n pand-eigenaar is dan natuurlijk vervelend maar meestal is dat ook een hoop geroep om niks. Waarschijnlijk ziet hij de mogelijkheid om de huur lekker te verhogen door te bluffen over zijn eigen plannen om daar een zaak te beginnen. Met wat pech overspeelt hij zijn hand en zoekt Keymusic Rotterdam een ander pand. Er is in die omgeving zat bedrijfsruimte. Het kost alleen wel weer een hoop extra geld om daar een mooie winkel van te maken.
Ik zie verder ook wel positieve dingen gebeuren. Volgens mij is het zeker wel mogelijk om ook nu een fysieke winkel te runnen. Maar daar moet je ook flink wat promotie op internet naast zetten. Ik zie dat ze bijvoorbeeld weer actief bezig zijn met hun Youtube kanaal. Ze mogen alleen wel wat op hun prijzen letten. Ik vind het niet zo erg om bij een fijne winkel wat meer te betalen maar mijn laatste twee aankopen (een soundcraft signature mtk 22 en een novation circuit mono station) waren honderden euro's goedkoper bij de concurrent
 
Inmiddels gooit keymusic de deuren weer open. Lijkt me echt een slim plan voor een muziekwinkel om open te gaan tijdens een epidemie. Dat bedrijf heeft echt zero respect voor personeel en klanten blijkbaar.
 
Inmiddels gooit keymusic de deuren weer open. Lijkt me echt een slim plan voor een muziekwinkel om open te gaan tijdens een epidemie. Dat bedrijf heeft echt zero respect voor personeel en klanten blijkbaar.

Je kunt ook alles nog een eeuwigheid dicht laten, de overheid er geld bij laten verzinnen en die schulden afwentelen op volgende generaties.

Ik denk dat er wel een middenweg is: open, met mate. Een beperkt risico kunnen we wel lopen met z’n allen. Dat is het leven.
 
De meeste winkels zijn toch open? Zie niet in waarom een bouwmarkt, meubelwinkel of Mediamarkt wel open zou kunnen en een muziekwinkel niet, zeker als er voldoende ruimte in de vestigingen is voor klanten en personeel om afstand te houden etc. Angsthazengedoe allemaal, EMBRACE YOUR MORTALITY :D
 
Bouwmarkten hebben hun openingstijden aangepast.. zijn niet meer open in de avond.. daar waar de supermarkten juist langer open zijn.

Ik denk dat ze in de muziekwinkels wel een aardige kluif zullen hebben aan het knopjes en toetsen desinfecteren als ze de supermarktregels erop na willen houden. Of misschien toch een setje reinigingsmiddelen neerzetten?? zoals je bij sommige shops bij de karretjes ziet staan. Betasten op eigen risico :D
 
Inmiddels gooit keymusic de deuren weer open.

Zijn die dicht geweest dan ? Niet hier geloof ik. Waarom ook ? De risico's zijn groter in de supermarkt waar alles en iedereen aan alle pakken macaroni zit dan bij een muziekwinkel waar sowieso veel minder mensen komen dan in een supermarkt/bouwmarkt/whatever.
 
Bouwmarkten hebben hun openingstijden aangepast.. zijn niet meer open in de avond.. daar waar de supermarkten juist langer open zijn.

Ik denk dat ze in de muziekwinkels wel een aardige kluif zullen hebben aan het knopjes en toetsen desinfecteren als ze de supermarktregels erop na willen houden. Of misschien toch een setje reinigingsmiddelen neerzetten?? zoals je bij sommige shops bij de karretjes ziet staan. Betasten op eigen risico :D

Bij de Mediamarkt moet je verplicht handschoentjes aan als je de demomodellen wilt bepotelen, dus combinatie verplicht handschoenen + regelmatig afnemen met desinfecterende doekjes zal wel volstaan.
 
Je kunt ook alles nog een eeuwigheid dicht laten, de overheid er geld bij laten verzinnen en die schulden afwentelen op volgende generaties.

Ik denk dat er wel een middenweg is: open, met mate. Een beperkt risico kunnen we wel lopen met z’n allen. Dat is het leven.

De aanpak in NL en België is verschillend, en keymusic is op beide plekken. Lees ik net dat we nog maar 4 procent mensen hebben met antistoffen, te weinig. Tja in België blijven we allemaal braaf thuis, zeiken ze dat er te weinig antistoffen hebben (ik lees dus, er zijn er te weinig besmet)
De voorzichtigheid gaat maken dat we met dit virus nog ellendig lang zitten tot er overal vaccins toegediend zijn. Dat denk ik.
 
Een muziekwinkel kan prima online zijn verkopen doen en de klanten van service voorzien. Zo word het risico voor iedereen beperkt en kan iedereen ook nog steeds zijn spullen kopen.

Supermarkten zijn essentieel dus logisch dat die het langst mogelijk open blijven. Al was het vandaag in de supermarkt echt een puinhoop. De controle is er amper dus schiet iedere klant weer in zijn ouwe gewoontes.

Bij bouwmarkten gaat het vaak om spullen die niet of nauwelijks verzonden kunnen worden. Daar kan tevens een drive-in achter iets gerealiseerd worden aangezien bouwmarkten vaak enorm veel parkeer terrein hebben.

Heb dagelijks BNR opstaan en erger mij enorm aan al die ondernemers die alleen maar pushen om weer open te gaan. Kapitalisme boven alles.
De grote jongens waren weer de eerste die hun handen ophielden bij de overheid.
De gemiddelde burger die ontslagen is, geen uitkering ontvangt, geen belastingdealtjes heeft en zeker geen dikke spaarrekening heeft mag het doen met een speech van Rutte.

Vond nog een heerlijke rant op Youtube. Wel een beetje veel consumptie :D

 
ok zal ik t nog eens proberen? want kennelijk blijft je opmerking alleen staan als t een ongefundeerde overbodige mening bevat over iets wat verder geen reet met synths te maken heeft. die gewone burger heeft er net zo goed baat bij dat de shit weer aan gaat champ. voor iemand die z'n leven al aan het infuus hangt bij anderen is het misschien moeilijk voor te stellen hoe bij velen nu ineens de hele wereld in elkaar flikkert. natuurlijk is t wat mij betreft ook belachelijk dat er 4 miljard naar klm gaat en 300 mijloen naar de cultuursector en zo, maar man man, de hele shit dichthouden doet op zo ontiegelijk veel vlakken pijn bij mensen. het open gaan is zo veel meer dan alleen de zakjes vullen van de ondernemers
 
Zet BNR uit en besef dat voor pakweg 10 miljard per jaar heel hongerig afrika een bordje pap en scholing kan ontvangen. Blijven ze nog thuis ook. 5 biljoen om je schuldgevoel jegens je (groot)ouders en een handvol overgevoelige jongeren te dempen is luxe. Waarom geen misbruik van de situatie maken en de complete tabaksindustrie verbieden? Medelijden met de rochelende pusher achter de balie met kankerplaatjes? Prima om het onvermijdelijke te managen, life sucks als je er niks mee doet.
 
ok zal ik t nog eens proberen? want kennelijk blijft je opmerking alleen staan als t een ongefundeerde overbodige mening bevat over iets wat verder geen reet met synths te maken heeft. die gewone burger heeft er net zo goed baat bij dat de shit weer aan gaat champ. voor iemand die z'n leven al aan het infuus hangt bij anderen is het misschien moeilijk voor te stellen hoe bij velen nu ineens de hele wereld in elkaar flikkert. natuurlijk is t wat mij betreft ook belachelijk dat er 4 miljard naar klm gaat en 300 mijloen naar de cultuursector en zo, maar man man, de hele shit dichthouden doet op zo ontiegelijk veel vlakken pijn bij mensen. het open gaan is zo veel meer dan alleen de zakjes vullen van de ondernemers

Het punt is niet dat alles dicht moet blijven, maar hoe op te starten en dat we niet blind weer de fout in gaan.
Ik zeg nergens dat ondernemers geen zaken mogen doen en noem wat opties om de klant te blijven dienen.
Jij kunt blijkbaar niet accepteren wat experts blijven roepen over de gevolgen van dit virus en hoe voorzichtig we moeten zijn.
Onzekerheid roept onrust op bij vele mensen ja. Daar is van alles aan te doen fjoesz ipv dat alles perse snel weer open moet. Snap je dat?
 
Bericht door een moderator:
Discussies over andere onderwerpen dan het topic graag in een eigen thread.
 
Denk dat Keymusic er terug bovenop is.Toch in België als je een megastore kunt neerzetten in hartje Antwerpen met verdieping.Dat doe je niet als je failliet bent.
Goed beleid met bekwame mensen aan het roer, nieuwe wind.Denk dat ik eens een kijkje ga nemen.
 
Het valt mij vooral op dat als ik een artikel zoek op de website van Key Music, er zelden voorraad lijkt te zijn. Levertijd op aanvraag vaak ook. Lijkt me niet erg handig als je online wilt concurreren met Bax, MusicStore, Gear4Music of Thomann die dezelfde producten op datzelfde moment meestal wel op voorraad hebben.
 
Back
Top