Behringer Oscar wellicht

Verder heb heb je natuurlijk helemaal gelijk wat gewicht betreft. Dat een echte minimoog vooral uit zwaar hout bestaat zegt alles over wat er in een model d clone zit.

Helemaal waar, die man weet wel waar hij het over heeft! Ik koop van alles altijd de keyboard versie ipv de rack versie. Is toch weer wat grammen extra. En dat hoor je!
 
Verder heb heb je natuurlijk helemaal gelijk wat gewicht betreft. Dat een echte minimoog vooral uit zwaar hout bestaat zegt alles over wat er in een model d clone zit.
Ik heb het bijv. over de kloon van de Xone 92 van A&H, Behringer kloont al jaren hoor, ze zijn niet met synths begonnen.....kan je wel lekker sarcastisch doen maar hier kom je dom over.
 
Ik heb het bijv. over de kloon van de Xone 92 van A&H, Behringer kloont al jaren hoor, ze zijn niet met synths begonnen.....kan je wel lekker sarcastisch doen maar hier kom je dom over.

Niet echt. Je snapt mijn punt niet. Gewicht zegt niet altijd of een clone goed of slecht is.

Smd is vaak veel lichter dan oude through hole componenten. En past dus op een veel kleinere pcb en hoef je dus geen mega kast eromheen te bouwen.

Bij proffesionele PA versterkers zie je precies hetzelfde. Vroeger woog een A merk 2K versterker 20 kg. Tegenwoordig heb je met hetzelfde gewicht 20k.

En ik zeg niet dat het altijd opgaat. Die xzone clone zal best minder wegen. En kwaliteit zal vermoedelijk minder zijn. Al is er over a&h kwaliteit ook veel te zeggen maar dat terzijde. Maar als je iets wil zeggen behringer clones in zijn geheel kan je niet alleen naar xzone clone kijken. Maar moet je dat over de hele linie bekijken.

Probleem is gewoon dat gewicht niet per definitie een maatstaf is voor betere componenten of ontwerp.
 
Helemaal waar, die man weet wel waar hij het over heeft! Ik koop van alles altijd de keyboard versie ipv de rack versie. Is toch weer wat grammen extra. En dat hoor je!

Ah daar komt de uitdrukking vet en dik vandaan!

Wist ik niet! Dank! :D
 
Probleem is gewoon dat gewicht niet per definitie een maatstaf is voor betere componenten of ontwerp.

Afbeeldingsresultaat voor antique telephone heavy


apple-iphone-xs-max-512gb-gold.jpg

Zou het?
 
Vroeger werden producten zelfs express verzwaard om ze een 'degelijker' gevoel te geven. Ik weet nog wel dat een traktor controller afgebrand werd omdat het van licht plastic was. Nou, ik was daar toch wel blij mee bij het vervoeren. Daarnaast kan plastic een stuk steviger zijn dan een metalen chasis.
 
Ik zeg nergens dat zwaarder altijd beter is maar bij merken zoals deze is het wel degelijk een indicatie voor de kwaliteit. Het is heel simpel, zwaardere grondstoffen zijn vaak duurder. Behringer kloont ook niet, ze interpreteren zo goedkoop mogelijk. De xone is maar 1 voorbeeld.
 
Té licht bestaat in ieder geval ook. Van die apparaten die niet op hun plaats blijven staan als je een knopje probeert in te duwen, gruwelijk.
 
[gortdroge reactie] Accenten in het Nederlands volgen niet de regels in het Frans. Het accent aigui (é) wordt in het Nederlands naast verduidelijking van de uitspraak ook gebruikt om nadruk te leggen op een woord, zonder dat het daarom wil zeggen dat je het moet uitspreken zoals "café". Het is dus "hét café", niet "hèt café". https://schrijvenonline.org/nieuws/e-of-e-wanneer-gebruik-je-welk-accent [/gortdroge reactie]

Los daarvan, leuk gevonden. :)
 
Het is heel simpel, zwaardere grondstoffen zijn vaak duurder.

Wat betreft electronica hardware is dat iets dat je uit je hoofdt moet zetten asap anders ga je nog veel rommel kopen.

Zo kan je 'zware' goedkope 9mm Alpha potmeters of lichtgewichte dure plastic conductief potmeters van Bourns kopen.
 
Sorry, maar ik ben nog niet overtuigd, ik keek even bij mouser en de pots met een plastic shaft zijn goedkoper dan met een van metaal. Die Bourns pot ken ik niet, wel heb ik een precisie pot daarvan hiero, 15,- de stuk en groot en zwaar.
 
Sorry, maar ik ben nog niet overtuigd, ik keek even bij mouser en de pots met een plastic shaft zijn goedkoper dan met een van metaal. Die Bourns pot ken ik niet, wel heb ik een precisie pot daarvan hiero, 15,- de stuk en groot en zwaar.

Misschien kun je hier je theelicht eens over laten schijnen.... Mijn TC Electronic (=Behringer) pedalen van €29 zijn flink zwaarder dan mijn Chase Bliss pedalen van €500. Om het bij klonen te houden: De TC 3rd Dimension is een stuk zwaarder dan de Boss Dimension C waar het een (mono) kloon van is. Verder: Mijn Behringer Neutron is 1,5 keer zo groot en 2 keer zo zwaar als mijn Moog DFAM. En de Behringer MS-101 kloon schijnt nogal wat zwaarder te zijn dan de Roland SH-101. Past dat allemaal een beetje in je theorie? En leuk dat je wat Behringer producten uit den ouden doosch haalt, maar misschien moet je jezelf eens afvragen of dat nog wel zo relevant is. Mensen die Behringer beoordelen op producten uit het verleden staan al minimaal 1,5 jaar in hun hemd.

Dan nog je onderscheid tussen 'kloon' en 'goedkope interpretatie'. Wat bedoel je met 'goedkoop'? Lagere prijs? Of lagere kwaliteit? Mocht je het eerste bedoelen: "Hell yeah!" Als je het tweede bedoelt: Ik denk dat ik meer waarde hecht aan de talloze positieve reviews van de Deepmind en de Model-D dan aan jouw vooringenomen mening.
 
Laatst gewijzigd:
Tc is toch geen behringer, net zo min als midas. Ik stuurde mijn neutron na twee dagen terug btw.
 
Tc is toch geen behringer, net zo min als midas. Ik stuurde mijn neutron na twee dagen terug btw.

TC, Klark Teknik en Midas zijn onderdeel van Music group, en dat is van Behringer. Al gezien dat TC alle Behringer pedalen van een paar jaar geleden opnieuw aan het uitbrengen is? Die TC 3rd dimension, dat is gewoon een opnieuw verpakte Behringer CC300 (maar dan wel mono helaas). Behringer besloot een half jaar geleden dat alle prijzen omlaag gingen. En op hetzelfde moment werden ook Klark Teknik en TC ongeveer de helft goedkoper. Kortom: TC is gewoon Behringer. Ik voorzag trouwens al dat je zo'n uitweg zou proberen, dus daarom noemde ik ook expliciet de MS-101. Maar daar zeg je dan weer niets over.

En dat jij je Neutron na 2 dagen terugstuurt, wat zegt dat nou helemaal? Ik heb ook wel eens een Elektron Digitakt na 2 dagen teruggestuurd. Gewoon, niet mijn ding. Was die Neutron nou echt zo'n slecht apparaat? (opnieuw hier talloze positieve reviews tegenover jouw mening) Of was het gewoon niet je sound, of hou je niet van rood, of paste het niet in je workflow, of had je het geld ergens anders voor nodig, of had je gewoon je vooroordeel al klaar, etc. Er zijn zoveel redenen waarom iemand een synth wel of niet goed vindt. Dat heeft vaak maar heel weinig te maken met, om maar even jouw theorie erbij te pakken, het gewicht van de grondstoffen. (oh duhhh... vergeten... die theorie geldt alleen voor merken zoals Behringer)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top