Studio Electronics SE-1X Monophonic Analog Synth Is terug voor een beperkte tijd

Click image for larger version  Name:	SE-1X-19-1024x289.jpg Views:	1 Size:	37,9 KB ID:	3684802

  • 3 Voltage Controlled Oscillators: Combinable triangle, sine, saw and variable pulse width square waveforms—all discrete. The second VCO now boasts a silky “ARP-ish” sine wave which replaces the more industrial strength triangle.
  • Multi-filter Powered: Two of the best filters ever designed: 24dB “Mini” and 12dB SEM with lo-pass and band-bass, now with an expanded frequency range
  • The Original 2 Stage, Voltage Controlled “Mini” Amplifier: Vintage Perfection
  • Noise Generator, Analog Ring Modulation, External Audio Input Processing
  • Switchable “Fuzz” circuit for amplifier saturation and overdrive
  • 4 Multiple Stage Envelope Generators: Envelopes 3 and 4 are assignable
  • 3 LFO’s with Key Trigger, Phase and MIDI Sync
  • Faster minimum envelope time than the original SE-1X
  • 693 Patches: four legendary factory banks in ROM, three designer banks in RAM
  • Continuous Controller Assignments to all vital parameters
  • Standalone Software Editor (purchased separately
Studio Electronics SE-1X 2019 is available now for $1899 USD.

http://www.synthanatomy.com/2019/05/...aBCLfBJNXHaJ38

 
Laatst gewijzigd:
Met die extra waveform, SEM filter, 3 LFO's en 4 envelopes kan hij wel een stuk meer en heel anders klinken dan een Moog of Boog natuurlijk.
 
Blijft een vet ding hoor. Heb de originele se1x lange tijd gehad, en heb nu al jaren een boomstar. De se1x is echt en stukje vetter vind ik. Vernieuwend is deze heruitgave niet natuurlijk, maar dat is SE nooit geweest.
 
ah ok, toch wel een uitgebreidere bak dus!
Ja, maar volgens mij wel goed te vergelijken met de se-02 die nu door Roland verkocht wordt. Je betaalt dus een hoop extra geld voor grotere knoppen.
*edit* En een extra filter.
 
Ik heb er ook een tijdje een gehad. Heel goed klinkend apparaat. Maar het nadeel vond ik dat het voor deze prijs toch iets meer 'knob per function' had moeten zijn. De knoppen om de volumes van de oscillatoren te regelen zitten verstopt in het menu! Zo jammer.
 
Sindsdien zit ik te kijken naar een SE-02, maar moet zeggen dat een user interface met grote knoppen toch wel heel prettig aanvoelt.
 
Sindsdien zit ik te kijken naar een SE-02, maar moet zeggen dat een user interface met grote knoppen toch wel heel prettig aanvoelt.

Misschien is de macbeth m3x, alleen die zie je niet zo vaak.
 
Ja die lijkt me wel wat idd! Maar zeldzaam en prijzig.
Ik heb nu een Leipzig-S die aan veel kenmerken voldoet: grote knoppen, dikke sound, Moog filter. Alleen iets minder veelzijdig qua oscillatoren (wat ik heb opgelost door een andere synth op de externe input te zetten). En de extra modulatie-opties die je bij de Leipzig op het paneel hebt zitten zijn ook niet mis.
 
Met die extra waveform, SEM filter, 3 LFO's en 4 envelopes kan hij wel een stuk meer en heel anders klinken dan een Moog of Boog natuurlijk.

Dat knopje op de se-1x waarmee je snel van filter kan veranderen deed me overigens wel beseffen dat het ene filter voor een groot deel van de patches niet eens zo veel verschillend klonk dan het andere.
 
De SE11 (x) was ooit het enige redelijke alternatief voor de Minimoog. Vergeleken met deze bak is de prijs per stem van een acht- of zestienstemmige Moog One een stuk lager. Maar die heeft geen sinus in een VCO. Krenterig van SE dat voor de software extra moet worden betaald.
 
Dat knopje op de se-1x waarmee je snel van filter kan veranderen deed me overigens wel beseffen dat het ene filter voor een groot deel van de patches niet eens zo veel verschillend klonk dan het andere.

Verschil in filters wordt toch ook vooral hoorbaar in de beweging/sweeps dan wanneer het statisch is.
 
Verschil in filters wordt toch ook vooral hoorbaar in de beweging/sweeps dan wanneer het statisch is.

Klopt inderdaad, maar zelfs sounds met envelope op filter waren best vergelijkbaar vond ik. Pas bij hogere resonance maakte het veel meer verschil.
 
gelet op de prijs misschien toch beter een 2de hands se1 aanschaffen, rond 600.
 
Gaat je nu niet meer lukken, verwacht ik...

ff zoeken misschien - maar ik ga het niet eens proberen. de se1 was heel leuk, maar toch zo langzamerhand op alle manieren wel ingehaald. er is vetter, analoger, meer hands-on, goedkoper, enz te koop tegenwoordig. alles dat oud is krijgt een soort van klassieke status, maar veel spullen komen toch uit een tijd die vooral achterhaalde apparatuur oplevert.
begrijp bv de prijsstijgingen van waldorf microwaves, en dan vooral de 2, helemaal niet. en de opwinding over een se1 eigenlijk ook niet, wat dat betreft vond ik de atc1 veel meer knallen, qua geluid en die power staat nog steeds wel overeind, ook met wat er vandaag te koop is. maar goed, zo hoeft niet iedereen erover te denken.
 
Qua dikte van de osc’s komt er nog steeds weinig in de buurt. En ik moest lachen om die snelheid update. Nu zijn ‘kliks’ nog sneller. Hehehe
 
Back
Top