Behringer DS 80 (Yamaha CS 80) & vraag om feedback

Ben benieuwd.

Around a month ago we acquired an original and long extinct CS80 and ever since we've been working on coming up with our own DS80 version.
Please bear in mind that this will be a design study only and we love to get your feedback before we decide how to move forward. We will be sharing our design in the next few days. Fasten your seatbelts.

Click image for larger version  Name:	59492867_10157323017203914_1881736987556184064_n.jpg Views:	871 Size:	97,7 KB ID:	3683214
 
Last edited by a moderator:
Uiteindelijk komen al die synhs er wel. Dit is de enige die nog op mijn verlanglijstje staat.
 
Behringer heeft zich gelukkig nog niet aan minikeys gewaagd, hopelijk houden ze dat zo. Ben wel benieuwd naar dat polyAT keybed van ze.
 
Ik hou mijn geest open voor Behringer. Mijn inmiddels 32 jarige SN201 denoiser doet het nog steeds perfect en wat ik zo lees over verschillende modellen zijn ze veel bang for the buck en laten ze veel gewone stervelingen toe om te genieten van klanken die in de buurt komen van de originelen. Omdat een echte CS80 onbetaalbaar is geworden en ook de reserve onderdelen schaarser en schaarser worden, lijkt me dit model een doordachte zet. Als de bouwkwaliteit in orde is, de talloze controller elementen en Poly aftertouch goed inzetbaar is en de klank van goede kwaliteit (hoeft zelfs niet één op één met de echte overeen te komen), lijkt het me voor velen een begerenswaardig muziekinstrument te worden, mezelf incluis 8).

:doei:
Danny
 
Nou je kan bijna zonder lokfluit op eendenjacht met al die teasers van Behringer...

Zelf zou ik graag een (semi)modulaire rackversie van een CS15 of 30 in 6U zien...
Misschien niet de meest spannendste synth maar ik heb een zwak voor de CS15....
Alles boven de CS30 komt imo pas tot zn recht bij een toetsenist... en dat ben ik niet :)

Jij hebt toch een AKS meen ik me te herrinneren?


Neen die is gesneuvelt tgv scheiding
( trouw nooit , mokum 5 :
https://youtu.be/kxpE7GoF7b8

)
 
Ik hou mijn geest open voor Behringer. Mijn inmiddels 32 jarige SN201 denoiser doet het nog steeds perfect.
Om bijna dezelfde reden maar dan een SN 2200 denoiser heb ik Behringer een nieuwe kans gegeven. De MX-8000 Eurodesk begon na vier jaar te ruisen en dat had me behoorlijk teleurgesteld.
Ik denk dat de DS-80 een prestigeproject wordt. Die komt er wel. En ik verwacht ook een Linndrum en Oberheim DMX in een doos.
 
Bericht door een moderator:
Topic opgeschoond en samengevoegd met bestaande thread.
 
Poeh, ik had verwacht dat ze inmiddels al een stuk verder zouden zijn sinds hun laatste update. Dat gaat nog wel even duren dan. Zouden ze niet met een schuin oog kijken naar de voiceboards van de Deckard's Dream? Die hebben het kunstje immers eerder gedaan, en dat ontwerp ligt gewoon op straat aangezien het een DIY kit is.
 
Ben toch eens nieuwsgierig wat de Behringer DS80 moet gaan kosten...
 
Ben toch eens nieuwsgierig wat de Behringer DS80 moet gaan kosten...
Laten we eerst maar op een prototype wachten. Speculeren over de prijs is denk ik in dit stadium koffiedik kijken.
 
We wachten nog op de behringer vcs3
 
Poeh, ik had verwacht dat ze inmiddels al een stuk verder zouden zijn sinds hun laatste update. Dat gaat nog wel even duren dan. Zouden ze niet met een schuin oog kijken naar de voiceboards van de Deckard's Dream? Die hebben het kunstje immers eerder gedaan, en dat ontwerp ligt gewoon op straat aangezien het een DIY kit is.
DD is cem3340, CS-80 is custom Yamaha ic's.
 
Als ze niet voor de CEM3340 route gaan en DD dus niet kopiëren, is dat enigszins verbazingwekkend en bewonderenswaardig. Het maakt de kloon natuulijk wel meteen een stuk relevanter. Het zal zo al moeilijk genoeg worden om klankmatig echt goed in de buurt te komen.
 
Back
Top