Behringer Teases New EMS Synthi Clone with Patch Point Render

Attachments

  • beh patch.jpeg
    beh patch.jpeg
    67,7 KB · Bekeken: 272
De bron is eigenlijk direct de Facebook pagina van Behringer zelf waar ze dit vandaag gepost hebben, maar goed... ben erg benieuwd wat dit worden gaat. De synthi en ARP 2600 zijn de enige vintage synths die ik graag zou willen hebben en beide lijken deze week aangekondigd te zijn via dit soort teasers :)
 
Zo, da's een flink begin al; een 3D werkje op de computer van de matrix!:D
Dat gaat nog even duren en ik zat er stilletjes op te hopen.
Dit is wel een van z'n interessantste projecten voor mij en als ie komt en zo onvoorspelbaar leuk klinkt als die oudjes dan gaat m'n portemonnee er aan.
 
Als ze die matrix nu eens goedkoop los verkopen, kan ik mijn diy synthi afbouwen , de originele matrix is toch een aardig gat in mijn budget.
 
Goed om te zien dat dit een 16x16 matrix is, dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat het geen Ghielmetti’’’s gaan zijn maar eigen fabrikaat. Die Ghielmetti dingen zijn nogal stug. Wel goed, daar niet van.
 
Als het ze al niet lukt om zoiets simpels als een sh101 te clonen verwacht ik hier niet echt veel van. Maar goed, zal in eerste instantie een hoop mensen blij maken als deze echt uitkomt.
Buiten de financiële onbereikbaarheid van een echt Synthi is het echt helemaal niet zon byzonder ding vind ik.
 
Op het matrixpaneel na is hij al gekloond en wel door Analogue Systems in licentie van EMS. Maar dat zijn losse modules en zoals zo vaak maakt de gebruikersinterface een synthesizer bijzonder. Je gaat op een Synthi anders te werk dan op een 2600.
 
De Pin electronics Portabella is toch ook al een clone van de EMS Synhi , toegeven wellicht wel duurder dan deze Behringer. Maar wellicht heb je die toch sneller.
Ik heb het altijd een intrigerende synth gevonden. Altijd buiten bereik qua prijs ook , dus wellicht blijkt de Beheringer toch de oplossing. Alhoewel 5999 Ex voor de Pin niet overdreven duur lijkt.
 
Als het ze al niet lukt om zoiets simpels als een sh101 te clonen verwacht ik hier niet echt veel van. Maar goed, zal in eerste instantie een hoop mensen blij maken als deze echt uitkomt.
Buiten de financiële onbereikbaarheid van een echt Synthi is het echt helemaal niet zon byzonder ding vind ik.

Vertel...wat is er fout met de sh101 kloon, ik ben niet echt mee...?
 
Alhoewel 5999 Ex voor de Pin niet overdreven duur lijkt.

Ik vind het nogal wat voor een nepper. De originele is ook heel duur, maar die behoudt tenminste nog zijn verzamel/antiekwaarde.
 
Ik vind het nogal wat voor een nepper. De originele is ook heel duur, maar die behoudt tenminste nog zijn verzamel/antiekwaarde.
Het is inderdaad behoorlijk wat geld, maar ik ben er uiteindelijk wel voor gegaan omdat een échte me nog een paar duizend meer zou kosten. Ik ben geen verzamelaar dus die factor heb ik niet meegenomen, het is een instrument en als die de sound geeft die ik zoek vind ik het prima. En de Pin is i.i.g. (afgezien van de korte wachtlijst) direct te krijgen. Qua bouwen is het gewoon een duur ding, componenten en zeker de uren die het bouwen kost. Kijk maar eens naar het Cloney project. Ik zou me daar niet aan wagen dus dan is de enige andere optie dat iemand anders 'm bouwt en dat is niet goedkoop. Behringer zou het waarschijnlijk goedkoper kunnen, maar áls ze 'm daadwerkelijk op de markt brengen dan denk ik dat ze 'm anders ontwerpen omdat ze anders teveel uren kwijt zijn aan het bouwen. En dan is het weer de vraag wat dat met de sound doet.
 
Ik vind het nogal wat voor een nepper. De originele is ook heel duur, maar die behoudt tenminste nog zijn verzamel/antiekwaarde.

Dat is zo, het blijft veel geld, maar wellicht een goed alternatief voor diegene die niet eeuwig willen wachten op een echte. De Behringer duurt vast ook nog wel even.

Het is inderdaad behoorlijk wat geld, maar ik ben er uiteindelijk wel voor gegaan omdat een échte me nog een paar duizend meer zou kosten. Ik ben geen verzamelaar dus die factor heb ik niet meegenomen, het is een instrument en als die de sound geeft die ik zoek vind ik het prima. En de Pin is i.i.g. (afgezien van de korte wachtlijst) direct te krijgen. Qua bouwen is het gewoon een duur ding, componenten en zeker de uren die het bouwen kost. Kijk maar eens naar het Cloney project. Ik zou me daar niet aan wagen dus dan is de enige andere optie dat iemand anders 'm bouwt en dat is niet goedkoop. Behringer zou het waarschijnlijk goedkoper kunnen, maar áls ze 'm daadwerkelijk op de markt brengen dan denk ik dat ze 'm anders ontwerpen omdat ze anders teveel uren kwijt zijn aan het bouwen. En dan is het weer de vraag wat dat met de sound doet.

Precies wat ik dacht toen ik hem noemde. Als je iets zoekt in die richting qua synth, dus sound en workflow, belangrijke combo in dit specifieke geval dan lijkt de PIN een waardig alternatief. Dus qua sound zit het wel goed ?
 
Dus qua sound zit het wel goed ?
Voorzover ik op ervaringen van anderen en demo's af moet gaan wel. Ik heb de mijne nog niet binnen. Ik geloof dat de wachttijd iets van 4/5 maanden is, dus ik moet nog een maandje of 2/3 geduld hebben... :D
 
Voorzover ik op ervaringen van anderen en demo's af moet gaan wel. Ik heb de mijne nog niet binnen. Ik geloof dat de wachttijd iets van 4/5 maanden is, dus ik moet nog een maandje of 2/3 geduld hebben... :D

A ha , hopelijk voldoet hij aan je verwachtingen ! Ik ben wel benieuwd.
 
A ha , hopelijk voldoet hij aan je verwachtingen ! Ik ben wel benieuwd.

Denk dat die wel voldoet. Als je wil maak dan ff een review ;-) Maar dat Behringer spul is toch gewoon smd ?
 
Back
Top