Keith Flint overleden

Dat is toch geniaal? Zo een carriere met alleen een volgeschreven bierviltje en zijn looks en dansjes.

Dat gaf hem alleen toch weinig zingeving. Hij zei in een interview dat ie veel geld en tijd had, en daarin bleef zoeken naar een "buzz": drugs, alcohol, chicks, maar hij vond zelf dat ie daar een saai, oppervlakkig persoon van werd.
 
Dat gaf hem alleen toch weinig zingeving. Hij zei in een interview dat ie veel geld en tijd had, en daarin bleef zoeken naar een "buzz": drugs, alcohol, chicks, maar hij vond zelf dat ie daar een saai, oppervlakkig persoon van werd.

tja...die dingen zorgen natuurlijk alleen voor tijdelijk geluk en genot.Voor de essentie moet je diep in je zelf op zoek gaan, maar dat is een andere discussie...
 
ik denk dat de invloed van vocals vaak onderschat wordt... alhoewel, wellicht bij de prodigy zeker. hoe zou firestarter klinken zonder zijn zang.
ik kan heel een verhaal vertellen, maar beperk van 1994-197 of zoiets, was ik zanger bij götterdämmerung. mijn 2e band. ik ben geen getalenteerde zanger, integendeel, en de teksten waren "bierviltjes", nog immer doe ik dat, al ben ik dichter... (ik kan wel redelik wat met mijn beperkingen, ik gebruik ze.)
de 2 andere leden maakten de drumlijnen (linndrum), de sampes en bas en gitaar. mijn invloed was zeker merkbaar, ik was van de industrial, niet van de gothic (wel de originele gothic...), dus langzaam gingen de nummers naar.. industrial... de invloed was niet altijd, zeg maar, door opmerkingen, ik gaf zeker dingen aan, maar ook simpelweg door mijn "houding", wat ik wilde.

dus zeer beperkte zanger, met geen enkele muzikale ervaring (in de zin van instrument bespelen en nooit in mijn jeugd gezongen of wat dan ook..) en toch.. klinken de nummers in die tijd van götterdämmerung dat ik er bij zat, geheel anders.

waarom een persoonlik verhaal? want ik ervaarde tijdens die periode dat mijn invloed niet zo immens groot was, maar uiteindelik, zeker later, merkte hoe groot mijn invloed was, de andere leden eveneens.. (daarna ging ik zelf muziek maken, zonder ervaring, en kon ook meer de mogelikheden van stem gebruiken.) het persoonlikke is hier, voor mij nodig, om aan te geven, hoe ik heb ervaren hoe het is in een band te zitten, met die beperkingen...

er gebeurt in een oefenruimte heel erg veel, de sfeer, de verhalen die je verteld, je eigen ervaringen, je eigen idealen, etc. de dynamiek is niet altijd (er zijn talloze variaties, bands die eigenlik immens geleid worden door 1 of 2 personen, maar dan kan je de invloed van de "anderen" wellicht niet direkt uitdrukken, maar heeft het zeker een invloed, van beperkt tot meer dan...).
 
torp , ja inderdaad met marc bijl. ach waarom niet; éen nummer, waar ik wel meer invloed op heb gehad, maar uiteindelik was het de gitarist, almar, die dit nummer heeft geschreven, marc bijl was even naar t butenland, waarbij de vocals een nummer vormen: (en ik kwam erachter terwijl ik het zelf weer even googelde; dat er een remix van bestond, maar dan gorilla ipv guerilla, en een vinyl versie, samen met nummers die ik niet eens ken).

skincree is niet met mij overigens, maar met de zanger voor mij, die ook de zanger na mij werd. van de periode waarin ik erin zat, is er 1 cd, en cassettes, en een aantal verzameldceedees.



goed terug naar keith flint, hoe je ook over zijn plek denkt, hij was een aanwezigheid, en hoe hij, ik zeg het eufemistisch, aan zijn einde gekomen is, laat me niet onberoerd.

Vind dit erg interessant om te lezen wat je geschreven hebt.
Zelf denk ik ook dat de invloed van vocals onderschat wordt.
Keith Flint was toch wel beetje het gezicht van The Prodigy en ik vind het erg triest dat hij is weggevallen.

dank je, robi. en ja, ik ben het met je eens, het gezicht, en het trieste.

[mijn eksuses, als dit te ver buiten het topic gaat, maar het ging ook over de plek van de zanger.]
 
Echt waar in het prive was die man de braafheid zelve.

Dat geloof ik wel. Ik zag hem een keer in een interview. Ik was verbaasd hoe vriendelijk en beleefd ie was. Juist dat contrast vind ik altijd heel mooi in artiesten.
 
Bericht door een moderator:
Maar weer een handvol berichten in de prullenbak geplaatst. Ik ben er vast een paar vergeten maar de boodschap is vooral: laten we even zorgen dat dit niet meer hoeft, dergelijke opmerkingen kun je op FOK forum of vergelijkbaar kwijt.
 
Of wellicht omdat hij hier zowaar een poging tot zingen doet?

Geen idee waarschijnlijk tilt hij er niet zo zwaar aan zoals jij dat doet als ervaren band cq muzikant. Ze hebben iig veel lol volgens mij.
 
Back
Top