X

Respiro - Physical modelling van blaasinstrumenten en meer...

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Originally posted by rudyverpaele View Post
    btw... hierbij een kleine videootje waarbij in Respiro in multivoice bespeel met een Linnstrument 128. Ik speel graag met met mijn wind-controllers vanwege expressie...maar die Linnstrument zie ik ook wel zitten... heel versatile, gevoelig....gaat erg goed samen met de nieuwe Respiro...
    Zijn er app's die Respiro multivoice kunnen bespelen vanaf een 'standaard' touch screen computer of tablet ?
    Welke platform dan ?

Mooi videootje trouwens.

Cursussen : Klanktechniek, Synthesizertechniek, MIDI van a tot z, Logic Environments.

Comment

Originally posted by audiocollage View Post
      Zijn er app's die Respiro multivoice kunnen bespelen vanaf een 'standaard' touch screen computer of tablet ? Welke platform dan ?
      1) Zijn er touch apps welke dit kunnen ondersteunen ? Zelf nog niet onderzocht...ik denk dat deze eventueel mogelijkheden bied http://www.sensomusic.org (windows) De uitdagingen is steeds dat niet alle DAWs goede ondersteuningen bieden voor VST3. Andere mogelijkheid is Lemur (mac/win) applicatie ....deze kan jouw touch scherm omtoveren in een multitouch controller..... kortom, dit is wat experimenteren

2) Met Respiro multivoice bedoel ik verschillende Respiro tracks in a DAW (of standalone) opstarten en elke instance instellen zodat die telkens naar een andere noot nummer luisteren... dus Respiro 1 luistert naar noot #1 en Respiro 2 naar de volgende noot etc...

De nieuwe Respiro versie heeft een midi processing feature welke intelligent omgaat met de circular midi channels en aantal gespeelde noten van een MPE controller. Dus telkens als je een extra noot speelt met een MPE controller dan zal de Respiro instance voor die noot nummer actief komen en geluid produceren...

Dus kan je zoals in de video ... note 1 en 2 als drone notes instellen, (dus Respiro 1 en 2 maken samen de drone sound by indrukken van de eerste twee noten) ... de note 3, is dan voor Respiro 3 welke de melody doet...en de 4rd Respiro instance is infeite een reserve ingeval er een 4rd note nodig ...

Dus als de CPU het aankan is het mogelijk om tot 16 Respiro instanties te laden en dus 16 noten "multivoice" te spelen....

Best is ook de Reverb van elke Respiro instantie uit te schakelen en één globale reverb gebruiken....kwestie van CPU usage....

cheers
      Rudy

Comment

BitWig studio is ook een mogelijkheid..deze heeft touch support en vrij goed in VST3 & MPE support

Comment

Working...
        X