Rob Papen BIT: een moderne retrosynth

De naam zegt genoeg: B.I.T. stands for Back In Time… Inclusief 950 ongetwijfeld prachtige presets van de meester himself.

RobPapen_BIT_Shadow.png


https://www.robpapen.com/bit.html
 
Last edited by a moderator:
Het zal wel aan mij liggen, maar van de demo's krijg ik niet echt een retro gevoel. Ik zie niet helemaal wat deze synth toevoegt aan de al bestaande (soft)synths. Je kunt natuurlijk wel "retro" patches maken, maar dat kun je met zoveel synths en lijkt mij nu niet echt een unique selling point van deze synth. Of mis ik nou iets?
 
Het zal wel aan mij liggen, maar van de demo's krijg ik niet echt een retro gevoel. Ik zie niet helemaal wat deze synth toevoegt aan de al bestaande (soft)synths. Je kunt natuurlijk wel "retro" patches maken, maar dat kun je met zoveel synths en lijkt mij nu niet echt een unique selling point van deze synth. Of mis ik nou iets?

Soms noemt m'n dat bedrijfscontinuïteit.Iets uitbrengen dat niet werkelijk baanbrekend is maar het voortbestaan van het bedrijf voor een tijdje verzekerd is.
 
Een naam als YAV (yet another VA) had de lading ook gedekt, maar verkoopt waarschijnlijk slechter ;)
 
heeft die knakenpoetser weer een bestaande synth in een nieuw jasje gestoken. wat een plat klinkende karakterloze software synths zijn dit toch. misschien moet hij bij n nieuwe synth zijn steenkolen engels als uitganspunt nemen. meermaals wat van die dingen geprobeerd. alles klinkt hetzelfde.
 
Back
Top