Pioneer Toraiz SQUID (sequencer)

Attachments

  • squid-top.jpg
    squid-top.jpg
    80,9 KB · Bekeken: 242
Net even wat beter naar de walkthrough gekeken en dit ziet er toch echt wel als een goed doordachte sequencer uit. Wat ik dan wel jammer vind is de max pattern lengte van 64. Op de octatrack vond ik het bv onhandig om een patterns time signature te moeten wijzigen om hem bv twee keer zo lang te maken. Een van de redenen om er vanaf te stappen. De Cirklon staat hoog op mijn verlanglijstje (maar ik helaas laag op de wachtlijst), maar moet zeggen dat ik me af vraag of het prijsverschil tov deze pioneer nog gerechtvaardigd is.
 
Ziet er aardig uit. Heeft ook nog cv/gate, klok in/uit & din sync in/uit. 8)
Maar ja, maar 64 stappen is niet zoveel als je lange sounds wilt spelen.
 
Net even wat beter naar de walkthrough gekeken en dit ziet er toch echt wel als een goed doordachte sequencer uit. Wat ik dan wel jammer vind is de max pattern lengte van 64. Op de octatrack vond ik het bv onhandig om een patterns time signature te moeten wijzigen om hem bv twee keer zo lang te maken. Een van de redenen om er vanaf te stappen. De Cirklon staat hoog op mijn verlanglijstje (maar ik helaas laag op de wachtlijst), maar moet zeggen dat ik me af vraag of het prijsverschil tov deze pioneer nog gerechtvaardigd is.

Ik kijk ook altijd nog naar een Cirklon met een schuin oog, met de CV IO optie zit je aan 16 CV outs en 8 gates. Ik heb even niet in mijn hoofd zitten wat ook alweer de exacte specs van de Cirklon zijn aangezien het al een tijd geleden is dat ik zoveel gear had dat het echt nuttig zou zijn geweest. Maar blijkbaar heeft deze pioneer zoveel van de Cirklon functionaliteit dat die voor jou afdoende is om deze te kiezen boven de Cirklon ?
 
Moet nog dieper in de mogelijkeden van de pioneer kijken, maar op het eerste gezicht denk ik er goed mee uit te voeten te kunnen. Voor 599 ipv 2000 (cirklon met cvio en breakout box) kan ik wel leven met wat minder functionaliteit. Wat me aanspreekt op de pio is de ogenschijnlijk makkelijke wijze van pattern editten. Zeker met die dedicated knoppen aan de rechterkant ervoor. De vele snelheids modulaties snap ik niet zo goed, daar zou ik zelf zo geen toepassing voor weten. Maargoed, ik zal er geen early adopter van worden gok ik.
 
en weer een sequencer met maar 2x Cv,... denk dat een Deluge me dan meer aanspreekt!

Waarom altijd maar 2 x cv ?! wel 16 midi apparaten aansturen en maar 2 x cv :frons:
 
Moet nog dieper in de mogelijkeden van de pioneer kijken, maar op het eerste gezicht denk ik er goed mee uit te voeten te kunnen. Voor 599 ipv 2000 (cirklon met cvio en breakout box) kan ik wel leven met wat minder functionaliteit. Wat me aanspreekt op de pio is de ogenschijnlijk makkelijke wijze van pattern editten. Zeker met die dedicated knoppen aan de rechterkant ervoor. De vele snelheids modulaties snap ik niet zo goed, daar zou ik zelf zo geen toepassing voor weten. Maargoed, ik zal er geen early adopter van worden gok ik.

Ik heb geen idee hoe de 2e hands markt hiervoor gaat zijn , maar de AS-1 en de SP-16 kom je niet heel veel tegen. Of ik kijk verkeerd ;). Maar dit zijn allemaal wel mooie producten van pioneer. Ik zou ook graag wat meer cv hebben maar dit is toch al wel heel tof.
 
Mooi ding. Vooral veel duidelijk toegewezen knoppen, lijkt mij een voordeel tegenover zoiets als een pyramid waar je veel op de scherm aangewezen bent.
Op de andere kant kijk ik naar mijn 20 jaar oude Rm1x voor 200 euro en die is niet gelimiteerd aan 64 steps. Waarom dan iets uit 2019 wel? :?
 
Voor een heel lange tijd werden er geen sequencers meer gemaakt. En nu zijn er vele opties.
Tja 16 pad om scales op te spelen?
Voor meerdere CV outs, Midibox seqV4 (door iemand laten bouwen als je geen diy wil doen) of Social Entropy’s Engine of de Cirklon.

Toch benieuwd naar de Toraiz hoe live tweakable die gaat zijn. Hoop dat je gewoon op een keyboard kunt spelen en direct kunt opnemen met evt quantize. IPV allen step en arrange edit.
 
ik neem wel aan dat je idd een extern keyboard kan gebruiken, dat is met een octatrack bv wel handig. Keyboard naar de octa en daarop vervolgens kiezen wat je wilt bespelen. 16 pas om te bespelen is wel weinig ja, ik vind zo'n 4x4 grid wel erg fijn om sequences op te programmeren. Het wachten is dus op wat gedetailleerde video's hoe alles nu precies werkt.

Dat er niet meer aansluitingen op zitten snap ik wel, dat is gewoon een kosten besparing neem ik aan.
 
Ik ben tevreden gebruiker van de pyramid. Dat is de tegenhanger van deze pioneer. Een cirklon is geen vergelijk. De pyra heeft geen beperking qua pattern length, werkt als een speer. Highlights zijn realtime midi effecten en polymetrie. De Pioneer heeft idd een hele grote plus, namelijk veel meer dedicated knoppen. Zou op pyra ook zeer welkom zijn. Anderzijds heeft pyra wel een scherm waar je iets mee kan. Dat is op deze pioneer zo te zien wel anders. Op eerste gezicht is de Pioneer dus meer een snelle machine, maar de pyra een veel diepere...
 
Wel een verrassing dat zo'n grote speler een hardware sequencer op de markt brengt, meestal is dit meer een niche product.


Voorlopig ook Pyramid, nog niets gezien op de markt dat ik hem voor zou willen ruilen
 
Rvooh, lijkt erop dat out of de box standard aan het worden is. Die markt is nu niet niche me. Wat een heel goede ontwikkeling is voor ons :) maar idd akai is nu het grootste merk met een dedicated hardware sequencer in zijn lijn.
 
Ik ben tevreden gebruiker van de pyramid. Dat is de tegenhanger van deze pioneer. Een cirklon is geen vergelijk. De pyra heeft geen beperking qua pattern length, werkt als een speer. Highlights zijn realtime midi effecten en polymetrie. De Pioneer heeft idd een hele grote plus, namelijk veel meer dedicated knoppen. Zou op pyra ook zeer welkom zijn. Anderzijds heeft pyra wel een scherm waar je iets mee kan. Dat is op deze pioneer zo te zien wel anders. Op eerste gezicht is de Pioneer dus meer een snelle machine, maar de pyra een veel diepere...

ik ben nog steeds op zoek naar een waardige vervanger van mijn ouwe trouwe Yamaha RM1x, de pyramid schijnt wel enigszins in de buurt te komen qua realtime en intuïtieve bediening met een pattern en grid-focus?
 
Back
Top