Novation Summit?

Deze foto werd vanochtend in de Peak groep op Facebook geplaatst.
Dat klinkt in ieder geval interessant....
 

Attachments

  • 59533632_2186867361389349_148312728333713408_n.jpg
    59533632_2186867361389349_148312728333713408_n.jpg
    69,6 KB · Bekeken: 308
Hopelijk komt deze ook uit zonder toetsen! En zit er multi-timbraliteit op...
Die Bass Station is trouwens ook nieuw, aangezien er twee filters op zitten!

edit: '€2200' ... daarmee komt het wel in een categorie met stevige competitie terecht.
 
Hopelijk komt deze ook uit zonder toetsen! En zit er multi-timbraliteit op...
Die Bass Station is trouwens ook nieuw, aangezien er twee filters op zitten!

edit: '€2200' ... daarmee komt het wel in een categorie met stevige competitie terecht.

De Bass Station II had al 2 filters toch? Gaat het hier niet over die nieuwe update? mijn Duits is niet zo best.
 
De Bass Station II had al 2 filters toch? Gaat het hier niet over die nieuwe update? mijn Duits is niet zo best.

gaat wel over de update - "bereits erhältlich" = der liegt schon in de winkel :D

€2'200? voor dat geld ga ik liever voor een matriarch
 
Toch blijft Novation met nieuwe hardware synths komen dat vind ik mooi om te zien. Nu Clavia en Access ook weer eens.
 
De Bass Station II had al 2 filters toch? Gaat het hier niet over die nieuwe update? mijn Duits is niet zo best.

Je zal wel gelijk hebben, de originele heeft er twee, maar niet tegelijk. Nu ik de tekst eens beter lees lijkt dat hier ook niet het geval te zijn!
 
€2'200? voor dat geld ga ik liever voor een matriarch
Compleet andere synth lijkt me.

'€2200' ... daarmee komt het wel in een categorie met stevige competitie terecht.
2200 voor een 16 stemmige Peak met meer controls en een toetsenbord is toch erg schappelijk? Ik zie de competitie nog niet echt. De Prophet Rev2 is goedkoper voor hetzelfde aantal stemmen maar komt qua synth engine niet in de buurt. Prophet 12 heeft minder stemmen. En de Deepmind 12 is ook een veel beperktere synth.

Hopelijk komt deze ook uit zonder toetsen!
Die is er al, moet je twee Peaks kopen :-D
 
Leuk als Novation weer met opnieuw een uitgebreide synth komt, ik ben wel fan van ze moet ik zeggen.
Ook leuk dat ze een synth op de markt brengen die toch in het hogere segment valt, is er in ieder geval meer te kiezen en goed voor ons.
Ik heb al een paar keer aan een OB-6 zitten denken maar als deze goed klinkt dan wordt de keus nog mooier.
 
Zoals ik het lees is het dezelfde synth engine als peak maar dan met x2: dus multitimbraal 2x8 of 16 voices
 
Zoals ik het lees is het dezelfde synth engine als peak maar dan met x2: dus multitimbraal 2x8 of 16 voices
Dacht ik ook uit de (wat wazige) tekst op te maken. De Peak kreeg ook nogal wat commentaar op het menu-diven, krijg je al snel met zo'n flexibele synth, de Summit lijkt een stuk meer knoppen te hebben.
 
Ik zie dat op het voetbalveld het aantal volgekliederde lijven weer begint af te nemen. In de muziekdemo scene is dit duidelijk nog niet het geval :D

De menudiving op de Peak vond ik nogal meevallen, het is op zich overzichtelijk en duidelijk in rubrieken ingedeeld. Alleen modmatrix is enigszins bewerkelijk. Denk alleen dat in deze prijsklasse een hoop interessante synths zitten die IMO een stuk beter klinken dan de Peak, met name de DSI bakken als de Rev2, Prophet 6 en OB6. De Rev2 is qua modulatiemogelijkheden en features redelijk vergelijkbaar met de Peak, de Prophet 6 en OB6 zijn wat spartaanser maar hebben wel weer een klank die met kop en schouders boven de Novation sound uitsteekt, maar da's ook een kwestie van smaak natuurlijk.
 
De Rev2 is qua modulatiemogelijkheden en features redelijk vergelijkbaar met de Peak
Dat klopt tot je naar de oscillator sectie kijkt. De Peak/Summit hebben een oscillator extra en hebben met hun wavetables en FM synthese een veel breder klank-pallet. Ook heb ik de indruk dat de Rev 2 (die ik niet onder handen heb gehad) wat spartaanser is qua effecten. Maar veel mensen doen dat liever outboard of met plugins in de computer dus is wellicht niet relevant.

Volgens mij is de Peak veel meer een sound design synth, net als bijvoorbeeld de Prophet 12. Met zo'n enorm pallet aan klanken is het vaak wat langer zoeken en harder werken om iets te vinden wat meteen mooi klinkt. Een OB-6 of Prophet-6 zijn wat beperkter in klank waardoor een goeie synth-ontwerper er voor kan zorgen dat alles wel zo'n beetje lekker klinkt. De Rev-2 is wat uitgebreider, zeker qua modulatiemogelijkheden maar wat mij betreft toch meer een sweet-spot synth dan een sound-design bak.
 
Ik heb indertijd serieus gekeken naar en gespeeld op/met diverse instrumenten van Dave Smith.
De OB-6 sprak mij nog het meeste aan.
Wat de overige DSI's betreft vond ik de balans toch doorslaan naar de Peak als het ging om mogelijkheden en klank.

Ik vind de interface van de Peak echt ontzettend prettig, bijna onovertroffen.
Veel zaken zitten direct onder de knop en de menu's zitten zo logisch in elkaar dat ik nooit hoef te zoeken.
Ik ga er vanuit dat dit bij de Summit niet veel anders zal zijn.
Ik zie vooralsnog geen reden om mijn Peak er voor in te ruilen, maar als ik de Peak niet zou hebben zou de Summit een serieuze verleiding zijn.

Overigens, niets ten nadele van de instrumenten van Dave Smith, maar na een periode Mopho/Tetra, was ik op een gegeven moment een beetje klaar met de Dave Smith sound.
 
Denk alleen dat in deze prijsklasse een hoop interessante synths zitten die IMO een stuk beter klinken dan de Peak, met name de DSI bakken als de Rev2, Prophet 6 en OB6. De Rev2 is qua modulatiemogelijkheden en features redelijk vergelijkbaar met de Peak, de Prophet 6 en OB6 zijn wat spartaanser maar hebben wel weer een klank die met kop en schouders boven de Novation sound uitsteekt, maar da's ook een kwestie van smaak natuurlijk.

Om maar even tegendraads te zijn. IMO klinkt de Peak stukken beter dan al die DSI bakken. Echt supermooie dikke klank vind ik'm hebben. DSI vind ik dan over het algemeen niet opgewassen tegen de klank die de oude Sequential synths hebben en mede daardoor eigenlijk qua klank altijd tegenvallen. Heb ze niet allemaal onder handen gehad dus ga ook een beetje af op wat ik op youtube tegenkom enzo. Maar inderdaad, smaken verschillen. :)

De Summit is voor mij een beetje overkill met al een Peak op zak. Zou er eerder nog een Peak bijkopen of misschien een monosynth met dezelfde klankopbouw (als die zou bestaan). De bassen in de Peak vind ik fenomenaal. Zo'n mono zou ik dan alleen voor bas gebruiken.
 
Ja precies, ik heb de Prophet Rev1 en Prophet 12 gehad en ik vind de Peak een stuk beter klinken. Ik had eerst mijn twijfels over de Peak maar sinds Firmware 1.2 ben ik er echt van gaan houden.
 
Back
Top