Behringer DS 80 (Yamaha CS 80) & vraag om feedback

Ben benieuwd.

Around a month ago we acquired an original and long extinct CS80 and ever since we've been working on coming up with our own DS80 version.
Please bear in mind that this will be a design study only and we love to get your feedback before we decide how to move forward. We will be sharing our design in the next few days. Fasten your seatbelts.

Click image for larger version  Name:	59492867_10157323017203914_1881736987556184064_n.jpg Views:	871 Size:	97,7 KB ID:	3683214
 
Last edited by a moderator:
Linkse ratten, rol uw matten... Is er nu geen enkel fatsoen meer?

Dat namaak gedoe moet aangepakt worden. Behringer moet worden gestraft. En ik ga er alles aan doen om Behringer naar de kloten te helpen!
 
Linkse ratten, rol uw matten... Is er nu geen enkel fatsoen meer?

Dat namaak gedoe moet aangepakt worden. Behringer moet worden gestraft. En ik ga er alles aan doen om Behringer naar de kloten te helpen!

Hey Nick, hou eens op met dat trollen, het begint vermoeiend te worden. En over hypocriet gesproken, je valt aardig door de mand, hier een citaat van een andere post van jou:

Zelfs mijn goedkope hardware Behringer DD-100 pedaal van 20 euro doet net het zelfde....
 
Hey Nick, hou eens op met dat trollen, het begint vermoeiend te worden. En over hypocriet gesproken, je valt aardig door de mand, hier een citaat van een andere post van jou:

Ik vermoeiend? Absoluut niet. Correct! is de juiste term. En wat dat onnozel delay pedaaltje betreft, dit heb ik ooit gekocht 21 jaar geleden in de solden.... Verder heb ik NIKS van Behringer. En dat zal ik ook zo houden. Ik heb geen probleem met goedkoop, zeker niet. Maar zo schaamteloos en alles maar kopieren vind ik ronduit schandalig. En ik snap dat iedereen tegenwoordig pro-Behringer is... Het is goedkoop en men denkt dat het evenwaardig is. De tijd zal het uitwijzen....

Laat u vooral niet in het zak zetten.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind dat de diepte van het chassis wat groter gemogen had van het DS80 ontwerp, dan hoeven die sliders en dergelijke niet zo klein te zijn.
 
En wat dat onnozel delay pedaaltje betreft, dit heb ik ooit gekocht 21 jaar geleden in de solden....

Aah....de eigen zonden marginaliseren en die van de ander opblazen.
Wat mij betreft heb je jezelf nu gediskwalificeerd uit deze ̶m̶o̶n̶o̶l̶o̶o̶g̶ discussie.


Ik heb eerder eens gezegd dat ik klonen in zijn algemeenheid niet zo interessant vind, maar bij een CS80 of Synthi begint het toch ergens te kriebelen.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, wat de prijs zal zijn en uiteraard hoe het gaat klinken.
 
Ik heb er weleens eentje gezien van heel dichtbij, telt dat ook?

Als je toen tot de conclusie kwam dattie best overrated is dan telt ie.
 
Ik vermoeiend? Absoluut niet. Correct! is de juiste term. En wat dat onnozel delay pedaaltje betreft, dit heb ik ooit gekocht 21 jaar geleden in de solden.... Verder heb ik NIKS van Behringer. En dat zal ik ook zo houden. Ik heb geen probleem met goedkoop, zeker niet. Maar zo schaamteloos en alles maar kopieren vind ik ronduit schandalig. En ik snap dat iedereen tegenwoordig pro-Behringer is... Het is goedkoop en men denkt dat het evenwaardig is. De tijd zal het uitwijzen....

Laat u vooral niet in het zak zetten.

Wees dan consequent en trek ten strijde tegen China meneer Quixote. We zullen hier de pet rond laten gaan, het enkeltje heen krijg je kado van ons..
 
Zonder die custom IC’s wordt het gewoon een andere bak. Maar ik weet te weinig van een cs 80 verder. En een synthi ken ik alleen van dat filter over die orgels in de jaren 70.

Heerlijk die onwetenheid van mijzelf.
 
Ik vermoeiend? Absoluut niet. Correct! is de juiste term. En wat dat onnozel delay pedaaltje betreft, dit heb ik ooit gekocht 21 jaar geleden in de solden.... Verder heb ik NIKS van Behringer. En dat zal ik ook zo houden. Ik heb geen probleem met goedkoop, zeker niet. Maar zo schaamteloos en alles maar kopieren vind ik ronduit schandalig. En ik snap dat iedereen tegenwoordig pro-Behringer is... Het is goedkoop en men denkt dat het evenwaardig is. De tijd zal het uitwijzen....

Laat u vooral niet in het zak zetten.

Dan heb je voorlopig nog wat te doen denk ik want ik las op GS dat z'n vier synth afdelingen nog zo'n 100 synths op de rol hebben staan dus de komende jaren kan je nog even door. :D
 
Linkse ratten, rol uw matten... Is er nu geen enkel fatsoen meer?

Dat namaak gedoe moet aangepakt worden. Behringer moet worden gestraft. En ik ga er alles aan doen om Behringer naar de kloten te helpen!

Het vervelende is dat je zo langzamerhand een beetje een parodie van jezelf aan het worden bent. Misschien is het tijd om je eigen motto wat meer na te leven:

No words just music. The man speaks with sounds.
 
Update: DS-80 Round 3. We have been carefully listening to your suggestions and change requests and come up with a new design.
And yes we're aiming for Poly-Aftertouch.
Please share your thoughts. Uli
60620182_10157365208373914_8673633016288903168_o.jpg
60714320_10157365207853914_5134263064517935104_o.jpg
60710467_10157365207943914_2857438155731107840_o.jpg
60940418_10157365207288914_1093856895308922880_o.png
60817381_10157365208498914_7932080245182562304_o.png
 
Wow vet, ik ben in de markt voor een poly. De moog one....tja iets te duur, de korg prologue best vet, DSI - f*ck no, maar hier wil ik best op wachten.
Vind de deckard dream ook erg goed klinken.

Wishlist:

- inserts zoal de Moog one ze heeft,
- syncable lfo's
- mod matrix (minimaal 5 slots).
- external cv in/out (ook beschikbaar in de modmatrix)
 
Ik ga ervan uit dat deze er echt komt en dat zou goed nieuws zijn voor iedereen die zich vanwege de prijs of de storingsgevoeligheid of het gewicht nooit aan een CS-80 hebben gewaagd.
 
Kortom de vraag wordt heeft het zin om een deckards dream zelf in elkaar te zetten of te wachten op behringer te wachten....
 
Sinds de eerste posts over dit model verschenen, zit ik toch ook wel met enige spanning te wachten op het verdere verloop van het verhaal. In 1991 heb ik de kans laten schieten om voor 20.000 BEF (500€) een tweedehands CS80 aan te schaffen. Toen heb ik hem laten staan omdat ik niet echt de plaats had. Daar heb ik altijd al spijt van gehad.
Als de DS80 er zou komen, dan zou ik het al interessant vinden alleen al om de polyfone aftertouch, iets wat om één of andere reden nooit erg veel geïmplementeerd is geweest. Dat de klank niet één op één met de CS80 over zou komen, vind ik persoonlijk niet zo erg.

In ieder geval is er nu al een plaatsje voor de DS80 in de studio gereserveerd :).

:doei:
 
Is er nou al die tijd geen enkele update geweest over die cs80? Snap het wel met al die releases die Behringer eruit poept maar zolang van te voren.teasen maakt me gek.
 
Back
Top