Behringer BRP2600

Uli is weer bezig met een teaser

61605252_10157377155638914_3219794096839196672_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=6e2dd9feb88782b83a71aaed5513fafe&oe=5D562359.jpg - Click image for larger version  Name:	61605252_10157377155638914_3219794096839196672_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=6e2dd9feb88782b83a71aaed5513fafe&oe=5D562359.jpg Views:	1 Size:	105,4 KB ID:	3686708

Het zal mij benieuwen :-)
 
Laatst gewijzigd:
Ziet er wel al chic uit! Mooi dat ze een aantal mods meteen geimplementeerd hebben, vooral het kunnen switchen tussen de twee filtertypes lijkt me erg fijn. Zo te zien hebben ze ook de envelope en sync mods er in zitten. Ik snap alleen niet goed waarom VCO1 er zo karig vanaf komt qua opties t.o.v. VCO2 en VCO3. Ik zie tenminste maar twee van de 4 waveforms daar. Ik denk dat als de prijs goed is (en dat zal wel) dat ze hier ook weer bakken van gaan verkopen...
 
De case ziet er erg netjes uit moet ik zeggen.
Sommigen vinden het dan weer pikken/jatten en anderen vinden het slim van uli maar zo ondertussen mogen we best happy zijn dat er in ieder geval eentje is die een aantal oude, graag gewilde synthesizers weer opnieuw uitbrengt.
Ik bedoel; wie wordt er nou niet blij van deze of een remake van de synthi of een CS-80 en voor een prijs die voor de meesten ook een haalbare zaak is?
Ik denk dat over 10 jaar door velen wordt terug gekeken naar deze periode als de jaren waarin ze eindelijk een synthesizer in huis haalden die voor de meesten anders een verre, niet bereikbare droom gebleven was.
 
De case ziet er erg netjes uit moet ik zeggen.
Ik bedoel; wie wordt er nou niet blij van deze of een remake van de synthi of een CS-80 en voor een prijs die voor de meesten ook een haalbare zaak is?

Verassend veel mensen blijkbaar. :D Maar als het een klein boutique bedrijfje was geweest en die er ook weer tonnen voor zouden vragen was het weer geen probleem.
 
Ik denk dat over 10 jaar door velen wordt terug gekeken naar deze periode als de jaren waarin ze eindelijk een synthesizer in huis haalden die voor de meesten anders een verre, niet bereikbare droom gebleven was.

De voorwaarde is dan wel dat ze ook even goed klinken als de originele, want anders is het natuurlijk niet meer dan een nieuwe (analoge budget-)synth met een hoesje dat lijkt op dat van een oude synth die wél heel goed klinkt.
 
De voorwaarde is dan wel dat ze ook even goed klinken als de originele, want anders is het natuurlijk niet meer dan een nieuwe (analoge budget-)synth met een hoesje dat lijkt op dat van een oude synth die wél heel goed klinkt.

Ik vraag me af hoe nauwkeurig je daarin kan zijn?
Ik denk dat het lastig kan zijn om een nieuwe te bouwen die precies zo klinkt als die oude van 40 jaar geleden?
Heel goed kans dat er subtiele verschillen zijn verwacht ik.
Zelfs twee oudjes kunnen onderling in nuances iets verschillen, da's toch inherent aan een analoge synt terwijl een Virus of een Blofeld altijd hetzelfde zal klinken.
Maar ik neem aan dat je bedoelt of het qua karakter zo'n beetje hetzelfde is?
Laten we hopen dat dat ook inderdaad zo is.
Er zijn nu ook meningsverschillen over de MS-101 want er zijn er die zeggen dat ie toch niet hetzelfde klinkt en er zijn er ook bij die zeggen dat ie misschien net iets anders klinkt in sommige posities maar dat ze 'm nu beter vinden klinken dan de oude en dan heb ik het over mensen die zowel de oude als de nieuwe hebben.
Ik heb zelf bijv nooit de oude minimoog gehad maar ik heb wel een Boog en ik krijg in ieder geval die oude bekende moog sound er uit en wellicht zal ie voor sommigen net even anders klinken maar voor mij is het prima.
Voor mijzelf geldt omdat ik die oudjes nooit heb gehad dat ik wel een bepaalde verwachting heb met zo'n kloon en als ie voor mij gewoon goed klinkt vind en het karakter zit er in dat ik het oké vindt.
Uiteindelijk liever eentje die heel erg in de buurt komt dan helemaal niets.
 
Zo te zien heeft Behringer al mijn wensen verwerkt, op VCO1 na, maar het is boven verwachting. Hier gaan ze veel mensen blij mee maken. De 2600 was de ideale machine om klanksynthese op te leren. Deze kloon kan nieuwe generaties inspireren.
 
Ik heb die haat vroeger al niet begrepen,... Als broekie had ik geen 1500 gulden voor fatsoenlijke mixer,... maar 250 gulden voor een behringer kopie wel..
Dat het de kwaliteit niet had van top merken wist je voor die prijs.

En anders kon je het terughoren in de ruisvloer :dubbel:

Men haattte Behringer destijdsd omdat het vaak weggegooid geld was. Zeker die mixers. Behringer was voor de studio een beetje wat Crosley nu voor platenspelers is.:beard:
 
En anders kon je het terughoren in de ruisvloer :dubbel:

Men haattte Behringer destijdsd omdat het vaak weggegooid geld was. Zeker die mixers. Behringer was voor de studio een beetje wat Crosley nu voor platenspelers is.:beard:


Van de 2 mixers ging er inderdaad 1 kapot (maar 1 kant geluid), neemt niet weg dat voor veel mensen duurder materiaal niet altijd haalbaar is.....
Heb geen vrouw en kinderen, dus heb dat probleem nu niet,.. maar als 15 jarig broekie was ik er erg happy mee :engel:
 
Behringer maakte degelijk spul, zoals de Denoiser, maar heeft ook veel klanten weggejaagd met zijn slechte mixers. Mij ook met hun krakende MX-8000. Maar mede door dit forum heb ik het merk een tweede kans gegeven en in 2017 een Xenyx-mixertje erbij gekocht (dat nu bij mijn oudste broer staat). Ik vertrouw erop dat zijn kloon van de 2600 een betere ruisvloer zal hebben dan het origineel.
 
Ja, dit lijkt me ook wel wat :D samen met de UB-Xa en DS-80 op de potentiële gaslijst.
 
Opmerking van Behringer over de synth:

Please always remember that we're still far away from shipping a product. Developing a product of such complexity takes time.

JurgeN
 
Laatst gewijzigd:
Als ik de eerste foto's zie van een behringer kloon tel ik er een jaartje bij op, dan valt het niet tegen.
Je went er gewoon aan hoe het bij hem werkt.
 
Op dit moment het best verkochte synth merk in europa met de VC340.

Dat is een grap toch? Ik heb vroeger een VP-330 gehad, eerlijk gezegd was daar echt niks aan. Wie wil nu met de huidige mogelijkheden een onverstaanbare vocoder, de zoveelste human voice :r of beter nog een stringsynth?


Langs de andere kant, als die 2600 clone er echt komt, dan begint het bij mij alhoewel ik nooit nog hardware zou kopen wel héél erg te jeuken. Het is iets ongrijpbaar, kan mij niet herinneren er ooit 1 te koop te hebben gezien.

Het doet sowieso wat onwerkelijk aan (ik was er lange tijd "uit") om dingen als een odyssey en een model D uberhaupt met een muisklik te KUNNEN kopen.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is een grap toch? Ik heb vroeger een VP-330 gehad, eerlijk gezegd was daar echt niks aan. Wie wil nu met de huidige mogelijkheden een onverstaanbare vocoder, de zoveelste human voice :r of beter nog een stringsynth?


Langs de andere kant, als die 2600 clone er echt komt, dan begint het bij mij alhoewel ik nooit nog hardware zou kopen wel héél erg te jeuken. Het is iets ongrijpbaar, kan mij niet herinneren er ooit 1 te koop te hebben gezien.

Het doet sowieso wat onwerkelijk aan (ik was er lange tijd "uit") om dingen als een odyssey en een model D uberhaupt met een muisklik te KUNNEN kopen.

Nee dat is geen grap. Behringer verkoopt het meeste en in de van mijn post was de vc330 de best verkochte
 
Back
Top