Valhalla Delay

Ik kan hier niets meer vinden op het forum, was deze nog niet voorbij gekomen?

ValhallaDelay_RevPitch-525x244.png


https://valhalladsp.com/shop/delay/valhalladelay/

Hier is iets van 3 jaar aan gewerkt, en het resultaat mag er zijn! Veel karakter, veel mogelijkheden, makkelijk te bedienen, en maar €50,-.
 
Al goeie dingen gehoord van Valhalla, vroeg of laat zou ik er wel eens shoppen.
 
Ik had hem ook al gezien. Zelf ben ik erg tevreden over de reverb(s) van ze. Kwalitatief zeer mooie plug-ins voor prima prijs.
 
Ik wil deze met verb in een klein doosje. Wat i/o erbij en een touchscreen. Desnoods in pedal vorm.
 
TipTop audio heeft t in hun DSP eurorack module zitten volgensmij.

Voor de verbs wel, maar deze delay was te zwaar voor de DSP chips had ik gelezen.

Interessante delay! Zou mooi zijn als je een package kon kopen met de reverbs. Maar dat doen ze vast niet.

Hun prijspolitiek is heel duidelijk: standaad lage prijzen, geen kortingen, geen black friday/cybermonday etc. Voor 100,- heb je vintageverb en delay samen, dat is vaak nog lager dan een dedicated plugin van een ander merk met vergelijkbare kwaliteit.
 
TipTop audio heeft t in hun DSP eurorack module zitten volgensmij.
Deze delay gaat i.i.g. niet op een Z-DSP kaart. Van de ontwikkelaar:

The Z-DSP doesn't have enough horsepower to pull all of this off. I've implemented a simple tape-style delay on the Z-DSP before, but the lack of built-in random generators makes things a lot more difficult, so you end up spending almost all the cycles on generating the randomness and figuring out how to apply that to a slewed delay tap.

Interessante delay! Zou mooi zijn als je een package kon kopen met de reverbs. Maar dat doen ze vast niet.
Nee, ValhallaDSP doe nooit aan bundels of aanbiedingen. Hij vind z'n producten prima geprijsd zoals ze zijn en daar heeft hij wel een punt. Ik denk dat ik deze ook wel aan ga schaffen...
 
Nee, ValhallaDSP doe nooit aan bundels of aanbiedingen. Hij vind z'n producten prima geprijsd zoals ze zijn en daar heeft hij wel een punt. Ik denk dat ik deze ook wel aan ga schaffen...

Daar zit wat in. Ik ga hem denk ik ook aanschaffen. Je hebt er toch geen dongle of andere rare hardware 'dingen' voor nodig?
 
Daar zit wat in. Ik ga hem denk ik ook aanschaffen. Je hebt er toch geen dongle of andere rare hardware 'dingen' voor nodig?
Nee, daar doet hij ook niet aan, erg fijn!
 
Pcies, installeren, license bestand inladen en gaan. License bestandjes zitten netjes in je valhalla account, die kan je altijd weer downloaden van hun site. De demo heeft als enige beperking om de 45 seconden even silence, dan kan je kijken of het bevalt. Deze nieuwe delay is ook prima als reverb te gebruiken, met de diffusion draaiknop kan je traploos morphen van delay naar reverb.
 
Ben heel erg fan van de Valhalla reverbs. Prachtig geluid en een heerlijk eenvoudige en overzichtelijke interface. Ik moet deze delay nog testen maar dikke kans dat ik ‘m ga aanschaffen.
 
En check de Blog: https://valhalladsp.com/blog/ Voor iedere plugin publiceert hij uitgebreide artikelen over de oorsprong van algoritmes, technieken en gebruik. De ontwikkelaar van Valhalla heeft volop ervaring bij alle grote merken en maakt nu zijn eigen dingen.
 
Gebruik al een tijdje de Valhalla shimmer reverb. Zeker één van mijn favorieten...
 
Ik heb de demo van de Valhalla Delay in gebruik en ik had nogal hoge verwachtingen, maar tot nu toe heb ik nog niet zo veel gehoord dat me overtuigt. Het is een prima en erg uitgebreide delay, maar wat ik er uit krijg heeft voor mij niet de 'wow' factor. Is niet erg, ik heb genoeg mooie delays en ben ook blij met de Ubermod (waanzinnige flangers) en Plate (supergladde verbs) van Valhalla.
 
Ik heb de demo van de Valhalla Delay in gebruik en ik had nogal hoge verwachtingen, maar tot nu toe heb ik nog niet zo veel gehoord dat me overtuigt. Het is een prima en erg uitgebreide delay, maar wat ik er uit krijg heeft voor mij niet de 'wow' factor. Is niet erg, ik heb genoeg mooie delays en ben ook blij met de Ubermod (waanzinnige flangers) en Plate (supergladde verbs) van Valhalla.

Wat mis je dan precies qua sound? en welke delay plugins gebruik je die je mooier vindt?
 
Kan best een smaak dingetje zijn... Ik heb het vergeleken met een aantal hardware/software delays en kon vrij gemakkelijk de sounds evenaren / overtreffen. Of je nu juist heel hifi wil of supergruizig en alles ertussenin, was vrij makkelijk voor elkaar te krijgen vond ik.
 
Back
Top