Korg Minilogue XD module

Geinig, zeker met de programma's die er al zijn. Voor de engine. Goede bron van uitgaven.
Vier stemmig en als expander te gebruiken doet me denken aan roland boutique...
 
Het was even wachten maar daar is de desktop versie dan toch. Vind die goedkope slimkeys echt altijd afbreuk doen aan de lol.
De xd klinkt naar mijn idee stukken beter dan de eerste versie. Grote kans dat deze desktop thuis in de studio komt. :)
 


Zie ik dat nou goed kan je met module versie
Blauwe knoppen onderin ook als keyboard gebruiken om zo de presets kunnen luisteren ?
 


Zie ik dat nou goed kan je met module versie
Blauwe knoppen onderin ook als keyboard gebruiken om zo de presets kunnen luisteren ?


Ik zie een knopje die je kan om halen en dan worden die blauwe knoppen soort keyboard!
 
Eerder deze week keek ik naar de review van de Minilogue XD door Nick Batt en daarin vond ik het een zeer indrukwekkend bakje.
De 'gewone' Minilogue heeft me nooit iets gedaan en met de XD verwachtte ik dat eigenlijk ook niet, maar deze weet mij toch te raken.

Naarmate ik mij er meer in verdiepte vond ik het een steeds interessanter bakje worden en de aankondiging van de module heeft me over de streep getrokken.
Gelukkig ook mijn vrouw, hoewel we nu de discussie hebben of we niet toch de toetsenversie willen.
 
Het is maar wat je recent noemt, een 16 jaar oude groovebox & een remake vanuit '78! :P Een synth op z'n handleiding beoordelen doet niemand goed denk ik zo.
 
Het is maar wat je recent noemt, een 16 jaar oude groovebox & een remake vanuit '78! :P Een synth op z'n handleiding beoordelen doet niemand goed denk ik zo.

Ik begrijp je reactie maar hier waren redenen voor. De oude groovebox had de quircks van de nieuwe versies niet. De synth remake had een noise probleem (wat het origineel uit 78 niet had) waardoor ik mij eraan ging ergeren en dat ding weg moest.

Soit terug on topic. Dit kan wel een leuke synth zijn en een module versie vind ik persoonlijk beter dan van die abnormaal formaat toetsjes.
Ik zal me eens moeten verdiepen in de functies van de interne sequencer.
 
Ik ben al overtuigd ik ga de module versie kopen.
Ik bedien alles toch via me computer of de Push 2 van ableton!
 
Kan iemand mij vertellen of je met die motion sequencer elke noot apart volocity waarde kan maken ?
Zonder die keyboard versie als ik namelijk die module ga aan schaffen wil ik wel dat die
out of de box alles kunnen doen zonder eerst nog midi keyboard aan te sluiten...?
Is dat mogelijk om een note bepaalde volocity waarde te geven ?

Bedankt
 
Back
Top