Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat dat altijd lastig is bij een clone inderdaad. Met allemaal nieuwe componenten klinkt hij waarschijnlijk altijd wel netter dan een instrument van 30+ jaar oud. De 2600 die ik heb bespeeld had ook wat meer "issues", die hebben natuurlijk invloed op het geluid. Misschien als je een clone 30 jaar gebruikt dat hij dan ook hetzelfde klinkt... Maar dat hoor je eigenlijk als kritiek bij bijna alle clones, ik denk dat je die veroudering eigenlijk alleen in software kunt nabootsen. Als je een exacte clone bouwt met hetzelfde schema dan zal hij eerder klinken zoals ze destijds van de band rolden.Wear & tear-effect bouw je volgens mij niet zo makkelijk in in een clone.
Analoge studio in H'sum. oa Arp 2600, Roland system 100m, wat synton spul, analoge computer, kan me verder niet veel meer herinneren qua gear. Ergens begin deze eeuw, geen idee of het er nog staat.
TTSH, klinkt inderdaad nagenoeg hetzelfde als een echte 2600
Qua looks vind ik hem echt heel mooi, misschien stiekem mooier dan de orinele grey meanie. Qua klank heeft het de basis 2600 sound wel maar komt ie op mj nogal clean over. Mijn enige echte referentie is de 2600 die in de analoge studio op de hku stond (staat?) waar ik de nodige uurtjes mee gepield heb en opnames mee gedaan heb. Zelfde tonale karakter maar in mijn herinnering merkbaar organischer, rauwer. Zou wel een goeie comparison video willen zien, want misschien praat ik gewoon onzin. Of was die typische hku-2600 sound het resultaat van heeeel veel gebruikt worden. Wear & tear-effect bouw je volgens mij niet zo makkelijk in in een clone.
Ik heb ook al een jaartje of wat mijn TTSH, klinkt inderdaad nagenoeg hetzelfde als een echte 2600. Dus ik ben voorzien in mijn 2600 behoeften, maar wel interessant om te zien of (en wanneer) die van Behringer het licht gaat zien. Naast de TTSH is er trouwens ook nog een variant in Eurorack format in de maak door DK Release, ik denk dat die dit jaar al wel eens te krijgen zou kunnen zijn, gezien zijn voortgang. 4012 Filter, oscillators gebaseerd op 4027-1, 100% through-hole.
Nou deze mening deel ik totaal niet, dat verschil is echt enorm. Het is de bediening vd synth die hetzelfde is, het geluid is op zn zachts gezegd HEEL erg verschillend.
Gewoon puur alleen het ruwe geluid van oscillators is al kompleet anders.
hiermee bedoel ik niet te zeggen dat de TTSH niet goed is, of dat de Arp beter is, maar ze liggen qua klank toch echt een heel eind van elkaar vandaan.
Eigenaardig genoeg Patrick (Led-Man) die de TTSH ondesteunt met de bouw info op zijn blog verteld echter (weliswaar in prive) dat als je op zoek bent naar een ARP 2600 sound je best niet de TTSH koopt..
Ik heb ook al een jaartje of wat mijn TTSH, klinkt inderdaad nagenoeg hetzelfde als een echte 2600. Dus ik ben voorzien in mijn 2600 behoeften, maar wel interessant om te zien of (en wanneer) die van Behringer het licht gaat zien. Naast de TTSH is er trouwens ook nog een variant in Eurorack format in de maak door DK Release, ik denk dat die dit jaar al wel eens te krijgen zou kunnen zijn, gezien zijn voortgang. 4012 Filter, oscillators gebaseerd op 4027-1, 100% through-hole.
YouTube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCqtPTIjoPC9kSF-PntERDVg
Eerste video:
Nee, dat is de Eurorack versie van DK Release.Is de synth op dzee foto een TTSH?!
Die fader knoppen zijn breder dan op de andere ttsh die ik op internet zie?!
Zijn er nog / bestaan er nog Behringer hater? Dat zal wel bijzonder zijn Op dit moment het best verkochte synth merk in europa met de VC340.
Zelf vind ik het fijn dat er klonen uitkomen die ik anders zelf had moeten bouwen. Ik will minder diy doen en meer muziek maken.
Daar help BH erg mee.
Er komt een dag dat een BH kloon 'beter' gaat klinken dan het origineel.