MFB-SYNTH 8

Die ga ik goed in de gaten houden, ziet er veelbelovend uit, en de prijs valt mee. Ben benieuwd naar meer sound demos.
 
Zo zeg,leuke specs voor een toestel onder de 1000 euro.
Heb de Dominion 1 en die is echt zalig.
Ze zijn bij MFB qua behuizing er ook op vooruitgegaan,anders waren het plastiek rommelbakjes,nu zeer degelijke kwaliteit.
 
alsof je 30 jaar terug in de tijd kijkt dat ding zeg hehe
 
Ik vind dat MFB altijd veel mogelijkheden in een doosje weten te proppen voor een interessante prijs en ook de klank vind ik vaak niet slecht, maar op de een of andere manier mist het ontwerp altijd finesse.
 
Het industrieel ontwerp bedoel je? Dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk. De Dominion 1 vind ik er tof uitzien.
 
Het industrieel ontwerp bedoel je?

Niet helemaal.
Industrieel ontwerp kan ik erg waarderen.
Die MFB dingen geven me altijd het gevoel van een prototype, onaf en door een welwillende amateur ontworpen.

Dat het een kwestie van smaak is ben ik volledig met je eens.
 
Het lijkt er in ieder geval op dat deze synth eerder beschikbaar wordt dan de UB-Xa.
 
Wat een ontwerp weer zeg ... Ik snap dat het uiteindelijk om klank en features gaat maar na al die jaren zou je toch denken dat ze wel iets kunnen maken dat er niet uitziet alsof het uit de elektronica vitrine van de Aldi komt?
 
Zo op het eerste gezicht best een interessante synth maar wat me een beetje tegenhoudt om deze te overwegen is dat ik eigenlijk altijd slechte verhalen lees over hun support.
Of er komen te weinig updates of ze reageren niet op mails en dat moet je niet hebben als je iets nieuws van ze koopt.
Klopt dit een beetje of hebben jullie wel goede ervaringen met hun produkten?
 
De Dominion 1 is gebouwd als een tank. Hopelijk herhalen ze dat bij deze ook.

Wat support betreft, klopt wel ja. Ze zijn met z'n drieën. Niet echt een goed excuus, maar binnen 24 uur antwoord kun je niet verwachten. In het verleden hielp het om vragen naar het algemene adres te mailen ipv het support adres :)

Ik wil deze denk ik wel graag hebben naast m'n Dominion, maar wacht even een jaar na de release af hoe de kwaliteit en stabiliteit is denk ik.

Qua design ziet het er niet uit, maar hij zegt ook dat ie gewoon nog niet af is wat dat betreft. Klein ding dat ik jammer vind is de naam. Geen idee waarom deze niet Dominion 8 heet.
 
Zo op het eerste gezicht best een interessante synth maar wat me een beetje tegenhoudt om deze te overwegen is dat ik eigenlijk altijd slechte verhalen lees over hun support.
Of er komen te weinig updates of ze reageren niet op mails en dat moet je niet hebben als je iets nieuws van ze koopt.
Klopt dit een beetje of hebben jullie wel goede ervaringen met hun produkten?

Ik heb een tweedehands Tanzbär1 gekocht waar iets geks mee aan de hand was. MFB gemaild. Geen bevestiging, geen ticket, niets. Na een week of 6 kwam er pas bericht. Nu, een paar maanden en wat mails verder zijn we eruit dat het apparaat naar Berlijn moet voor een firmware update. Ik had niet zo'n haast, en als je ze eenmaal spreekt zijn ze best behulpzaam, maar snel gaat het niet. Ik kan me voorstellen dat als er iets met je nieuw gekochte apparaat is, dat je dan niet zo lang wilt wachten. Een vriend van mij, eigenaar van 1 van de grote modular bedrijven, vertelde me dat support ongeveer de helft van zijn resources gebruikt. Ik denk niet dat dat bij MFB het geval is.

Bouwkwaliteit van de Tanzbär1 is niet je dat, maar dat is algemeen bekend. Daarna zijn ze wat steviger behuizingen gaan gebruiken, maar weet niet wat dat over de interne bouwkwaliteit zegt. En voor al diegene die hopen... ik denk toch echt dat dit het definitieve ontwerp het is.
 
Laatst gewijzigd:
Ik stoor me echt niet zo aan deze looks hoor. De Roland Aira reeks bijvoorbeeld vind ik veel lelijker. Verschil is ook dat daar dan wel een industrieel ontwerper aan de slag is gegaan, tijd en geld is uitgetrokken om een bepaalde visie uit te werken en een statement te maken, en men dan toch uitgekomen is op iets spuuglelijks. Dat vind ik stommer dan een klein bedrijf als MFB dat veel bang for buck geeft en waar de looks een beetje bijzaak zijn.
 
En wat betreft support is het misschien slim om eerst de kat een beetje uit de boom te kijken inderdaad. Mijn Dominion 1 werkt nog steeds prima, maar de Club schijnt wel wat issues gehad te hebben.
 
Ik heb een tweedehands Tanzbär1 gekocht waar iets geks mee aan de hand was. MFB gemaild. Geen bevestiging, geen ticket, niets. Na een week of 6 kwam er pas bericht. Nu, een paar maanden en wat mails verder zijn we eruit dat het apparaat naar Berlijn moet voor een firmware update. Ik had niet zo'n haast, en als je ze eenmaal spreekt zijn ze best behulpzaam, maar snel gaat het niet. Ik kan me voorstellen dat als er iets met je nieuw gekochte apparaat is, dat je dan niet zo lang wilt wachten. Een vriend van mij, eigenaar van 1 van de grote modular bedrijven, vertelde me dat support ongeveer de helft van zijn resources gebruikt. Ik denk niet dat dat bij MFB het geval is.

Bouwkwaliteit van de Tanzbär1 is niet je dat, maar dat is algemeen bekend. Daarna zijn ze wat steviger behuizingen gaan gebruiken, maar weet niet wat dat over de interne bouwkwaliteit zegt. En voor al diegene die hopen... ik denk toch echt dat dit het definitieve ontwerp het is.

Uwe, die op superbooth het ding laat zien, heeft gezegd dat dit niet het Final design is. De faceplate wordt nog iets anders qua kleur. Lay-out blijft vast hetzelfde. Maar goed, de tanzbar 2 is ook niet moeders mooiste. Dominion 1 is wat dat betreft de vreemde eend.
 
Wat een ontwerp weer zeg ... Ik snap dat het uiteindelijk om klank en features gaat maar na al die jaren zou je toch denken dat ze wel iets kunnen maken dat er niet uitziet alsof het uit de elektronica vitrine van de Aldi komt?

Aldi? Wtf! Vind deze er gewoon super strak uitzien. Hoogglans paars met oranje is gewoon dik. Enige is dat ze de letters in oranje vakjes wit i.p.v. zwart moeten maken. Dan kan je het beter lezen.

En sounds ook dik. Dat soort stabs en ik wil em!

Anyway Aldi zou willen dat ze dit soort faceplates gebruiken. Maar is veel te duur voor ze.

Moet ook meteen aan de peak denken als concurrent.
 
Ik ben toch wel behoorlijk enthousiast over deze synth. Wat ik uit voorzorg bij MFB toch wel zou doen is even afwachten over de revieuws van de bouwkwaliteit en het gebruiksgemak (os bugs of rariteiten).
1000 euro is een pak geld; dan wil ik wel zeker zijn dat ik iets goeds krijg. Als deze tegenvalt zou ik nog wel eens een tweedehands Dominion willen.
 
De Dominion 1 is gebouwd als een tank. Hopelijk herhalen ze dat bij deze ook.

Wat support betreft, klopt wel ja. Ze zijn met z'n drieën. Niet echt een goed excuus, maar binnen 24 uur antwoord kun je niet verwachten. In het verleden hielp het om vragen naar het algemene adres te mailen ipv het support adres :)

Maar dan hoeft het toch geen weken of maanden te duren?
Ik heb wel 'ns een dreadbox erebus gehad, da's toch ook een klein bedrijf maar toen ik mailde had ik binnen een uurtje antwoord en werd prima geholpen.
Na een paar mails heen en weer was ik dezelfde middag klaar, dat vind ik prima service in ieder geval.

Vergis je niet; als men slechte support krijgt en dat verspreid zich op internet dan is dat hele slechte reclame dus ze zouden er goed aan doen hun reputatie te verbeteren.
 
Maar dan hoeft het toch geen weken of maanden te duren?
Ik heb wel 'ns een dreadbox erebus gehad, da's toch ook een klein bedrijf maar toen ik mailde had ik binnen een uurtje antwoord en werd prima geholpen.
Na een paar mails heen en weer was ik dezelfde middag klaar, dat vind ik prima service in ieder geval.

Vergis je niet; als men slechte support krijgt en dat verspreid zich op internet dan is dat hele slechte reclame dus ze zouden er goed aan doen hun reputatie te verbeteren.

Ben het helemaal met je eens. MFB is gewoon een beetje een apart bedrijf. Ze hebben niet echt een goede geschiedenis wat quality control betreft en firmware bugs. Ik vermoed dat ze gewoon best wel veel mail krijgen en daar af en toe in een keer doorheen gaan. Het heeft mij ook wel eens 3 mails gekost voor ik antwoord kreeg. Ik heb het idee dat ze wel luisteren en het proberen oplossen, maar daar de tijd voor nemen vanwege de productie van al hun instrumenten. Tel daarbij op dat Manfred duidelijk 0 interesse heeft om te groeien als bedrijf, en dan krijg je dit.
Ik wist dit toen ik m'n Dominion 1 kocht en heb me er maar bij neergelegd. Gelukkig geen problemen ervaren op het touch strip overlay probleem van de eerste batch na. Dat kostte een maand of anderhalf voor ik een nieuw, ietwat slecht afgeknipt stukje spul kreeg (werkt goed overigens dus prima :P ).

Maarrrrr, je krijgt hier een enorm dikke sound, en vaak te gekke modulatie opties etc. voor terug, voor een zeer schappelijke prijs. En ze zijn super vriendelijk. Alleen ietwat moeilijk te bereiken soms :)
 
Laatst gewijzigd:
[h=2]MFB-SYNTH 8[/h] nieuwe Desktop Analog Poly Synth is hernoemd en alle details zijn vrijgegeven.

MFB - SYNTH PRO zal half november beschikbaar zijn voor een adviesprijs van 1080 €.

http://www.synthanatomy.com/2019/10/...aTtLZzON_i1v3U
Click image for larger version  Name:	MFB-Synth-Pro-1024x717.jpg Views:	0 Size:	64,9 KB ID:	3714041

  • 8-voice poly
  • 3 oscillators, each with sub-oscillator
  • Analog VCOs, switchable to DCO operation
  • Sawtooth <> Triangle <> Rectangle / Pulse <> Ringmodulator / Noise can be crossfaded
  • Sync and FM in VCO mode
  • Analog 24-dB low-pass filter
  • Analog 12-dB multi-mode filter with low, high and band-pass characteristics
  • 2 analog VCA
  • 2 LFOs (sawtooth, rectangle, triangle, random), tempo-syncable, one-shot mode
  • 3 envelope generators: 2 x ADSR, 1 x ADS (R), each with loop function
  • Effects section with reverb, echo, chorus, and other effect types
  • Fully storable
  • Integrated arpeggiator and polyphonic step sequencer
  • Send and receive MIDI CC’s
  • Stable metal chassis
  • Made in Germany
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top