SSL SiX

SSL-SiX_angle_high.jpg
 
Tof , eindelijk een SSL desk die ik kan betalen, en meer past er ook niet :)
 
Ben wel benieuwd hoeveel hiervan nooit als mixer gebruikt gaan worden maar alleen als bus compressor.
 
ben niet bekend met SSL, maar wat is nou de enorme aantrekkingkracht?
 
Bij nader inzien snap ik ook niet zo goed wat de doelgroep is...

Zo’n karige compressors en EQ’s? Hoeveel zou het extra kosten om er een paar extra knoppen op te zetten (zodat liefhebbers zoals ons ook eindelijk die SSL Mojo betaalbaar kunnen binnen halen).

En welke podcaster geeft er nu 1500€ ofzo aan een mixer zonder ADC of USB uitgang? Dus voor beginners is het ook al niets...

Vermoed dat ze vooral voor hun pre-amps, summing en routing (monitor, talkback...) gebruikt zullen worden...
Maar de meeste pro’s hebben wel al betere, uitgebreidere, dedicated pre-amps, outboards en mixers...

En het “portable” aspect... Wie loopt er nu rond met een SSL in zijn rugzak?

Voorlopig lijkt het me toch een beetje een gemiste kans... Niet echt iets voor beginners, liefhebbers of echte pro’s lijkt me...

Hadden ze nu wat extra knoppen voor de EQ & compressors ingestoken, wat meer SSL Fusion functionaliteit en wat digitale I/O zodat we makkelijk onze digitale tracks wat konden opwarmen en kleuren voor een prijs van rond de 1999-2499€ denk ik dat het een instant hit was voor veel semi-pro homestudio’s... Of zie ik iets over het hoofd?
 
De mixer lijkt me handig voor kleine live-setups. Die one-knob compressors lijken me niet bedoeld om zwaar te gaan experimenteren met compressie settings, maar gewoon om het inkomend signaal wat in te tomen. Bij ssl zullen ze wel weten hoe dit te implementeren zodat het ook echt werkt en goed klinkt. Verder zijn de ssl preamps erg ‘dynamisch’ en geprononceerd, dus je sound wordt er krachtiger door vergeleken met andere kleinere mixertjes. Die 2-bands eq is imo echt beter dan een fixed 3-band eq (soms met mid-sweep) hetgeen je vaak ziet op kleine mixers. Ook hier is het niet de bedoeling om extreem dingen goed te gaan trekken mbt de mix, gewoon kleine en fijn afgeregelde instellingen om in detail te tunen. De mixbus en compressor klinkt gewoon erg dik, duidelijk beter dan de gewone merken. De buscompressor is naar ik meen te lezen wel volledig qua settings en die maakt het geheel enorm punchy en upfront, is ipv alleen daarom al veel waard. Er zitten inserts, dus je kan perfect je tracks opwarmen/bewerken en terugsturen. Het feit dat dit niet digitaal kan, boeit mij persoonlijk niet, omdat het toch vooraal gaat over de ‘sound’ en niet over cleane conversie. Het blijft natuurlijk een dure grap, dus enkel gericht naar professioneel gebruik, maar denk wel dat het daar zijn markt en publiek behoorlijk zal gaan bereiken. En mocht dit aanslaan, komen ze misschien wel met een 8 kanaalsvariant voor 2200,- ofzo
 
De mixbus en compressor klinkt gewoon erg dik, duidelijk beter dan de gewone merken. De buscompressor is naar ik meen te lezen wel volledig qua settings en die maakt het geheel enorm punchy en upfront, is ipv alleen daarom al veel waard

ik lees alleen threshold en make up gain, de rest is preset setting, 4:1 ratio

de channel compressor heeft geautomatiseerde attack functie en reageert dus op het audio signaal
2:1 ratio, 300 mS release en auto make upgain.

en op de talkback input zit ook nog de LMC , Listen Mic Compressor. ook leuk

best aardig allemaal voor record en mix situaties. niet voor speciaal compressie werk.
 
Laatst gewijzigd:
ik heb er wel oren naar! past 100% in mijn manier van werken (sorrie, ik bedoel natuurlijk mijn workingflow!! )
 
Vond het jammer dat ze stopte met de X-Desk en X-Panda. Dit ziet er op het eerste oog heel netjes uit.
De prijs lijkt mij ook prima voor de kwaliteit die je krijgt en routing mogelijkheden.
Een betaalbare mini AWS dat voor velen vast genoeg te bieden heeft. Heerlijk!
Zit meteen al te denken welke audio interface ik erbij zou willen. :)
 
ik heb er wel oren naar! past 100% in mijn manier van werken (sorrie, ik bedoel natuurlijk mijn workingflow!! )


nee, ik heb weinig aan deze mixer. past voor 90% niet in mijn Wurk Vlo

daarentegen vind ik de SSL Fusion wel weer wat!
 
ps: als je (zo als ik) niet in de computer mixt dan heb je niet zo veel aan dit apparaat. niet in verhouding tot wat het kost i i g
 
10 jaar geleden had ie perfect in mijn workflow gepast, en had ik het geld er denk ik ook wel voor over gehad.
 
Is dit niet een beetje beperkt qua aantal kanalen? Zo valt er niet heel veel te mixen met het weinige aantal sporen. Ik ben geen SSL kenner maar het lijkt me dat juist de kwaliteiten van een SSL benut kunnen worden bij complexere mixes met vele (tientallen) sporen zoals van een pop nummer met drums, bas, gitaren, zang, synths en probeer dan de dynamiek in je mix te houden. En dan komt het gereedschap van een goeie mixer met goeie componenten en outboard gear om de hoek kijken.

Dit voelt meer als 'een beetje proeven van' zonder echt een nuttige mix te kunnen maken. Maar misschien mis ik iets.
 
Back
Top