3-03 dag: Roland voegt TB-303 toe aan Roland Cloud

53142803_2180521438928195_9068368604172386304_n.png

Ik vroeg me al af waar hij bleef, maar vandaag op 3 maart (3-03 hahaha) is hij toegevoegd!

Bevindingen volgen snel. Ben benieuwd of 'ie tegen ABL3 op kan.

scaleEdit.png


main-panel.png

  • 64 patterns per bank
  • 64 patches per bank
  • 8 variations per pattern
  • 48 preset patches and 32 preset patterns included
  • New graphic edit window for step input, pattern edit and pattern creation
  • Circuit modification via the new VCF Trim, Vintage Condition, and Master Tune knobs
  • Condition knob adjusts the age and condition of the virtual hardware
  • Tone knobs for tuning, cutoff frequency, filter resonance, filter envelope, envelope decay, and accent
  • Effects control for overdrive and delay with tempo sync
  • Pattern drag and drop of MIDI/audio data to DAW
  • 5 play modes: Forward, Reverse, Fwd & Rev, Invert, and Random
  • 6-octave spread (C0 to C6)
  • Position locking to DAW
 
Heb geen ervaring met die plugins maar kan ik mijn TB-03 gebruiken met deze plugin? En zoja, kan je dan kiezen of je de sound van de plugin of van de hardware wil horen?

Je kan de TB-03 idd als midi controller gebruiken voor de plugin.
 
Je kan de TB-03 idd als midi controller gebruiken voor de plugin.

Leuk leuk, ga ik zeker proberen. Waar heb je die info gevonden? Ik hab me suf gezocht zonder resultaat.
 
Nee ik bedoel plug&play, insteken en op een knop drukken in de software om hem te herkennen. Niet zelf gaan toewijzen via cc's.
 
Nee ik bedoel plug&play, insteken en op een knop drukken in de software om hem te herkennen. Niet zelf gaan toewijzen via cc's.

Ja dat zit onder de opties van de plugin. Check even quickstart video op
yt, dacht dat ik het daar tegen kwam.
 
Ja...stond dus in die video op de eerste pagina...nu ben ik echt wel benieuwd want de sound van de tb-03 vind ik persoonlijk maar niks ivm. mijn x0xb0x maar met een beetje geluk kinkt het dus beter met de software.
 
ik kan me niet voorstellen dat de plugin versie heel anders klinkt dan de TB-3 of TB-03.
 
Ik heb hem niet lopende gekregen op Reaper 5.9 x64. De plugin crasht wanneer Reaper hemt scant en is daarna niet meer terug te vinden in de pluginlijst. Gebeurt zowel bij de vst3 als de vst2 versie.
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen? Ik heb een paar andere plugins uit hun serie getest en die werken wel allemaal.
 
Uiteindelijk in FL Studio 12 geprobeerd en daar werkt die dus wel.
Ik heb me veel te veel voorgesteld van die TB-03 midi mapping. Ik had verwacht dat je patterns kon maken op je hardware terwijl de plugin alles zou overnemen en dat je eventueel patterns zou kunnen kopieren van de TB-03 naar de plugin en omgekeerd. De mapping die Roland voorzien heeft is triestig weinig:

lAian2e.png

De sound vond ik wel een stuk beter als die van de TB-03, veel rauwer en minder glad.
 
Laatst gewijzigd:
Je kan hem keyboardmode zetten en dan de TB-03 midi laten zenden maar ik heb geen import functie gevonden. De plugin werkt alleen met .prm files voor patterns.
 
Ik heb hem niet lopende gekregen op Reaper 5.9 x64. De plugin crasht wanneer Reaper hemt scant en is daarna niet meer terug te vinden in de pluginlijst. Gebeurt zowel bij de vst3 als de vst2 versie.
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen? Ik heb een paar andere plugins uit hun serie getest en die werken wel allemaal.

Ik las hier dat er meer mensen waren met problemen in reaper, maar ze hadden een workaround gevonden: http://forums.rolandclan.com/viewtopic.php?f=63&t=55988
 
Ik las hier dat er meer mensen waren met problemen in reaper, maar ze hadden een workaround gevonden: http://forums.rolandclan.com/viewtopic.php?f=63&t=55988

Super! Tis gelukt nu :)

In the Fx Browser in Reaper:
Select the Options menu
Select Fx Preferences
Select the VST node
On that pane, there is a checkbox that says “Do not scan VST names/types (deprecated). Check this
Click the “Clear Cache/re-scan” button.
The TB-303 will be successfully scanned and available
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top