Ableton CV Tools

Ik zit al heel lang te wikken en wegen tussen Bitwig en Ableton: Bitwig vanwege de CV-integratie en Ableton vanwege Push 2... dit geeft wel de doorslag, denk ik.
 
Dat is een interessante ontwikkeling. Heb Ableton 10.1. Ben net bezig een modulaire setup op te bouwen. "Analoog" met digitale software integreren biedt nog meer mogelijkheden. ;-)
 
Je moet wel een DC coupled audiokaart hebben, helaas hebben de meeste kaarten dat niet, dat is echt wel een dingetje..
 
Je moet wel een DC coupled audiokaart hebben, helaas hebben de meeste kaarten dat niet, dat is echt wel een dingetje..

Ik wacht wel een jaar,. dan komen er audio kaarten die veel beter integreren met modulaire setups,...
Dat gepriechel met verbindingen is juist waardoor ik hardware zo erg waardeer,.. tot dan kan ik het prima of met midi of Link in mijn huidige setup.

een audiokaartmodule die je in je eurorack zou drukken (waar je je cables in kan drukken) en die dan dmv een usb kabel verbinding maakt met een rack op je pc, dat lijkt me wel wat.
(iets dergelijks zal er al wel zijn,,.. maar ik zou niet weten wie het heeft,.. expert sleepers zal wel in de buurt komen,. maar volgens mij niet helemaal zoals ik het bedoel..)
 
Ja mooi dat het gratis is. Hoop dat dit ook met es4 van expert sleepers te gebruiken is.

ah cool de es3 en es8 staan in de faq als tested interfaces. Heb ook een motu if die supported is.
 
Ik wacht wel een jaar,. dan komen er audio kaarten die veel beter integreren met modulaire setups,...
Dat gepriechel met verbindingen is juist waardoor ik hardware zo erg waardeer,.. tot dan kan ik het prima of met midi of Link in mijn huidige setup.

een audiokaartmodule die je in je eurorack zou drukken (waar je je cables in kan drukken) en die dan dmv een usb kabel verbinding maakt met een rack op je pc, dat lijkt me wel wat.
(iets dergelijks zal er al wel zijn,,.. maar ik zou niet weten wie het heeft,.. expert sleepers zal wel in de buurt komen,. maar volgens mij niet helemaal zoals ik het bedoel..)

Volgens mij doet de ES-8 USB van expert sleepers precies wat jij hier beschrijft. Heeft USB en DC coupled 3,5mm inputs en outputs.
 
Volgens mij doet de ES-8 USB van expert sleepers precies wat jij hier beschrijft. Heeft USB en DC coupled 3,5mm inputs en outputs.

Lijkt mij wel wat, maar wist niet welke module van hun dat zou doen....


Maar die paar uur wat het me kost om te leren hoe het werkt om alles in te stellen heb ik op het moment geen zin aan,.. vind het nog prima gaan hoe ik het via midi nu ingesteld heb.
Snap dat het luk is om te combineren, maar ik ben juist naar modulair toegegaan om dat dat veel toffer werkt :mexico:
 
Leuk maar lees niks over andere standaarden zoals korg en moog.

Trouwens dit soort dingen netzoals expert slepers is wrm ik mijn MOTU traveller mk2 nog heb :D
 
Back
Top