Udo Super 6

Best wel benieuwd naar dit apparaat! https://ask.audio/articles/udo-annou...g-hybrid-synth

12 voice polyphonic binaural analog-hybrid synthesizer, gemaakt door een nieuw bedrijf in de UK, opgericht door de designer van de Modal 008

Click image for larger version  Name:	3F9840CE-4927-41E5-8F6F-F6BC16993090.jpeg Views:	1 Size:	51,8 KB ID:	3681734
 
Maar als ik het goed begrijp is de layout nog in ontwikkeling.

Niet alleen de layout, ook een aantal functies doen het nog niet.

En dan te bedenken dat dit FPGA is

Als ik het goed heb, is de filter sectie fpga, de osc's zijn analoog.
 
Filter chips zijn SSM. Ik heb tegenwoordig liever digitale osc's dan analoge. Best of both worlds. Deze synth klinkt beter dan menig volledig analoge synth. Kijk maar naar Eurorack, de populaire osc's zijn allemaal digitaal.
 
Laatst gewijzigd:
Indrukwekkende synth, dit klinkt echt goed. Heeft een heel vintage karakter, had zomaar de opvolger van de Juno60 kunnen zijn. En dan te bedenken dat dit FPGA is, hoop dat ze er veel waveforms in stoppen voor een uitgebreid soundpalet. Instant klassieker imo!

In dat filmpje van sonic state legt hij uit dat je via een interne drive gigantische wavetables kan inladen.

De kwaliteit van deze oscs is echt heel bijzonder, zo te horen. Wat voor mij een enorme plus zou zijn is juist het terugdraaien van die kwaliteit a la microwave of Esq. Met zulke filters heb je dan helemaal een ontzettend veelzijdige bak.

Deze staat bij mij bovenaan de lijst...
 
In dat filmpje van sonic state legt hij uit dat je via een interne drive gigantische wavetables kan inladen.


Deze staat bij mij bovenaan de lijst...

Dan zou die ook bovenaan komen.Als ik het goed zie op de synth,gaan de uitgang van de wavetables verder via analoge weg.Dan hoef ik geen Quantum meer te hebben,eenvoudig gezegd,voor die prijs.
 
In dat filmpje van sonic state legt hij uit dat je via een interne drive gigantische wavetables kan inladen.

Ja maar dat verhaaltje snap ik niet echt. Hij zegt dat 16 waves op de drive staan, is dat maximaal of kunnen er meer op? Hij lijkt te suggereren dat je zelf files erop kan zetten. De sample rate is echter 40Mhz(!). Hoe kom je aan een 40Mhz waveform? Ik heb geen waves van die grootte.
 
Hij klinkt vrij fuzz vind ik,die digitale osc doen er niet goed aan.

Ik kijk uit naar hun XL8
 
Ja maar dat verhaaltje snap ik niet echt. Hij zegt dat 16 waves op de drive staan, is dat maximaal of kunnen er meer op? Hij lijkt te suggereren dat je zelf files erop kan zetten. De sample rate is echter 40Mhz(!). Hoe kom je aan een 40Mhz waveform? Ik heb geen waves van die grootte.

De waveforms zijn gewoon data/code voor de FPGA

Dus optie misschien later om audio waves via een app om te zetten in code die je in de FPGA kan laden
 
De waveforms zijn gewoon data/code voor de FPGA

Idd dat vermoeden heb ik ook. Waarschijnlijk heel vergelijkbaar met de Korg Prologue/Minilogue XD oplossing voor custom oscillators. Als je dan echt je eigen waveforms wilt gebruiken, dan zal je op dit moment (zoals bij Korg) programeerkennis moeten hebben. Bij Korg is dat project echter open source gemaakt, dus wie weet zijn er al wat slimme koppen bezig die programmaatjes maken om straks automatisch een audio waveform naar (voor de toepassing begrijpelijke) code weten om te zetten. Helaas zal dat dan waarschijnlijk geen standaard oplossing zijn, maw die output code van zo'n (toekomstige) Korg converter zal je dan niet ook voor de UDO 6 kunnen gebruiken....
 
Hij kost wat maar je hebt dan ook wat.
Voor een newbie in de business brengen ze wel meteen een hele lekkere synth uit.
Als deze uitkomt staat ie op m'n lijstje want wat klinkt deze goed.
 
Ik vind hem echt goed, de filter en crossmod/audiorate klinkt super, de stereovoicing mode klinkt al lush en smeuiger dan veel synths door een goede chorus, 2 lfo's, veel modulatiemogelijkheden maar geen scherm, de dj-style fader voor portamento, lekker droog design (i'm looking at you, aira-vomitgreen)
Onderstaand flmpje laat horen dat hij ook best rauw kan klinken.

Ben serieus aan het overwegen om mijn Prophet 6 in te ruilen voor deze in de toekomst.
 
Het zal wel aan mij liggen, maar op dat superwave kunstje na zie en hoor ik niets nieuws. Qua modulatie is er ook weinig te beleven zo te zien.
 
Ook geen interesse hier, ik hoor geen karakter of vibe in de klank.
 
Back
Top