NDLR

@Barend:
Vanaf 18:00 in de review geeft hij aan dat de Chord Seq functie er nog niet is en pas bij een van de volgende firmware updates wordt geïmplementeerd, maar dat je als workaround via de pattern editor nu al akkoordprogressies kunt programmeren.
 
Ooit al eens een draad over geopend;
https://www.synthforum.nl/forum/algemeen/nieuws/215151-the-noodler-kickstarter-project

Heb er één binnen, maar nog niet uitvoerig getest.
MI meer in de richting van arpeggiator dan seqencer ...

Lijkt me een leuk apparaat. Voor als je zelf even geen inspiratie hebt. Wel iets te uitgebreid voor mij. Wat me niet duidelijk is is of je op het apparaat zelf ook akkoord progressies kan programmeren? Of kan dat alleen handmatig door op het juiste moment de akkoord knoppen in te duwen?

levka; ik kon 't me niet meer herinneren, al zo'n tijd geleden.
Je was er vroeg bij toen!
Als je een beetje wat ervaring ermee hebt opgedaan post dan iets als je wilt.

barend; juist dat uitgebreide vind ik top, het apparaat geeft lekker wat mogelijkheden.
Ik heb nu een beat step pro maar dit is echt weer een paar stappen verder.
Zal wel even duren voor je je helemaal thuis voelt op deze verwacht ik.

300 euro vind ik netjes voor zo'n uitgebreide sequencer.
 
Het is echt een heel tof ding, heb m ongeveer n maand of 2 in huis. Paar keer n middag mee gestoeid. Zodra je de workflow n beetje door hebt is t easy peasy. Zoals eerder aangehaald is t ding erg leuk als je even geen inspiratie hebt. Midi implementatie is uitstekend (in ieder geval voor de huidig ondersteunde functies). Kan dus ook al je genoodelde midi partijen keurig in je DAW/sequencer opnemen. Het is ook n heel erg tof ding om al je synths te laten rammelen, zonder je zorgen te hoeven maken over kennis van muziekleer. Je kunt je dan rustig focussen op je synthese, maar wel in een muzikale context. Uren jammen met dit ding is eenvoudig.

Het schermpje... ja dat is aan de kleine kant. Een mkii zou er verstandig aan doen een groter scherm te krijgen. Maar goed dit ding wordt natuurlijk niet het hart van je setup ik de meeste gevallen. Wat overigens ook tof is dat je er n keyboard op aan kan sluiten en er voor zorgen dat je met de witte toetsen in elke key kan spelen die je wilt. Dus een foutlooze solo is kinderspel als de rest van je synths aan het rammelen zijn...
 
Tof ding, iemand ervaring met de drift/jitter als ie clock uit een DAW krijgt? Dat on the fly parts uit en aan zetten, clockdivisions en scales etc is wel erg gaaf lijkt me als je ambient/soundscore stuff wilt maken. Dat OLEDje is wel klein maar wel erg strak en informatief...Kan elektron wat van leren met hun commodore64 displays
 
barend; juist dat uitgebreide vind ik top, het apparaat geeft lekker wat mogelijkheden.
Ik heb nu een beat step pro maar dit is echt weer een paar stappen verder.
Zal wel even duren voor je je helemaal thuis voelt op deze verwacht ik.

300 euro vind ik netjes voor zo'n uitgebreide sequencer.

300 euro is inderdaad een nette prijs. Ik zou hem best wel eens willen proberen.
 
Zou je de Noodler ook kunnen gebruiken om drum klanken aan te sturen? Zodat ieder toon van de arpeggiator een andere drum klank heeft bijvoorbeeld? Dan zou je wat experimentele beats kunnen maken.

Zou moeten kunnen. Het beestje zend gewoon midi uit. Als de ontvangende kant netje reageerd op de notes moet dat toch geen probleem zijn...
 
Back
Top