Mind Music Labs transformeert Steinberg's Retrologue 2 in een hardware-desktop.

Click image for larger version  Name:	ELK-Retrologue-2-Desktop-Synthesizer--1024x680.jpeg Views:	1 Size:	57,4 KB ID:	3684221


Een van de meest opwindende nieuwsberichten over deze Superbooth zal waarschijnlijk ELK Mind Music Labs zijn.
Wat ze al een tijdje hadden aangekondigd, hebben ze werkelijkheid gemaakt.
Ze hebben een software VST-plug-in, in dit geval Steinberg Retrologue Synthesizer, omgezet in een hardwaresynthesizer.


http://www.synthanatomy.com/2019/05/...t18ZzzsCZ5rerI
 
Dan hadden ze wel een betere kunnen kiezen...ooit een demo gedownload omdat Steinberg die ook voor andere DAWs aanbood en ik vond de klank echt heel slecht en dun in vergelijking met andere VST synths.
Ik snap het ook niet helemaal, ze halen in dat artikel Diva aan als voorbeeld waarvoor het in de toekomst mss. ook mogelijk is, maar Diva probeert al zo analoog mogelijk te klinken in het digitale domein, waarom zou je daar dan een hardwareversie van willen? Een midicontroller tot daar aan toe. Verder is het blijkbaar ook alleen een samenwerking met Steinberg.

ELK empowers musicians and producers by both enhancing their existing computer based systems and allowing them to leave their computers at home when they go to the gig. Bringing all their favorite plugins and presets from their DAW with them in their ELK-enabled devices.

Geef mij dan maar een sampler als ik mijn pc moet thuislaten, snap echt de logica niet...
 
Laatst gewijzigd:
Goede ontwikkeling dat ELK. Daar komen vast nog wel gave dingen uit voort. Het idee is dat je elke vst3 plugin headless kan draaien op relatief goedkope hardware met bijna 0 latency.
 
“Plug-ins and software synths have brought amazing power and flexibility to computer-based recording, but now musicians want to harness all that power without the computer; there are times when you want to twist real knobs, rather than wiggle a mouse.”

Goed idee. Worst of two worlds: niet het gemak van een VST kwa automation, vast geen betere DA converters dan een fatsoenlijke interface, kost mixer inputs, etc.. Tegelijkertijd geen voordelen die hardware wél kan bieden, zoals CV in- en outputs. Was dit niet precies waar hardware controllers voor bedacht zijn?

Maar goed. Gelukkig is er niemand die me verplicht dit te kopen. :beard:
 
Opzich lijkt mij de mogelijkheid om vst te draaien in een hardwarematige behuizing wel koel. Alleen ben ik juist van de pc afgestapt vanwege keuzestress. Ik zie mijzelf alweer zitten maar dan nu met een hardware bak voor me..
 
Back
Top