X

Superlative SB01 Space Bee (SH101 Clone)

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• nick1000
    replied
    Originally posted by Noiseflux View Post
    Ohja, en nog een klein detail, hij is analoog!
    Dit heeft voor mij geen meerwaarde. Zolang het maar goed klinkt.

Een reactie schrijven:

• Noiseflux
    replied
    Ohja, en nog een klein detail, hij is analoog!

Een reactie schrijven:

• Noiseflux
    replied
    Nog heel eventjes op een geslaagde kickstarter: Superlative - SB01

Over smaak valt niet te twisten maar dit is toch een prachtig apparaat:

Click image for larger version

Name:	dc7ef78273b11f7a8cd8d85d43d135a0_original.png?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1571122205&auto=format&gif-q=50&lossless=true&s=dbc988485c1b977b8c2357c1596f6064.png
Views:	133
Size:	478,9 KB
ID:	3718621

Click image for larger version

Name:	ff0e9df55001d66736bece7daa0ffa07_original.png?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1571763974&auto=format&gif-q=50&lossless=true&s=0d9c105965f5d31ac491f435d737f993.png
Views:	237
Size:	442,1 KB
ID:	3718620

En klinkt ook nog eens niet verkeerd:

Bijzondere kenmerken:
    - Aluminium chassis
    - Oplaadbaar voor 16 uur draadloos muziekmaken (hoewel.. hoofdtelefoondraadjes misschien?)
    - Leuke sequencer

Prijs: nog 1tje voor $899,- daarna $999,- zo te zien.

Een reactie schrijven:

• Manic
    replied
    Ik vind het een mooi ding en klinkt goed maar de prijs vind ik niet in verhouding staan met wat het uiteindelijk is: een 1 oscillator monosynth, zonder moderne functies zoals digitale controle via midi en/of patch storage en ingebouwde effecten.

Daarnaast vind ik de Roland SH-101 plug-out goed genoeg klinken, dus ik ben in deze klank al voorzien met mijn System-1m, die wel patch storage, midi controle over alle parameters en reverb, delay en bitcrusher heeft, voor de helft van het geld. Ok, wel digitaal, maar ik wed dat niemand het verschil in een blinde test kan horen, zeker als je er effecten overheen gooit.

Een reactie schrijven:

• vinnieq
    replied
    Kan ik eindelijk eens leren met de zwarte toetsen te spelen!

Qua aansluitingen is het net de OP-1. Zijn daar klachten over?

En vergeten we de invoerrechten + BTW over aanschafprijs ($949 / ~€850) en verzendkosten niet (~25%).

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    pff ja ik wil hem graag kopen eigenlijk maar ik vertrouw dat kickstarter gedoe niet.

Een reactie schrijven:

• barend
    replied
    Rond de 800 euro toch? Is best veel inderdaad en juni 2020 is ook nog erg lang. In de tussentijd is er al zo veel anders leuks uitgekomen.

Hij blijft toch mijn aandacht houden want ik vind hem wel heel mooi en qua klank ook goed.

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    heeft blijkbaar wel dezelfde plucking sound features als de SH-101,wel duur zeg

en vervelend weer via kickstarter te bestellen en wachten tot juni 2020,das lang...

Een reactie schrijven:

• barend
    replied
    Originally posted by marcuuu View Post

Idd die usb
    ja vind ik ook jammer. Maar dat zie je tegenwoordig steeds vaker dat er alleen USB aansluiting is, zoals ook bij de Waldorf STVC bijvoorbeeld. Ik vind het meer iets voor budget synths.

Een reactie schrijven:

• marcuuu
    replied
    Originally posted by klinkske View Post
    die aansluiting is wel een afknapper zeg. Damn. Niet bepaald made to last
    Idd die usb

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    die aansluiting is wel een afknapper zeg. Damn. Niet bepaald made to last

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    soon:
    http://playsuperlative.com/

Een reactie schrijven:

• bikkel
    replied
    Drexciya!

Een reactie schrijven:

• djazid
    replied

Een reactie schrijven:

• bikkel
    replied
    Hij klinkt voor mij wel als dat vloeibare plastic geluid van de 101. Een resonant zap kick had de test voor mij afgemaakt. Als die goed klinkt dan heb je het geluid echt.

Een reactie schrijven:

• barend
    replied
    Originally posted by egres View Post

het grote probleem is dat quasi al die rubbercoatings beginnen te ontbinden (kan al ) na een jaar of 15,en dan wordt het een hele plakboel,oplossing zal dan zijn alles met aceton er af halen,keys zullen dan lelijk ogen.
    15 jaar? Dat valt nog best mee...

Een reactie schrijven:

• marcuuu
    replied
    Bij die youtube video zie je dat het klavier niet meer helemaal vlak er in ligt

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    Originally posted by marcuuu View Post
    alleen het klavier vind ik helemaal niets.
    het grote probleem is dat quasi al die rubbercoatings beginnen te ontbinden (kan al ) na een jaar of 15,en dan wordt het een hele plakboel,oplossing zal dan zijn alles met aceton er af halen,keys zullen dan lelijk ogen.

Een reactie schrijven:

• marcuuu
    replied
    In die video had die het over een prijs richting de prijs van een SH-101. Vind hem wel mooi, alleen het klavier vind ik helemaal niets.

Een reactie schrijven:

• barend
    replied
    Originally posted by RSB View Post
    Ik vind hem serieus beter klinken dan de behringer versie (op basis van de online vids) Ik ben helemaal gek op mijn SH101 en ik zou zelf deze eerder aanraden dan de behringer versie
    Dat vind ik dus ook. Ik ben erg benieuwd naar de prijs. Als die een beetje ok is dan heb ik serieus interesse. Ik betaal liever iets meer voor betere kwaliteit (qua sound, want de rest kan ik niet beoordelen).

Een reactie schrijven:

Working...
X