Behringer BRP2600

Uli is weer bezig met een teaser

61605252_10157377155638914_3219794096839196672_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=6e2dd9feb88782b83a71aaed5513fafe&oe=5D562359.jpg - Click image for larger version  Name:	61605252_10157377155638914_3219794096839196672_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=6e2dd9feb88782b83a71aaed5513fafe&oe=5D562359.jpg Views:	1 Size:	105,4 KB ID:	3686708

Het zal mij benieuwen :-)
 
Laatst gewijzigd:
Teasers van de Pro One,MS-20,UB-Xa, DS-80 .

Kunnen ze niet beter eerst die andere teasers en producten afmaken of daadwerkelijk op de markt brengen voordat er weer iets nieuws geïntroduceerd wordt waar we jaren op moeten wachten? Wordt een beetje vervelend en saai zo....

Zo veel producten tegelijk ontwikkelen lijkt me ook niet ten goede komen van de kwaliteit.
 
Kunnen ze niet beter eerst die andere teasers en producten afmaken of daadwerkelijk op de markt brengen voordat er weer iets nieuws geïntroduceerd wordt waar we jaren op moeten wachten? Wordt een beetje vervelend en saai zo....

Zo veel producten tegelijk ontwikkelen lijkt me ook niet ten goede komen van de kwaliteit.

Ik ga er niet van uit 1 team met verschillende producten bezig is.

Ik vind het leuk om te zien dat ze op dat gebied niet stilzitten en juist de voorpret is, voor mij, al een deel van de verwachting.

JurgeN
 
Klopt, de mijne vorige week ontvangen (9 mei besteld)...

JurgeN

Hey JurgeN, zou je niet een (korte) review / impressie willen typen in het VC-340 topic? :P:P:P
 
Ik heb ook al een jaartje of wat mijn TTSH, klinkt inderdaad nagenoeg hetzelfde als een echte 2600. Dus ik ben voorzien in mijn 2600 behoeften, maar wel interessant om te zien of (en wanneer) die van Behringer het licht gaat zien. Naast de TTSH is er trouwens ook nog een variant in Eurorack format in de maak door DK Release, ik denk dat die dit jaar al wel eens te krijgen zou kunnen zijn, gezien zijn voortgang. 4012 Filter, oscillators gebaseerd op 4027-1, 100% through-hole.

49470_image1_2_1.jpg


49470_image2_2_1.jpg


49470_image3_2_1.jpg


49470_image1_3_1.jpg


YouTube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCqtPTIjoPC9kSF-PntERDVg

Eerste video:
 
Oh ik vergeet bijna mijn obligate reactie in Behringer topics:

MAAK EEN SYNTHI!
 
Ach ja, je kan vinden wat je wilt, maar ze brengen klassiekers binnen handbereik voor de liefhebbers die geen bakken met geld hebben.
Dit is natuurlijk een zeer begeerlijk model waarvan menigeen gaat watertanden...

klassiekers binnen handbereik ?? Slechte copy haahhaaa
 
klassiekers binnen handbereik ?? Slechte copy haahhaaa

Je hebt gelijk, ongelukkige woordkeuze. Het zijn natuurlijk geen klassiekers.
Maar een slechte kopie hoeft het zeker niet te zijn. Ben dik tevreden met de Model D van B.
Is hij exact hetzelfde? Who cares. Ik wordt er in ieder geval blij van en voor die prijs al helemaal.
 
Niet alleen de synths worden gecloned, zelfs de reacties. 8o)
 

Qua looks vind ik hem echt heel mooi, misschien stiekem mooier dan de orinele grey meanie. Qua klank heeft het de basis 2600 sound wel maar komt ie op mj nogal clean over. Mijn enige echte referentie is de 2600 die in de analoge studio op de hku stond (staat?) waar ik de nodige uurtjes mee gepield heb en opnames mee gedaan heb. Zelfde tonale karakter maar in mijn herinnering merkbaar organischer, rauwer. Zou wel een goeie comparison video willen zien, want misschien praat ik gewoon onzin. Of was die typische hku-2600 sound het resultaat van heeeel veel gebruikt worden. Wear & tear-effect bouw je volgens mij niet zo makkelijk in in een clone.
 
Qua looks vind ik hem echt heel mooi, misschien stiekem mooier dan de orinele grey meanie. Qua klank heeft het de basis 2600 sound wel maar komt ie op mj nogal clean over. Mijn enige echte referentie is de 2600 die in de analoge studio op de hku stond (staat?) waar ik de nodige uurtjes mee gepield heb en opnames mee gedaan heb. Zelfde tonale karakter maar in mijn herinnering merkbaar organischer, rauwer. Zou wel een goeie comparison video willen zien, want misschien praat ik gewoon onzin. Of was die typische hku-2600 sound het resultaat van heeeel veel gebruikt worden. Wear & tear-effect bouw je volgens mij niet zo makkelijk in in een clone.

In Utrecht neem ik aan? Niet bij KMT in Hilversum? Kan mij namelijk niks herinneren van dikke bakken daar. Maar ik was toen natuurlijk nog nat achter de oren.

Wel een 303 voor 300 gulden gescoord toen aldaar. Wat een tijden waren dat. :halleluja:luv:
 
Analoge studio in H'sum. oa Arp 2600, Roland system 100m, wat synton spul, analoge computer, kan me verder niet veel meer herinneren qua gear. Ergens begin deze eeuw, geen idee of het er nog staat.
 
Back
Top