Superlative SB01 Space Bee (SH101 Clone)

In de eerste twee foto's die tot nu toe bestaan ​​van de SB-1 / Space Bee is de gelijkenis met de Roland classic SH-101 absoluut niet te ontkennen. En er zijn overeenkomsten bij het kijken naar de functies, maar ook een paar dingen die moderner zijn.

De ontwikkelaars onthullen nog niet veel, de volledige specificaties zullen waarschijnlijk alleen aan Superbooth gereleased worden. een paar dingen zijn al duidelijk: een replica van de 3340 VCO voert hier zijn diensten uit. Er zit ook een 4-polige OTA VCF met discrete enveloppen erin. Connectiviteit wordt geleverd door USB-, MIDI- en CV-ingangen / uitgangen. Het toetsenbord van de SB-1 is FS en voorzien van rubberen dome-schakelaars. Dit zou een tactiel gevoel moeten garanderen.
Vergelijkbaar met het rolmodel van Roland is draagbaarheid de focus. De behuizing is erg plat, de fabrikant spreekt van minder dan 2,54 cm. Niettemin moet het apparaat zeer robuust zijn. Zeer interessant is de werking van de batterij. Hoewel de SH-101 nog steeds uitgerust moest zijn met batterijen voor mobiel gebruik, word er gespekuleerd op een oplaadbare batterij. Erg cool! Het bedrijf is van plan om de eerste batterijgevoede analoge synthesizer te lanceren.
Er is een klein ding te vertellen over de interne sequencer. De is namelijk dual-layer en kan via CV / Gate of MIDI of een tweede toongenerator worden bestuurd. Dat voegt natuurlijk een beetje meer toe aan de mogelijkheden.

Nu is de prijs natuurlijk iets dat ons interesseert. Helaas is er nog geen informatie. We zullen het uiterlijk bij Superbooth weten. Het blijft spannend.

vertaald van gearnews



superlative_sb-1_space-bee_synth-770x425.jpg - Click image for larger version  Name:	superlative_sb-1_space-bee_synth-770x425.jpg Views:	84 Size:	17,5 KB ID:	3678924

superlative_sb-1_space-bee_synth_2-770x425.jpg - Click image for larger version  Name:	superlative_sb-1_space-bee_synth_2-770x425.jpg Views:	66 Size:	44,6 KB ID:	3678925
 
Last edited by a moderator:
De SH-101 is leuk, maar na de System-1 + Plugout versie, de SH01a en de MS-101 ga je je wel afvragen hoeveel kopieën je nodig hebt.
 
Ik vind het wel een mooi ontwerp. Die zwarte toetsen is wel even wennen en misschien minder intuïtief spelen. Klinkt beter dan wat ik tot nu van de Behringer heb gehoord. Die klinkt ook niet slecht maar heeft me tot nu toe nog niet kunnen raken ahv de demo's. Bij deze had is wel gelijk iets van 'klinkt lekker'.

price point: 'cheaper than a used 101'. Dat mag ik toch hopen ja!
 
Wat een lelijk ding. Het klinkt ook niet goed. Ik vind al die namaak nogal zielig. Net hetzelfde verhaal als behringer. Gewoon goedkope namaak. Bende losers!
 
Dag nick, al jou posts halen de sfeer op het forum nogal omlaag. Jammer. Dat je ergens iets van vind kan kan je natuurlijk delen, maar al al dat geschreeuw en gescheld vind ik niet gepast. Er zijn andere plekken op het internet waar je je frustraties in alle vrijheid kan afreageren
 
Re-chargeable battery that last 10 hours.
Wel leuk voor on the road.
 
Beetje jammer van al dat zwart, maar hij klinkt wel erg lekker.
 
Ik vind hem serieus beter klinken dan de behringer versie (op basis van de online vids) Ik ben helemaal gek op mijn SH101 en ik zou zelf deze eerder aanraden dan de behringer versie
 
Ik vind hem serieus beter klinken dan de behringer versie (op basis van de online vids) Ik ben helemaal gek op mijn SH101 en ik zou zelf deze eerder aanraden dan de behringer versie

Dat vind ik dus ook. Ik ben erg benieuwd naar de prijs. Als die een beetje ok is dan heb ik serieus interesse. Ik betaal liever iets meer voor betere kwaliteit (qua sound, want de rest kan ik niet beoordelen).
 
In die video had die het over een prijs richting de prijs van een SH-101. Vind hem wel mooi, alleen het klavier vind ik helemaal niets.
 
alleen het klavier vind ik helemaal niets.

het grote probleem is dat quasi al die rubbercoatings beginnen te ontbinden (kan al ) na een jaar of 15,en dan wordt het een hele plakboel,oplossing zal dan zijn alles met aceton er af halen,keys zullen dan lelijk ogen.
 
Bij die youtube video zie je dat het klavier niet meer helemaal vlak er in ligt
 
Hij klinkt voor mij wel als dat vloeibare plastic geluid van de 101. Een resonant zap kick had de test voor mij afgemaakt. Als die goed klinkt dan heb je het geluid echt.
 
Back
Top