Bitwig 3.0 beta

Bitwig 3 beta is te downloaden voor mensen met een Bitwig account, met als highlights de poly grid en fx grid, waarin je je eigen synths en fx kan bouwen, vergelijkbaar met een modular:

https://www.youtube.com/watch?v=zvPhIm6Ttd8

Het barst nu al van de nuttige modules, zoals oscs/lfo's die naast FM en PM ook shape modulaties hebben, een sampler osc, allerlei utilities/logic, gate/note sequencers, waveshapers/distortions, en ook modules voor I/O met vsts en hardware. Net even mee gespeeld maar werkt erg goed tot nu toe. Zelfs audiorate klinkt zeer overtuigend.
 
Ik zat een tijdje te wachten op bitwig 3 (ook omdat het op linux draait) maar heb uiteindelijk toch maar voor Voltage Modular gekozen omdat het heel lang stil bleef na de aankondiging van 3. Maar goed dat de beta er nu is... ben toch wel benieuwd naar het uiteindelijke product.
 
Vet! Wel jammer voor mij dat mn upgradeplan net verlopen is.
 
Na nog wat verder spelen ben ik wel erg enthousiast over de grid. Vaak is modular/patchen in software een kriem, maar hier is supergoed nagedacht over de workflow. Modules toevoegen en verwijderen waarbij automatisch de kabels verbonden worden, modules vervangen zonder te re-patchen, allerlei leuke utilities, het simpel per module aan of uit kunnen zetten van pitches/gates die standaard van midi notes af komen, alles standaard polyfonisch... Indrukwekkend!
 
het ziet er wel erg lekker uit ja. maar is dat leuk patchen als je er een modular naast hebt staan? ik twijfel nog tussen live en bitwig om naast pro tools te draaien
 
Ja dat valt te bezien op lange termijn, vind het nu wel erg leuk om uit te vinden, en het is wel interessant dat nu je patch op te slaan is. Maar ook uitwisselen van patches kan leuk zijn ter inspiratie, ook om met die ideeën op de echte modular aan de slag te gaan
 
Ze hebben nu zomer korting voor nieuwe kopers en op upgrade plan. Nu toch maar die upgrade gedaan.
 
Bitwig 3 is uit de beta, officieel gereleased. Heb al een hoop plezier gehad met de grid. Het is ook supermakkelijk om je eigen polysynth te maken, je hoeft maar 1 "voice" te maken, en de rest gaat vanzelf. Dus random modulators en lfo's werken allemaal per voice, nice!
 
Back
Top