Key Music NL failliet

vreemd we krijgen sinds 2 weken weer van alles binnen, tis nog wel wat leeg das waar maar het vult allemaal toch weer redelijk aan.

Lijkt of het interview een beetje verouderd is. Er staat nml

Meerdere franchisenemers van Keymusic hebben tijdens de doorstart gesprekken gevoerd [...]
en

"Keymusic voorziet de winkels niet meer van voorraad, waardoor de franchisers niets kunnen verkopen en dus niets verdienen.”

Dit is echter oud nieuws. Zoals je zelfs al zegt, jullie krijgen weer wat binnen. Kompleet nutteloos om het er nu nog over te hebben. Men kan beter naar de toekomst kijken.
 
Daarom vind ik het ook raar.
Waarom ineens op dit moment zo'n bericht naar buiten brengen?
Bax service is ronduit slecht, doorstart KeyMusic is een feit.
Waar zijn ze bij BAX bang voor?

Daarnaast kies ik voor service gerichtheid en continuiteit.
Daardoor zal ik zeker geen mega bedragen gaan uitgeven bij Bax of Key Music.
Spoeling wordt wel heel erg dun op die manier in NL.

Noorder Muziekhuis einde oefening 2005
Tonika geen opvolging en gestopt begin dit jaar
Muziekhuis Westerhaven heeft een dreun gehad van het faillisement van Key Music
Da Capo Nietap doet het nog steeds, goede service, best wat voorraad
Feedback in 2013 overgenomen door Key Music, zeker Rotterdam kwam ik graag, na overname eigenlijk niet meer
Key Music failliet, doorstart, prijzen niet bepaald meer concurrerend, service was prima, nu afwachten........
En zo zijn er nog wel een hoop denk ik.

Ik merk dat ik tegenwoordig steeds meer kies voor Groot en gemak, daardoor toch steeds meer terechtkomend bij MusicStore en Thomann

Afwachten waar dit naartoe gaat (lijkt ook een beetje op hetzelfde als alle computerwinkels en ketens die omvallen)
 
bijna iedereen gaat altijd op zoek naar een good guy en een bad guy, als ik zo lees is het een kwestie van moddergooien heen en weer, frisse business die muziekhandel.
bax probeert natuurlijk garen te spinnen bij de problemen van key music, ligt gewoon in het verlengde van (kapot) concurreren. en dat er bij de overgang van een franchisenemer van key naar bax even gevloekt wordt door key snap ik ook wel, en natuurlijk gaat er ook informatie over van oud naar nieuw, dat is onvermijdelijk, je kan niet het geheugen van alle betrokkenen wissen.
maar om nou van bedrijfspionage te spreken: zo succesvol was het businessmodel van key niet. en wat bax doet is denk ik vooral even terugslaan op die (ongefundeerde?) beschuldiging.
er zit waarschijnlijk wat kou in de lucht tussen de 2 ketens, vermoed ik.

gelukkig maakt het allemaal niet uit, want uiteindelijk gaan we allemaal naar de kloten. :okdan:
 
Dat (kapot) concurreren kon ook nog weleens Bax de kop gaan kosten. Ik zie eerder dat bijv. een Thomann dit overleeft. Die heeft nl. nooit (grote) sale kortingen gegeven.
Kortingen zijn leuk voor de consument, maar voor de muziekwinkel blijft er onder de streep aan saldo (veel) minder over. En misschien te weinig of zelfs een tekort. Het zal denk ik ook niet zonder reden zijn dat Bax met het geven van 10-15% kortingen gestopt is.
Aldus de mening van een leek in deze. :)
gelukkig maakt het allemaal niet uit, want uiteindelijk gaan we allemaal naar de kloten. :okdan:
Dat krijg je als de mens in het verleden een ramkoers uitzet die in de toekomst niet meer te corrigeren is.
Maar goed, we blijven hoop houden! Toch? :W
 
doomed.jpg
 
Ach daar aan de top sheizen ze eerst elkaars bek vol, rechtszaken etc en de volgende dag gaan ze gezellig tanken in een fancy restaurant. Het zal er wel bij horen of zo.
Alleen kut dat personeel en klanten er onder moeten lijden, want of deze gasten nou jaren geen winst maken of failliet gaan, arm zullen ze er niet van worden.
 
Haha, wat een soap. Zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat Key Music 2.0 ook op zijn bek gaat.
 
Uit het artikel:

"Vorig jaar kocht 't Hoen de failliete muziekwinkelketen Key Music, met twintig vestigingen in Nederland en België. De ondernemer heeft grote plannen met de keten, die hij wil uitbouwen tot veertig vestigingen, waaronder vier megastores."

en:

"Groenveld zegt zelf een muziekcentrum te willen beginnen, waarin allerlei muziekexperts zich kunnen verenigen, en oefen- en lesruimtes gevestigd zullen zijn. "Dat lijkt me ontzettend leuk, en bovendien commercieel interessant. Ik denk dat dat meer bestaansrecht heeft dan een winkel, die het toch gaat verliezen van internet."

Dat laatste klinkt niet onlogisch, om nu nog te proberen de keten uit te bouwen tot 40 vestigingen terwijl de online concurrentie zo groot is, lijkt me erg moeilijk om het rendabel te maken. Maar de drummer/zakenman ziet dat kennelijk anders...
 
Sja, ik zie het ook niet zo voor me dat je in deze tijd zwaar moet gaan investeren in "stenen winkels". Volgens mij werkt een goede online winkel met puike logistiek en klantenservice met een paar tactisch gelegen "experience centers" veel beter. Aan de andere kant ben ik een loonslaaf en zijn dit ondernemers met een ongetwijfeld goed gevulde bankrekening dus wie ben ik...
 
Een echte megastore in NL zou ik wel leuk vinden. Keulen is me net te ver om even naartoe te gaan.

Wat er, de laatste keer dat ik er was, in Keymusic op de Ceintuurbaan stond was totaal niet toereikend voor de verwende consument. Je kon er net de bekende spullen van de grote merken vinden maar meer niet. Als ze de nieuwste leuke dingen zouden hebben die ik op Youtube elke week tegenkom zou ik er elke maand tenminste 1 keer langsgaan en ik ben er nu dus al jaren niet meer geweest (terwijl ik op 10 minuten fietsen woon). Of het allemaal economisch haalbaar is waag ik ook te betwijfelen maar als je het halfzacht aanpakt (zoals Keymusic) mislukt het zeker.
 
Sja, ik zie het ook niet zo voor me dat je in deze tijd zwaar moet gaan investeren in "stenen winkels". Volgens mij werkt een goede online winkel met puike logistiek en klantenservice met een paar tactisch gelegen "experience centers" veel beter. Aan de andere kant ben ik een loonslaaf en zijn dit ondernemers met een ongetwijfeld goed gevulde bankrekening dus wie ben ik...

Wat zijn goede online stores?Vooral in Belgie?ABT music zou een goede store zijn.Toch al jaren bezig.
 
Wat zijn goede online stores?Vooral in Belgie?ABT music zou een goede store zijn.Toch al jaren bezig.

Specifiek Belgische winkels ken ik niet, Abtmusic hoor ik inderdaad goede dingen over. Mijn ervaring met Bax, Thomann, Music Store, Studio De Dijk en DV247 (tegenwoordig van Thomann geloof ik) zijn over het algemeen allemaal wel goed eigenlijk.
 
Kopen bij Keymusic.nl loopt wel een beetje raar tegenwoordig. Je lijkt online te kopen bij een Nederlandse zaak maar feitelijk koop je in België. Dat zou wel iets duidelijker mogen zijn. Ook gaat er wel eens wat mis in de organisatie. Maar de klantvriendelijkheid is prima bij zowel de Rotterdamse als Belgische medewerkers. En af en toe kun je heel voordelig kopen uit de B-stock.
 
Ze lopen flink te adverteren met cadeaubonnen op social media, maar daar zou ik dan zelf weer een beetje voorzichtig mee zijn want die verliezen als eerste hun waarde mocht de tent wederom op de fles gaan.
 
Ze lopen flink te adverteren met cadeaubonnen op social media, maar daar zou ik dan zelf weer een beetje voorzichtig mee zijn want die verliezen als eerste hun waarde mocht de tent wederom op de fles gaan.

Het verbaast mij niks dat Hoad Holding sneaky bezig is. Ben zelf ook door die lui aan het lijntje gehouden tot ik plots alsnog ontslagen werd en 25% kon inleveren op al een mager loontje.
En nu cadeaubonnen adverteren terwijl het op omvallen staat? Triest, heel triest.
Sowieso nooit cadeaubonnen aanschaffen. Je kunt beter 2 euro aan een leuke verjaardagskaart besteden met een persoonlijke noot en dat met wat centjes in een envelope stoppen.

Hoop dat veel personeel bij Key eruit stapt en samen iets weet op te zetten. Er is genoeg animo, kennis en de centen voor. En ow boy wat zal meneer t'Hoen daar gezeik aan hebben. :kont:
 
Laatst gewijzigd:
Hoop dat veel personeel bij Key eruit stapt en samen iets weet op te zetten. Er is genoeg animo, kennis en de centen voor.

Animo en kennis, dat kan ik begrijpen. Maar hoe komt het personeel aan het geld om zoiets te kunnen beginnen?
 
Back
Top