Keith Flint overleden

Tja, als je een beetje de woorden herinnert die ze zongen in fat of the land kan je al wel inschatten dat niet elk goed in zijn vel zit. We missen je nu al Keith
 
What a bummer, triestig nieuws en alweer een held verloren.
Verschillende keren live gezien, hangde letterlijk elektriciteit in de lucht bij een Prodigy performance, bij Keith zag je de vonken er zo afspringen!
R.I.P. Keith, doe Lemmy de groeten...
 
Zeker wel lullig en jammer, maar om Keith nou een muzikant te noemen vind ik ook wel erg overdreven.
 
Ik heb ze ook verschillende keren live gezien en hem zelfs nog op Dour gezien in 2016. Vroeger waren ze echt mijn jeugdidolen en hing mijn kamer vol met posters.
Dat Liam het brein is achter de Prodigy is wel duidelijk, maar Keith was zeker het icoon van The Prodigy. Muzikant laat ik in het midden. Sinds 1996 deed hij buiten dansen ook de zang.

R.I.P. Keith
 
Staat hier en daar wel bij de writing credits.

Laten we eerlijk zijn, al Keith's teksten bij elkaar kun je op een enkel bierviltje uitschrijven.
 
Ja je hebt gelijk, next.
Keith was 't gezicht van The Prodigy. Vorig jaar gezien op lokerse feesten en zijn donkere bandgenoot kwam niet verder dan 100 keer 'all my Prodigy people' te herhalen door de mic tot elk zijn ergernis...
Ik zal nooit vergeten hoe mensen bang werden van hem in firestarter - de clip. Hun oud werk is mijn meest favo. Hopelijk treden ze nog op en wordt 'Breath' - 'Keith with me'
 
Laten we eerlijk zijn, al Keith's teksten bij elkaar kun je op een enkel bierviltje uitschrijven.

Dat is toch geniaal? Zo een carriere met alleen een volgeschreven bierviltje en zijn looks en dansjes.
 
Hij schreef muziekteksten, hij zong ze in de studio en live. Natuurlijk was hij veel meer de entertainer en Liam veel meer de muzikant in de groep, maar om Flint nu géén muzikant te noemen omdat zijn teksten niet al te uitgebreid zijn, vind ik er ook wel dik over. Is Mills een muzikant, want die zit enkel een 909 te editen? "How many roads" and all that.

In ieder geval blies The Prodigy mij in de nineties behoorlijk omver, en vandaag nog steeds met de enorme energie in hun songs. En het klinkt niet nineties, het klinkt gewoon als een bom. En inderdaad, Keith zijn looks in Firestarter waren er ook wel vol op. Prachtig, letterlijk kleurrijk figuur die het perfecte gezicht voor bij de muziek was.
 
Wat een rot nieuws zeg. Heeft mij veel plezier geschonken....
 
Back
Top